شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
 |  24/ خرداد/ 1393 - 10:22
  |   نظرات: بدون نظر
231 بازدید

مقتدا صدر به عراق بازگشت/العربیه:اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس با هدف حمله نظامی در عراق/ +تصاویر

بحران امنیتی در عراق و حمله داعش به این کشور امروز، شنبه وارد پنجمین روز خود شده است.

یک منبع در استان نجف عراق در گفتگو با پایگاه خبری “المسله” روز شنبه گفت “مقتدا صدر” رهبر جریان صدر در سفری غیر منتظره و  از پیش اعلام نشده از ایران به عراق بازگشت.

این منبع گفت مقتدا صدر از همه عراقی های آزاده خواست تا روز شنبه  یک رژه نظامی را در سرتاسر استان های عراق سازماندهی کنند.

رهبر جریان صدر روز چهارشنبه از آمادگی خود برای تشکیل نیروی به نام “گروهان های صلح” برای محافظت از مراقد، مساجد، حسینیه ها و کلیساها و همچنین عبادتگاه ها خبر داد.

رهبر جریان صدر در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وی منتشر شد، گفت: خطر گرداگرد میهن عزیز ما را فراگرفته و دشمنان از هر سو به آن حمله آورده اند پس برای افزایش انسجام و آمادگی حضور در صحنه، شما را به رژه هماهنگ نظامی در استان های مختلف دعوت می کنم تا قدرت نظامی خود را که برای جنگ با دشمنان مسلح و نه مردم بی دفاع در اختیار داریم به رخ جهانیان بکشیم.

مقتدا صدر در ادامه خاطرنشان کرد: هموطنان آزاده عراقی به منظور برگزاری هماهنگ و مسنجم این رژه همگی باید تحت نظر یک کمیته تخصصی باشید و ضمن فراخوان عمومی برای برگزاری این مراسم در روز شنبه، تحت فرمان کامل این کمیته قرار بگیرید.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان هم دیروز جمعه، با تقدیر از صفوف مقدم نیروهای مبارز، از تمام کسانی که آمادگی و توان آزمایش الهی را دارند، خواست که به صورت داوطلبانه به نیروهای امنیتی بپیوندند.

عراق از چند روز پیش به دلیل حملات گروه تروریستی داعش با مشکلات جدی امنیتی مواجه است چنان که نوری مالکی، نخست وزیر عراق، چند روز قبل ناچار به اعلام وضعیت فوق العاده شد.

ناامنی های جدید عراق، بعد از سیطره تروریست های داعش بر بخش هایی از استان نینوا و پیشروی آنها به سوی استان صلاح الدین و به دست گرفتن کنترل بعضی از مناطق آن به وجود آمد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات