شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹
 |  24/ تیر/ 1393 - 2:21
  |   نظرات: بدون نظر
289 بازدید

موشک‌های سوری بر سر صهیونیست‌ها/نظر دمشق درباره جانشین ابراهیمی

با فرو ریختن موشک‌های سوریه به دست گروه‌های مقاومت فلسطینی بر شهرک‌های صهیونیست نشین، دمشق نشان داد که 4 سال بحران و تحمل شدیدترین و سخت‌ترین فشارها نتوانسته، ذره‌ای در سیاست‌هایش تغییر ایجاد کند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، پس از به دست آمدن اطلاعات موثق مبنی بر اینکه گروه‌های مقاومت فلسطینی با موشک‌های ساخت سوریه شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌دهند، از دید رژیم صهیونیستی نقش سوریه در حوادث جاری در فلسطین اشغالی و به طور مشخص نوار غزه بیش از پیش افزایش می‌یابد.

آنچه بیش از همه ذهن صهیونیست‌ها را به خود مشغول کرده، قدرت موشک‌های سوری است که می‌توانند عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند، در حالی‌که به باور تل‌آویو سوریه به دلیل درگیر بودن در جنگ داخلی و انتشار و پراکنده شدن گروه‌های مسلح تروریستی در مناطق مختلف آن دیگر توان رویارویی با «اسرائیل» را ندارد.

با وجودی‌که گزارش‌ها و پژوهش‌های بسیاری به این نکته اشاره می‌کردند که گروه‌های مسلح به ویژه گروه‌های مسلح مستقر در جنوب سوریه که از حمایت رژیم صهیونیستی برخوردارند و هم اکنون به خطی دفاعی به سود صهیونیست‌ها در جنوب سوریه میان دمشق و رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند، به موازات آن گزارش‌های دیگری نیز وجود دارند که تاکید می‌کنند، سوریه همچنان به سیاست‌های خود ادامه می‌دهد و هیچ تغییری در سیاست‌های آن در قبال حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطینی به ویژه در حوزه در اختیار گذاشتن سلاح مورد نیاز مقاومت با وجود تمام فشارهای اعمال شده بر دمشق ایجاد نشده است.

هم اکنون اذهان صهیونیست‌ها به شدت درگیر لجاجت سوریه یا سرسختی و صلابت آن در برابر دشمنان محور مقاومت به ویژه گروه‌های مقاومت فلسطینی است، تا سلاح‌های سوری اکنون به مهمترین اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی در گسترش تجاوزات و تعدی‌های آنها علیه مقاومت فلسطینی باشد.

اما این تنها موضوعی نیست که ذهن صهیونیست‌ها را به خود مشغول کرده است، بلکه طی دو سال گذشته از بحران سوریه و همانگونه که برای همه معروف است، رابطه میان دمشق و حماس رو به تیرگی نهاد، هنگامی‌که حماس تلاش کرد، نقشی خطرناک را در سوریه و به ویژه در اردوگاه یرموک و حمص از جمله القصیر ایفا کند.

رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌کرد که می‌تواند، موجب قطع ارتباط دمشق ناراحت از موضع‌گیری حماس از کمک به مقاومت فلسطینی شود و این یکی از مهمترین اهداف استراتژیک رژیم صهیونیستی طی بحران سوریه بود.

اما صهیونیست‌ها یک موضوع را نادیده گرفته بودند و آن اینکه موشک‌های ساخت سوریه همچنان یکی از گزینه‌های مطرح در هر جنگی است که تل‌آویو علیه مقاومت فلسطینی به راه می‌اندازد و از جمله موشک‌هایی است که شهرک‌های صهیونیست نشین را در هر رویارویی هدف قرار می‌دهد، به عبارت دیگر «دمشق همان دمشق است» و جنگ با گروه‌های تروریستی مسلح نمی‌تواند، دیدگاه‌ها و اعتقادات و باورهای سیاسی‌اش را حتی 4 سال پس از مبارزه با شدیدترین بحران‌ها تغییر دهد و استراتژی آن در منطقه همان است که بوده است.

و اگر یکی از اهداف بحران سوریه تغییر اعتقادات و باورهای آن بود، اکنون دمشق اعلام می‌کند که هرآنچه این رژیم و کشورهای غربی علیه دمشق رشته کرده بودند، پنبه شده است.

پیام آخر و مهم‌تر آن است که در زمانی‌که هرگونه مذاکره و گفت‌وگو درباره حل بحران سوریه متوقف شده و ارتش سوریه در مناطق حساس و مهم پیشروی‌ها و موفقیت‌های چشمگیر احراز کرده، اعتقاد به مقاومت همچنان ب عنوان یک گزینه غیر قابل مناقشه در هر گفت‌وگو و مذاکره‌ای مطرح است و امکان هرگونه بحث و گفت‌وگو وجود ندارد.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات