جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴
سرویس: اجتماعی
 |  29/ اردیبهشت/ 1393 - 10:25
  |   نظرات: بدون نظر
312 بازدید

“محسنی‌اژه‌ای” برای توضیح درباره نقش “یقه سفیدها” در مفاسد اقتصادی به صحن علنی مجلس می‌آید

لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده مردم مشهد مبنی بر عدم بررسی سوال دوتن از نمایندگان از وزیر دادگستری درباره نقش “یقه سفید‌ها” در مفاسد اقتصادی گفت: “محسنی‌اژه‌ای” برای توضیح درباره نقش “یقه سفیدها” در مفاسد اقتصادی به صحن علنی مجلس می‌آید.

 “جواد کریمی‌قدوسی” نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس طی اخطاری با استناد به اصل 160 قانون اساسی در جلسه علنی امروز  با انتقاد از عدم بررسی سوال دوتن از نمایندگان از وزیر دادگستری درباره نقش “یقه سفید‌ها” در مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: وزیر دادگستری مسئولیت کلیه مسائل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوه مجریه و قوه مقننه را برعهده دارد، براساس این اصل وزیر محترم دادگستری در هر دولتی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد تا به این وظایف عمل کند، در گذشته هم موارد زیادی بود وزیر محترم دادگستری در پاسخ به سوال به صحن می‌آمدند و توضیح می‌دانند نمایندگان نظر خودشان را اعلام می‌کردند.

وی افزود: سوال بنده و آقای “بیرانوند” تمام سیر تشریفات قانونی خودش را طی کرد حتی در روز گذشته در هیئت‌رئیسه مفصل بررسی شد هیئت‌رئیسه نیز رای داد به این که این سوال در صحن مطرح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه ماهیت سوال ما حمایت از دستگاه قضایی است، گفت: ماهیت سوال ما تجلیل و تمجید از دادگاه برگزاری مفاسد اقتصادی به خصوص دادگاه فساد 3 هزار میلیارد دارد ولی زمانی که ملت از زبان رئیس دستگاه قضا می‌شنوند که اگر پرونده 10 یقه سفید و فساد کلان اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد، مشکلات حل می‌شود، طبیعتا حق نمایندگان است که نگران باشند و سوال کنند این ده یقه سفید چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: اخبار سراسری اعلام کرده که امروز وزیر دادگستری به منظور پاسخگوی به دغدغه نمایندگان به صحن علنی مجلس تشریف می‌آورند و توضیح می‌دهند تا اگر حمایت بیشتری در مقابله با یقه سفیدها لازم است، نمایندگان ملت و مردم انجام دهند، اما جنابعالی به تنهایی با تصمیم خودتان این دستور را از برنامه خارج کردید.

کریمی قدوسی خطاب به لاریجانی گفت: آن گونه که فرمودید و براساس صحبتی که باهم داشتیم، قرار است به جای وزیر دادگستری آقای محسنی اژه‌ای به مجلس بیاید تا در مورد این سوال پاسخ دهند. 
 
نماینده مردم مشهد در پایان اظهار داشت: ما فعلا از سوال خود منصرف می‌شویم تا زمانی که آقای محسنی به مجلس بیاید.

لاریجانی نیز در پاسخ به کریمی قدوسی گفت: ان‌شالله مسئول اصلی پرونده که آقای محسنی اژه‌ای است، به مجلس می‌آید تا همه نمایندگان را در جریان بگذارند.  


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات