سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
 |  17/ مرداد/ 1393 - 9:08
  |   نظرات: بدون نظر
317 بازدید

پدیده شوم گروه تروریستی داعش به زودی خاموش خواهد شد / صداقت امانتداری و شجاعت شرط خبرنگاری و رسانه است

امام جمعه میبد گفت: رسانه و خبرنگار باید همزمان با خدمات انجام شده در جامعه،‌ مشکلات مردم، چالش های جامعه، سختی های درکار، و اشکالات موجود را با روش درست و موثر منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روز و روزمقاومت اسلامی اظهار کردند: در تاریخ بیش از ۶۰ ساله اسرائیل برای اولین بار، موج انقلاب اسلامی و خیزش عظیم جوانان حزب الله لبنان در برابر اسرائیل به پیروزی رسید و در جنگ ۳۳ روزه برای اولین بار افسانه شکست ناپذیری اسرائیل شکسته شد.

حضرت آیت الله اعرافی تصریح کردند: این شکوه شجاعت و ایمان جوانان حزب الله بود که به همه دنیای عرب و دنیای اسلام نشان داد که اگر بر اسلام و اندیشه امام و انقلاب اسلامی تکیه کنند همه قدرت ها در برابر شما ناچیز خواهند شد .
روز مقاومت اسلامی سرآغاز زنجیره ای از پیروزی های خیره کننده در برابر اسرائیل است
خطیب جمعه میبد روز مقاومت اسلامی را سرآغاز زنجیره ای از پیروزی های خیره کننده و باور نکردنی در برابر اسرائیلی که متکی به امریکا بود خواندند و افزودند: جنگ ۲۲ روز حماس و چند جریان دیگر بر همه دنیا باور نکردنی بود که چگونه یک جمع محدودی در جنوب لبنان در غزه در برابر این قدرت سراپا مسلح استکباری پیروز شوند.
ایشان خاطرنشان کردند : این خواب باورنکردنی به همت جوانان حزب الله و پشتوانه جمهوری اسلامی به یک بیداری قطعی مبدل شد و همه عالم بدانند که هرجا به این موج بیداری متصل شوند پیروزی را به آغوش خواهند کشید و هرجا از این موج ایمانی و گفتمان انقلاب اسلامی فاصله بگیرند شکست خواهند خورد.
جنگ غزه آخرین حلقه پیروزی مردم فلسطین بر اسرائیل بود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیروزی غزه در جنگ ۳۰ روزه اخیر را آخرین حلقه پیروزی مردم مظلوم غزه خواندند و افزودند: این سومین پیروزی باور نکردنی بود که با روحیه و الهام از جهاد اسلامی و حماس به دست آمد و اسرائیل در این جنگ به هیچ یک از اهداف پلید خود دست نیافت.
حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به خاک و خون کشیده شدن حدود ۲هزار نفر از کودکان و زنان مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی در این جلنگ اظهار کردند: اسرائیل بداند در این جنگ هیچ پیروزی نداشته و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و موشک های مقاومت در غزه امروز هم آماده فعالیت است و جوانان غزه آماده جهاد هستند و تونل های آنها باقی و پشتوانه انقلاب اسلامی همراه با حزب الله، حماس و جهاد اسلامی است.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ملت فلسطین با اشاره رهبر معظم انقلاب در کرانه باختری که چندین برابر بزرگتر از غزه است مسلح و دشمنان اسلام را شکست خواهند داد افزودند: هر چند امروز سازشکاران در کرانه باختری حاکمیت دارند اما روزی بیدار و مسلح و دشمنان اسلام را به شکست خواهند کشاند.
پدیده شوم گروه تروریستی داعش به زودی خاموش خواهد شد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پدیده شوم گروههای تروریستی هم تصریح کردند: این گروههای تندروی خوارج مسلک نادان هم که بعنوان داعش راه افتاده اند؛ هرچند موج های خطرناکی هستند و دنیای اسلام باید مواظب باشند اما به زودی خاموش خواهند شد و گفتمان انقلاب اسلامی در عالم سرافراز خواهد شد.
امروز رسانه در کنار ارتش ها یک لشگر محسوب می شود
حضرت آیت الله اعرافی در ادامه با گرامی داشت هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید صارمی در افغانستان به دست گروه های تندرو و روز خبرنگار اظهار کردند: روز خبرنگار بهانه ای برای قدردانی از فعالان عرصه خبر و رسانه و هم ارائه خط و مشی ها رسانه ای است.
امام جمعه میبد با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه و اطلاع رسانی و خبرنگاری افزودند: رسانه و نشریات و سایت و فعالیت های خبری و خبرنگاری هرچند مانند عصر امروز از پیشرفت بالایی برخوردار نبوده است اما یک جایگاه مهمی در طول تاریخ داشته است و قصه بزرگ عاشورا و کربلای حسینی با خبرنگاری زینب کبری، امام سجاد و جمع دیگری از قافله عاشورا ماندگار شد.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه عاشورا با فعالیت اطلاع رسانی و خبرنگاری و انتقال پیام توسط چهره های بزرگ ماندگار و به دست تاریخ و بشریت رسید؛ کار رسانه ای و خبرنگاری و انتقال اخبار و اطلاعات را بسیار مهم عنوان کردند و افزودند: در عصر جدید به دلیل روزنامه، رادیو و تلویزیون و فضاهای پیشرفته مجازی امروز کار رسانه ای از اهمیت بیشتری برخوردار است.
امام جمعه میبد تصریح کردند: امروز رسانه در کنار ارتش ها، اقدامات و فعایت ها و طرح های عرصه جنگی و دفاعی و علمی و فرهنگی بعنوان یک لشگر محسوب می شود و نقش مهمی را در تعیین سرنوشت ایفا می کند.
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز فعالیت رسانه ها فرهنگ ساز است و جامعه را دگرگون و تحولات بزرگی را رقم می زند خاطرنشان کردند: از این رو باید فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبری را قدر دانست.
ایشان بر رشد ظرفیت علمی ، مهارتی و فنی رسانه در نظام اسلام و جامعه تاکید کردند و افزودند: نظام اسلامی باید در عرصه بین الملل یک جایگاه مهم رسانه ای پیدا کند.
خطیب جمعه میبد با اظهار تاسف از به بار آوردن ظلم های فراوان استکبار غرب در یکی دو قرن اخیر اظهار کردند: آخرین نشانه پیش روی ما حوادث تلخ غزه است که یکی از مهمترین علل و عوامل آن استعمار رسانه ای و سیطره اطلاع رسانی از مظاهر مهم استعمار است.
بیش از ۸۰ درصد قدرت رسانه ای دنیا دست جهان خواران عالم است
امام جمعه میبد با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد قدرت رسانه ای دنیا روزنامه ها مجلات، شبکه های ماهواره ای عرصه های اینترنتی و قلمروهای اطلاع رسانی در دست قدرت های استکباری و استعماری و جهان خواران عالم است تصریح کردند: قدرت های استکباری با استفاده از قدرت رسانه ای خود در دنیا دست به موج آفرینی می کنند و به راحتی کشورهای منطقه را از این سو به آن سو می برند و با فیلم های هالیوودی و رسانه ای اختاپوسی خود در عالم ، فرهنگ شیطانی و استکباری و فحشا و منکرات را رواج می دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، قدرت کار رسانه ای و خبری را قدرت عظیمی خواندند و افزودند: جهان اسلام و مستضعفان عالم باید برای مقابله با موج استکباری ، شبکه های خبری و رسانه ای مکتوب، مجازی، رادیو و تلویزیون ها را درست کنند که در عالم اثر بگذارند و پیام معنوی را در جهان منتشر کنند.
ایشان با اشاره به تحریم های اخیر رسانه های جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب تصریح کردند: استکبار از ترس قدرت رسانه ای جهان اسلام در ترویج و انتشار حقایق عالم اسلام دست به محاصره رسانه ای عالم اسلام زدند ؛ اما امروز با تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه همراه شبکه های جمهوری اسلامی، آرام آرام حصارهای بسته رسانه استکباری در حال شکسته شدن است و اتحادیه رادیو و تلویزیون عالم اسلام که بیش از ۲۰۰ رسانه جهان اسلام زیر پوشش آن است تلاش می کند جو خفقان آمیز رسانه ای استکبار را بشکند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه، رسانه و خبرنگار را واسطه ای بین دولت و مردم خواندند و افزودند: رسانه ها و خبرنگاران کارشان را باید مهم بدانند و در وساطت بین مردم و حکومت صادق امین و درستکار باشند.
صداقت امانتداری و شجاعت شرط خبرنگاری و رسانه است
امام جمعه میبد اظهار کردند: رسانه و خبرنگار باید همزمان با خدمات انجام شده در جامعه،‌ مشکلات مردم، چالش های جامعه، سختی های درکار، و اشکالات موجود را با روش درست و موثر منتقل کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اخلاص و صداقت و امانتداری، راستگویی، درست کرداری و شجاعت و حکمت را شرط خبرنگاری و کار فرهنگی و رسانه ای، در نظام اطلاع رسانی و خبرنگاری دانستند و تصریح کردند: دستگاه های اداری کشور هم باید نظام اطلاع رسانی و روابط عمومی خود را تقویت کنند و از سوی دیگر، گوش مسئولان و متصدیان امور به روی نقد و تحلیل و ارائه گزارش باز باشد.
خطیب جمعه میبد تاکید کردند: رسانه ها باید بدانند در نظام اسلامی هستند که هم نیاز به قدرت علمی و مهارتی و فنی و هم اخلاق خبرنگاری و رسانه ای دارند.
دانشگاهها و نهادهای علمی باید جهاد علمی را پیشه خود کنند
حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات شیوا و صریح خود سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی را گرامی داشتند و افزودند: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی و دانشگاهی است که پروژه های مهمی چون سلول های بنیادین دستاورد و بخشی از نتایج فعالیت های آن است.
امام جمعه میبد با قدردانی از دست اندرکاران این نهاد انقلابی تاکید کردند: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی نیازمند جهاد علمی است و اگر بخواهیم فاصله خودمان را با پیشرفت های بزرگ علمی و فناوری دنیا کاهش دهیم باید دانشگاه ها و نهادهای علمی، جهاد علمی را پیشه خود کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در سه ده گذشته در عرصه های مختلف علمی و فناوری یادآور شدند: دانشمندان بزرگ و جهادگران عرصه دانش و فناوری مرزهای بسته دانش را به روی خود باز کرده است و قلمروهایی که در انحصار قدرت های بزرگ علمی دنیا بود شکسته اند.
خطیب جمعه میبد افزودند: این جهاد علمی برای اعتلای اسلام و کشور باید سرلوحه کار دانشگاه ها و مراکز علمی و جهاد دانشگاهی باشد.
ایشان با بیان اینکه پیشرفت های انقلاب اسلامی و جوانان دانشمند این کشور در حوزه سلول های بنیادی، تجهیزات نظامی، حوزه بهداشت و درمان و بسیاری از قلمروها خیره کننده بوده است خاطرنشان کردند: گاهی غربی ها تعجب می کنند که چگونه با دست خالی این مسیر جهاد علمی را طی کرده اند.
حضرت آیت الله اعرافی، رهبری معظم انقلاب را پرچمدار این حرکت علمی و حامی و نگهبان این میراث علمی کشور خواندند و بر حفظ این مسیر و ادامه جهاد علمی تاکید کردند.
امام جمعه میبد ، کم کردن فاصله علمی کشور با مرزهای علمی جهان را تنها با همت دانشگاهیان و جوانان دانستند و افزودند: باید مرزهای علمی و فناوری را بشکنیم و به قله های بلند علمی دست پیدا کنیم .
استان استعداد خیز و فرهنگ پرور قابلیت قطب شدن در عرصه های علمی و فناوری را دارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان یزد اظهار کردند : استان یزد در این میان که استان استعداد خیز ، فرهنگ پرور و دارای بنیه و زیرساخت دانشگاهی علمی و حوزوی است می تواند جهش های بلندتری در حوزه علم و فناوری داشته باشد و دانشگاه های استان یزد و شهرهای آن می توانند در عرصه های مختلف به صورت قطب های مهم علمی و فناوری دربیایند.
ورزش های بومی و زورخانه ای در تاریخ و فرهنگ ما ریشه دارند
رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه روز ورزش زورخانه ای را به همه پهلوانان و ورزشکاران زورخانه ای تبریک گفتند و افزودند: شرایط امروز جامعه اقتضا می کند که ورزش همگانی به صورت ورزش دربیاید چرا که سلامت نسل آینده در گرو ورزش همگانی و گسترش فرهنگ ورزش است.
امام جمعه با تاکید بر تقویت زیرساخت های ورزشی و ایفای نقش خیرین در این راستا خاطرنشان کردند : مقام معظم رهبری با همه اشتغالاتش هم خود به ورزش توجه دارند هم دائم به توجه ورزش در حوزه ها، دانشگاهها ، مدارس و جامعه تاکید دارند بنابراین نهادهای فرهنگی باید فرهنگ ورزش را رواج دهند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه جامعه پیشرو و مترقی جامعه ای است که سالم است افزودند: رکن اصلی سلامت ورزش است بنابراین باید ورزش همگانی و ورزشهای قهرمانی را که الگوساز است باید در جامعه مورد توجه باشد.
ایشان افزودند : در میان همه ورزشها هم باید ورزشهای ملی و بومی و زورخانه ای و کشتی هم باید تقویت شود این ورزشها در تاریخ و فرهنگ ما ریشه دارد و می توانیم آنها را به دنیا صادر کنیم و توجه به ورزشهای ملی و بومی بعنوان یک اصل باید مورد توجه قرار بگیرد.
حضرت آیت الله اعرافی یادآور شدند: استان یزد و شهرستان میبد در ورزشهای بومی و زورخانه ای از وضعیت خوبی برخوردار است و شهرستان میبد با بیش از ۱۰ زورخانه از میانگین کشور فراتر رفته است.
امام جمعه میبد ارزشهای اخلاقی در ورزش را مهم خواندند و افزودند: بسیاری از ورزشها در دنیا مبتلا به یک سلسله ضد ارزشها و آسیب هاست و باید پالایش شود و حوزه ورزش باید بعنوان حوزه انسانی ، سالم ساز و موجب تعالی روح و روان و جسم جامعه و نسل جوان باشد بنابراین این حوزه ورزش باید به سمت حوزه ورزشهای باستانی پیش برود و هم در همه حوزه های ورزش ارزشهای اخلاقی ورزش حاکم شود.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات