پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
سرویس: عمومی, میبد
 |  14/ تیر/ 1393 - 7:25
  |   نظرات: بدون نظر
226 بازدید

نباید موجهای سیاست‌زدگی و فروافتادن درمسیرهای انحرافی و غلط مانع رشدعلمی و اخلاقی مراکز علمی شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : درست است که اندیشه سیاسی ، بحث جدی و آزاد در فضای دانشگاهها باید باشد ؛ اما نباید موج های سیاست زدگی و فرو افتادن در مسیرهای انحرافی و غلط مانع رشد علمی و اخلاقی مراکز علمی ما شود

امام جمعه میبد در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان به توصیه های رهبر معظم انقلاب به دانشگاهها پرداختند و افزودند : جریان روبه رشد علمی که در کشور ما آغاز شده است نباید به هیچ بهانه ای متوقف شود.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی تصریح کردند: به فضل الهی و به برکت انقلاب اسلامی و به همت بلند دانشمندان و جوانان ما ، در دانشگاهها و حوزه های علمیه ، ما امروز جایگاه مناسب علمی پیدا کردیم اما این جایگاه هنوز در حد ایدآل نیست.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: روند روبه رشد تولید علم و مقاله در کشور ما روند فوق العاده پیش رونده بوده و بر اساس طرح های کلان و نقشه جامعه علمی کشور، دانشگاههای ما در فن آوری های نو و قلمروهای گوناگون به قله های بلندی رسیده اند .

ایشان با بیان اینکه این حرکت بالنده علمی باید روبه پیشرفت باشد تصریح کردند : نباید سیاست زدگی ها و اختلافات جناحی و دست زدن به اقدامات ناروا و ناصحیح مانع این حرکت شتابنده شود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : درست است که اندیشه سیاسی ، بحث جدی و آزاد در فضای دانشگاهها باید باشد ؛ اما نباید موج های سیاست زدگی و فرو افتادن در مسیرهای انحرافی و غلط مانع رشد علمی و اخلاقی مراکز علمی ما شود .

رئیس جامعه المطفی العالمیه با تاکید بر توجه به توصیه های مهم مقام معظم رهبری در مراکز علمی و دانشگاه ها افزودند : کسانی که در مراکز علمی مسئولیت دارند این خط رشد علمی را بعنوان اولویت نخست خود بدانند .

توجه به خط فرمان رهبری و شجاعت در برابر جهانخواران ضرورت مذاکره سالم و جدی است

ایشان در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به مسأله مذاکرات اخیر ایران با ۱+۵ و ورود به مرحله جدید طرفین ، مذاکرات را نیازمند حمایت و پشتیانی ملی و مردمی دانستتند و افزودند : برای اینکه در این صحنه حساس و هم به دستاوردهای خوبی برسیم باید از روند مذاکره حمایت و پشتیبانی کنیم .

خطیب جمعه میبد توجه به خط فرمان رهبری و شجاعت در برابر جهانخواران را ضرورت یک مذاکرده سالم و جدی خواندند و افزودند : باید بدانیم که این دشمنان و جهانخواران هستند که این مصیبت ها را در دنیای اسلام به بار آورده اند.

حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به حوادث تروریستی در عراق اظهار کردند : دشمنان با ایجاد فتنه های بزرگ مذهبی و قومی در دنیای اسلام به دنبال تضعیف و تسلیم ما هستند .

خطیب جمعه میبد به اشاره به حرکت های تروریست های تکفیری در کشتار مردم بی گناه در عراق گفت : اینها عددی نیستند اما دستهای دیگری این فتنه های بزرگ قومی را در دنیای اسلام ایجاد می کند تا اسرائیل در امنیت قرار بگیرد و معادن و ذخائر دنیای اسلام را به ارزانی و مفت ببرند که در برابر این ها هم تدبیر ، حکمت و هوشمندی و هم شجاعت و رشادت لازم است و این دو عنصر باید مورد توجه باشد تا دست جهانخواران از امت اسلام کوتاه شود.

طلاق ،اختلافات خانوادگی و تاخیر در ازدواج بینان خانواده را تهدید می کند

حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات شیوا و صریح خود با اشاره به دو مسئله مهم و قابل توجه در حوزه خانواده اظهار کردند: یکی از مسائل مهم ما در کشور ، امروز در حوزه ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی ، مسائل خانوادگی است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه امروز سه مشکل اساسی بنیان خانواده ما را تهدید می کند گفت ؛ یکی از این مشکلات موج طلاق است که متاسفانه عده ای به راحتی دیگران را به این امر تشویق و ترغیب می کنند .

خطیب جمعه میبد با قدردانی از تلاش های دادگستری و بهزیستی استان و شهرستان میبد در پیشگیری و کنترل طلاق تصریح کردند : طلاق نباید بعنوان فرهنگ رایج دربیاید ؛ چرا که طلاق فقط در مواقع اضطرار جایز است و درصد بالای طلاق سنت اسلامی نیست بلکه دستاورد کشورهای به اصطلاح پیشرفته است که بنیان خانواده را متزلزل می کند.

اختلافات خانوادگی اساس تربیت نسل آینده را فرو می ریزد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند: طلاق سم مهلکی است که نباید خانواده ها به آن توافق کنند .

امام جمعه میبد ، اختلافات خانوادگی را مصیبت دوم خانواده خواندند و افزودند : اختلافات خانوادگی بنیان خانواده را سست واساس تربیت نسل آینده را فرو می ریزد و باید پدر و مادر به روابط صمیمی بهای جدی دهند چرا که این حق خودشان نیست بلکه حق بچه های آنهاست.

حضرت آیت الله اعرافی تاخیر در ازدواج را سومین مشکل در این زمینه دانستند و خاطرنشان کردند : تاخیر در ازدواج و بالارفتن سن ازدواج به دلایل تحصیل ، زندگی مرفه ، تجملات و تشریفات زائد و بی ارزش یکی از مسائل مهم در جامعه امروز است که به نوعی به بحران جمعیت هم دامن زده است و این معضل را باید معالجه کرد.

ایشان ریشه تاخیر در ازدواج را متاثر از موجهای شیطانی واهی غربی خواندند و افزودند : این سه خطر بزرگ یعنی طلاق ، اختلافات خانوادگی و تاخیر در ازدواج باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و ائمه جماعات که قدر آنها دانسته است و در رونق بخشیدن به مساجد در ماه مبارک رمضان تلاش کرده اند باید به این مسائل هم توجه کنند.

شهرداران شوراها و دهیاران در رعایت حقوق مردم و پیشرفت و آبادانی توجه کنند

امام جمعه میبد سپس با گرامی داشت روز شهرداری ها و دهیاری ها به وظایف شوراها ، شهرداری ها و دهیاری ها و شوراهای شهر و روستاها پرداختند و افزودند: شوراها و دهیاران برگزیده های مردم هستند که بعنوان امین مردم وظایف حساس و سنگینی دارند و باید در رعایت حقوق مردم و پیشبرد شهر و روستا تلاش کنند.

ایشان با تاکید بر ضرورت همکاری و همیاری برای پیشرفت و آبادنی خاطرنشان کردند: مردم هم بدانند پیشرفت و آبادانی کشور و شهر و روستا در گرو اتحاد مردم و مسئولان و در گروه کمک به شوراها و شهرداری ها و دهیاری هاست و باید باید مردم در کنار مسئولان باشند تا آنها بتوانند طرح ها و پروژها را پیش ببرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امام در بخش دیگر از بیانات خود روز مالیات را گرامی داشت و با توصیه به دولت در توجه به قشر ضعیف در امر مالیات اظهار کردند : دولت در اخذ مالیات ضعفا و اقشار متوسط را مورد توجه قرار دهد .

فرار از پرداخت عوارض و مالیات گناه بزرگ اجتماعی است

خطیب جمعه میبد ، فرار از عوارض و مالیات را گناه بزرگ اجتماعی دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی که درآمدهای هنگفت و صنایع و مشاغل با درآمدهای سنگین دارند با تدبیر و حیله هایی از عوارض و مالیات فرار می کنند بدانند درآمد آنها جزء حقوق اجتماعی است و تخلف از قانون و عوارض و مالیات گناه بزرگ اجتماع است که عواقب زیادی به دنبال دارد .

ایشان عوارض و مالیات را مانند خون در رگ های جامعه عنوان کردند و تصریح کردند : کشور باید با مالیات و عوارض اداره شود اینکه ما با پول نفت و منابع خام کشور را اداره کنیم غلط است و مانع عقب ماندگی کشور شده است

امام جمعه میبد با بیان اینکه باید با عوارض و مالیات که بر اساس رونق بازار کار و سرمایه گذاری است کشور اداره شود ؛ اظهار کردند: البته دولت باید زمینه رشد و رونق بازار را فراهم کند و کسانی که عوارض و مالیات می گیرند باید قشرهای پایین را مورد توجه قرار دهند.

رئیس جامعه المصطفی العامیه با بیان اینکه گاهی به خاطر دستورالعمل عوارض و مالیات ، قشر متوسط به پایین از زندگی ساقط می شود بر اصلاح این قوانین تاکید کردند و افزودند : از متوسط به بالا هم فرار مالیاتی و عوارض زشت و فرهنگ غلط و گناه بزرگ اجتماعی است و در ماه رمضان این نوع فرهنگ غلط باید اصلاح شود.

قلم به دست گرفتن و تولید آثار و کتاب کار ارزشمندی است

حضرت آیت الله اعرافی سپس با گرامی داشت روز قلم و ادبیات کودک و نوجوان، قلم را بزرگترین ابزار تمدن ساز در زندگی بشر عنوان کردند و افزودند : قلم دانشمندان و علما از خون شهید بالاتر است بنابراین قلم به دست گرفتن و نوشتن و تولید آثار و کتاب کار ارزشمندی است و نبخگان جامعه باید به سمت قلم زدن و تولید فکر و اندیشه و آثار حرکت کنند .

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند: به فضل الهی خیل زیادی از نخبگان در کشور ، استان و شهرمان اهل تولید علم و دانش و قلم زدن هستند.

ایشان با بیان اینکه مرتبه قلم زنان مرتبه بلندی است و نویسندگان و پدیدآورنده آثار همین قلم مقدس که قرآن می فرماید ؛ ممکن است در مسیر فساد قرار گیرند تصریح کردند : رئیس جمهور وقت آمریکا هم با قلم و فرمان خود دستور بمباران اتمی را صادر کرد بنابراین همین قلم مقدس که خداوند به آن سوگند خورده است گاهی فرمانی می شود برای بمباران اتمی شهر و مرگ انسانها اما در مواقعی همین قلم می تواند حاصل عهد مالک اشتر و امام علی بن ابی طالب باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند: قلم مقدس است و باید تشویق و ترغیب شود و باید قلم زنان و پدیدآورندگان آثار و مولدان علم و دانش قدر بدانند و یادمان نرود اینها باید همراه با تعهد الهی و اجتماعی باشند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اهمیت قلم در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اظهار کردند: در این عصر به طور جدی نیاز به ادبیات و رمان و داستان و هنرهای سالم برای رشد علمی و شخصیتی و اخلاقی بچه ها و کودک و نوجوان داریم ؛ چرا که ادبیات کودک و نوجوان مقوله مهمی است و باید فضای سالم و هنر کافی برای کودک و نوجوان فراهم شود تا از این تباهی ها مصئون بمانند.

صعود در نردبان تقوا در ماه مبارک رمضان به عزم و همت بلند نیازمند است

امام جمعه میبد درآغاز بیانات خود در خطبه غرورآفرین و وحدت بخش خود ، ماه مبارک رمضان را فرصت شیرینی برای خودسازی و مبارزه و مقابله با انواع تباهی خواندند و افزودند : صعود در نردبان تقوا و پارسایی در ماه مبارک رمضان ، به عزم و همت بلند نیازمند است .

حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی افزودند: ماه مبارک رمضان یک فرهنگ است و باید انوار و فرهنگ درخشان ماه رمضان در زندگی فردی و اجتماعی و در سبک و سلوک زندگی ما تجلی کند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : پیام ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی کم معنا نیست بلکه گرسنگی و تشنگی با هوشمندی و فرهنگ سازی همراه است و باید چتر تقوا که رهاورد رمضان است بر خانه و جامعه ما سایه افکند .

حضرت خدیجه کبری همه اموال خویش را با گشاده دستی تقدیم پیامبر و آرمانهای بزرگ اسلام کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در دهم ماه مبارک رمضان یعنی سه سال قبل از هجرت ، اظهار کردند : خدیجه کبری نبود تا طعم شیرین هجرت و برپایی حکومت اسلامی و پیروزی های مسلمانان را ببیند اما در همه دستاوردهای پیروزی های اسلام شریک است به همین خاطر است که پیامبر خدا تا آخر عمر خدیجه را به بزرگی و نیکی یاد می کرد و بارها می فرمود : کجاست مثل خدیجه .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه سپس به توصیف حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان زنی الگو و نمونه پرداختند و افزودند : زنی که در تنگناها و سختی ها یار پیامبر بود کسی که در شکنجه گاهها در کنار پیامبر بود کسی که همه اموال خویش را با گشاده دستی تقدیم پیامبر و آرمانی بزرگ اسلام کرد این زن نه الگوی زنان عالم بلکه الگوی همه مردان عالم است.

ایشان خاطرنشان کردند : حضرت خدیجه زنی که تکیه گاه رسالت و پناهگاه نبوت و مرجع مومنان بود هیچگاه از کمک و یاری به پیامبر خسته نشد و با هوشمندی همه چیز را فدا و قربانی اسلام کرد ؛ بنابراین سبک زندگی زن مسلمان باید از این زن الهام بگیرد زنی که در پاکی و طهارت الگوی عالم بود و در شجاعت و رشادت نمونه زنان عالم بود زنی که درس های زندگی و خانوادگی به بشر داد زنی که در دامن خویش گوهر گرانبهایی مثل فاطمه (س) پروراند .


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات