جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳
 |  19/ تیر/ 1393 - 12:34
  |   نظرات: بدون نظر
217 بازدید

موفقیت های هوانیروز از تعمیرات 100 ساعته تا راه اندازی بالگردهای هنگرکویین

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: تعمیرات 100 و 300 ساعته راه اندازی بالگردهای هنگرکویین و بهره برداری از سیمیلاتور فورمیشن و به راه اندازی مجدد بالگردهای شنوک از جمله موفقیت های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال جاری بوده است.

” امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری “فرمانده هوانیروز ارتش در همایش هوانیروز و ولایت که برای تجلیل از پیشکسوتان و خانواده های شهدا و جانبازان هوانیروز و کارکنانی که در 19 تیر ماه 1358 در مقابل حضرت امام خمینی(ره) رژه رفته اند که در سالن همایش های هوانیروز برگزار شد،اظهار داشت: خدا را شاکریم که باز هم فرصتی شد تا یادی از شهدای گرانقدر و رشادت ها و دلاوردمردی ها و ولایت مداری و پادر رکابی عزیزان هوانیروز داشته باشیم. 
 
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست،بنابراین ما به دنبال این هستیم که حداقل کاری کنیم که خاطرات شهدا ثبت و ضبط شود. 
 
امیریاری با بررسی اجمالی و نگاه گذرا به تاریخ هوانیروز تصریح کرد: لحظات دیدنی و اقدامات اثرگذار زیادی در این یگان تیزپرواز وجود داشته که نمونه آن را بعد از 35 سال می بینیم. 
 
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: پیوستن هوانیروز به انقلاب و بالگردهایی که وسیله استراتژیک بودند و حفظ و نگهداری و تعمیرات آن ها و آموزش عزیزان خلبان و فنی از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. 
 
وی افزود: زمانی که ضدانقلاب به دنبال سهم خواهی و جداکردن بخش هایی از میهن اسلامی مان بود،عزیزان هوانیروز ؛مردانه،شجاعانه و ولایت مدارانه پای کار آمدند و پس از یک هفته بعد از انقلاب در کردستان شاهد دلاور مردی های آن ها بودیم.  
 
امیریاری اظهار داشت: در طول 17، 18 ماه پس از انقلاب هوانیروز بیش از 60 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 44 شهید تقدیم انقلاب کرد و تعدادی بالگرد از دست دادیم و تعدادی را نیز نجات دادیم.  
 
فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس عملیاتی نبود که هوانیروز در آن حضور نداشته باشد که به همراه عزیزان نیروی زمینی و سپاه به پشتیبانی آتش و تجهیزات و مواد غذایی و هلی برد مجروح می پرداخت و بعد از جنگ نیز با مردم یاری ها و ترابری مسئولین و در سازندگی نقش خود را نشان داد.  
 
امیریاری گفت: یک گذشته درخشان از هوانیروز وجود دارد که شما پیشکسوتان عزیز به نمایش گذاشتید و این سرمایه ای است که می توان صدها کتاب از آن نوشت به خصوص در آن موقع که خلبانان عزیز ما در ماموریت کردستان و با وجود ناامنی راه ها به عملیات می پرداختند.  
 
وی اظهار داشت: از این سرمایه و پس انداز در هوانیروز چند گونه می توان استفاده کرد یکی اینکه فقط استفاده کنیم تا تمام شود دوم این که کار خود را کنیم و به آن نه بیافزاییم و نه کم کنیم؛اما گزینه سوم که تفکر ما در هوانیروز است این است که این اندوخته و سرمایه درخشان را افزایش دهیم که با حرف نمی شود و باید به آن عمل کرد.  
 
امیریاری با اشاره به نسل جدیدی که وارد هوانیروز شده گفت: در سابق تجهیزات نو بود و پروازها کم و قطعات زیاد با تعداد نیروهای آموزش دیده ،اما با توجه به گذشته 35 سال عمر سربازهای ما بالا رفته و در شرایط تحریم نیز قرار گرفتیم اما با ولایت مداری که شما به ارث گذاشتید و با پرکار بودن و پرتلاش بودن به حمدالله کارهای خوبی انجام شده است.  
 
فرمانده هوانیروز ارتش افزود: در رزمایش ها در یک زمان در سه محور عملیاتی کار کردیم و با طرح ریزی دقیق و پشتیبانی آتش و هلی برد از 50، 60 کیلومتر برای رزمندگان در شرایط نبرد ناهمتراز توانایی هوانیروز را نشان دادیم.  
 
وی تصریح کرد: یک نمونه از این توانایی را امیر فرماندهی محترم نزاجا در جشنواره امسال در دانشگاه افسری مشاهده فرمودند که همه به تشویق این عزیزان می پرداختند. 
 
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: درباره OCM ها یعنی تعمیرات صد ساعته و 300 ساعته روتین شده داشتیم و توانستیم بالگردهای هنجرکویین که 7، 8 سال زمین گیر بودند را مجددا به راه بیندازیم.  
 
وی افزود: در بعد آموزش نیز در 21 اردیبهشت امسال از 128 نفر فارغ التحصیلان فنی و خلبانی در دانشگاه امام علی(ع) تجلیل به عمل آمد  که این تعداد فارغ التحصیلی سابقه نداشت.  
 
امیریاری با اشاره به آموزش خلبان تاو اظهار داشت: در یک روز 12 موشک تاو پرتاب شد که 9 تای آن ها با موفقیت به هدف اصابت کردند. 
 
وی با اشاره به بهره برداری از سیمیلاتور فورمیشن در اصفهان گفت: امسال موفق شدیم که بالگرد شنوکی که در سال 84 خراب شده بود و 5، 6 سال بود که به صورت میلیاردی می خواستند درست شود با توجه به تدابیر فرمانده محترم نزاجا که انرژی و انگیزه به ما دادند در روز سوم خرداد همزمان با فتح خرمشهر این شنوک را به بهره برداری برسانیم. 
 
امیریاری با اشاره به وضعیت معیشتی کارکنان هوانیروز اظهار داشت: در حالی که کارکنان هوانیروز در مشهد در طول 20 سال 7 درصد آن ها در خانه سازمانی بودند با عنایت امیر فرماندهی محترم نزاجا امیر پوردستان 3 هزار متر از زمین های لشکر 77 در اختیار هوانیروز قرار گرفت که به حمدالله امسال توانستیم 20 درصد از کارکنان هوانیروز را در خانه های سازمانی جای دهیم که افتتاح شد.  
 
وی افزود: برخی از تخصص ها مانند تدارکات فنی نیز که قبلا در جدول اداری قرار نگرفته بودند جزو این جدول قرار گرفتند که موجب بالا رفتن روحیه کارکنان هوانیروز شد.  
 
وی با اشاره به بالا رفتن ایمنی پرواز تصریح کرد: همه این کارها که در هوانیروز صورت گرفته اول عنایت خدا بوده و بدون تعارف وجود فرمانده معزز نزاجا امیرپوردستان که عنایت ویژه به هوانیروز دارد. 
 
امیریاری گفت: بعد از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره هوانیروز یکی از مهمترین مطالب درباره این یگان از سوی امیرپوردستان مطرح شده که در تاریخ 91/9/11 گفتند” من هوانیروز را محدود به نیروی زمینی و نیروهای مسلح نمی دانم بلکه مربوط به همه کشور می دانم”.  
 فرمانده هوانیروز ارتش مدیریت و عزم جهادی در هوانیروز و تلاش های جانشین هوانیروز در کانون تفکر و معاونت ها و مدیریت های با دانش و ایثارگر این یگان و فرماندهان گردانی و پروازی آن را در این موفقیت ها بسیار سهیم دانست و افزود: این با همکاری ارگان های خوب ما میسر شده که می توانیم سرمان را بالا نگه داریم و وارث خوبی برای پیشکسوتان هوانیروز باشیم. 
 
وی اظهار داشت: در سال گذشته 26 تیر ماه همایش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز بسیار خوب در اینجا برگزار شد که در آینده نزدیک کتابی از مطالب آن همایش را منتشر خواهیم کرد.  
 
فرمانده هوانیروز ارتش خاطر نشان کرد: همان طور که این یگان تیزپرواز در اوایل انقلاب اسلامی و در کردستان و در هشت سال دفاع مقدس ولایت مدارانه و با شجاعت و شهامت پای کار بودند امیدواریم در آینده نیز بتوانیم ماموریت ها را با توکل بر خداوند به خوبی به مرصه اجرا دربیاوریم. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات