پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
 |  1/ شهریور/ 1393 - 1:21
  |   نظرات: بدون نظر
345 بازدید

مردم بافق برای «ارسال تمام سهم اصفهان» نباید کتک بخورند/بازداشت شدگان را آزاد کنید/با نحوه برخورد مدیران باید فاتحه استان را خواند!

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس فرسودگی مدیران استان را یکی از مشکل اساسی استان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران فسیل شده اند و هیچ گونه نوگرایی و خلاقیت در وجودشان نیست و به یک روزی خور محض تبدیل شده اند چراکه نه اهل طرح و دیدگاه هستند و نه برای آینده فکری دارند و فقط بخش نامه ای عمل و دیکته شده اعمال می کنند!

صبح امروز نماینده مردم بافق، مهریز، بهاباد، خاتم و ابرکوه در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: امید وارم «دولت تدبیر و امید» خودش را با ایثار و خود گذشتگی دولت شهید رجایی و شهید باهنر تطبیق دهد چراکه برای تداوم راه شهیدان چاره ای جز رجوع به سلف عظیم آن ها نیست.
اگر همه پتانسیل استان را برای بحران آب متمرکز کنیم ارزش دارد
حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارع زاده افزود: یکی از مشکلات جدی برای استان مسئله بحران آب است که اگر همه پتانسیل خود را جمع کنیم کار ارزشمندی است و بنده نیز به وزیر نیرو و معاون رئیس جمهور گفتم «اگر آب را به یزدی ها بدهید با توان و سخت کوشی آن ها در صنعت و کشاورزی کشور مشکلی نخواهیم داشت» چراکه امروز با این بی آبی، استان یزد در صنعت مدعی و در کشاورزی صاحب مقام است.
یزد؛ دومین استان معدن خیز کشور/یزد؛ کمترین سهم و بهره را از معادن خود می برد
نماینده وسیع ترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه استان یزد دومین استان معدن خیز کشور است ادامه داد: متأسفانه این استان کمترین سهم و بهره را از معادن خود می برد در حالی که استان اصفهان با توجه فراوانی که در بحث آب و درگیرهایی که با سایر استان ها دارد به یک مشکل کشوری تبدیل شده تا سهم ویژه برای خود اختصاص دهد!
حذف هزار لیتر از این آب انتقالی اصفهان به یزد
زارع زاده با بیان اینکه برخورد استان اصفهان با استان یزد برای همه روشن و مبرهن است تصریح کرد: با توجه به کنتاک هایی که استان های اصفهان با چهار محال بختیاری خوزستان بر سر آب دارد، راضی نشدند آبی که با سرمایه مردمی خود استان منتقل کردیم را به طور تعریف شده به استان برسانند وامروزه شاهد حذف هزار لیتر از این آب انتقالی هستیم.
مردم بافق برای «ارسال تمام سهم اصفهان» نباید کتک بخورند
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: برای مسئولین و مدیران استان یزد متأسفم! به جای اینکه تلاش کنند از این معادن سهمی را برای توسعه استان خود به ویژه بحث آب از مسیر های امن بهره گیری کنند مردم استان باید باید کتک بخورند و در مذیقه و فشار قرار بگیرند که تمام سهم اصفهان ارسال شود!
دخیل عباس زارع زاده با اشاره به حضور یگان های ویزه انتظامی در بافق خاطرنشان کرد: حضور یگان ویژه امروز در بافق نشان از این است که بگویند «مردم بافق؛ حق ندارید ادعا کنید که از این معادن بسیار عظیم، سهمی ناچیزی را برای استان اختصاص دهیم!»
وی ادامه داد: حرف مردم بافق تنها سهم خواهی 15 درصدی از این معادن برای توسعه محیط است یا حداقل سهم اشتغال و ارزش افزوده آن در استان صرف شود اما متأسفانه این را با یگان ویژه جواب می دهند!
نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، خاتم و ابرکوه ابراز داشت: مردم بافق امروزتحت فشار هستند تا اصفهان و خوزستان بهره مند شوند و چرخ کارخانه های آن ها بچرخد! اما در مقابل این فشار ها مسئولین هیچ ارزشی برای این مردم سخت کوش قائل نیستند.
10 کارگران بافقی دستگیر شده اند/ رئیس شورای شهر بافق جزء بازداشتیان
زارع زاده افزود: تا به امروز 10 نفر از کارگران و معترضین در بافق دستگیر شده اند که یکی از آن ها رئیس شورای شهر بافق است که با ادامه این این وضع باید منتظر بحران وخیم تری برای بافق باشیم.
وی با بیان اینکه اداره اطلاعات نیز با این نحوه برخورد مخالف است و مخالفت خود را هم اعلام کرده است اذعان داشت: اگر این جریان اتفاق بیافتد باید نیمی از مردم بافق را دستگیر شوند.
مسئولین بازداشت شدگان را آزاد کنند/ مسئولیت اتفاقات بافق بر عهده کسی است که دستور اقدام داده است
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین سر عقل بیایند و بازداشت شدگان را هر چه سریع تر آزاد کنند و اگر این کار صورت نگیرد و اتفاقات در بافق تشدید شود، مردم بافق به خاطر درد و رنجی که دارند نمی توان جلوی آن ها گرفت و از همین جا اعلام می کنم که مسئولیت تمام اتفاقات گردن کسی است که دستور اقدام داده است چراکه این برخورد یعنی مردم قربانی غیر شوند و این استان فدایی توسعه شهرهای دیگر شود!
با ادامه نحوه برخورد مدیران باید فاتحه استان یزد را خواند
نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، خاتم و ابرکوه با اشاره به بی خیالی مردم استان یزد گفت: مدیران استان اگر نحوه برخوردشان ادامه پیدا کند باید فاتحه استان یزد را خواند و برای مهاجرت دسته جمعی مردم این استان فکر کرد.

زارع زاده با بیان اینکه اگر بخواهم از زیاده طلبی های دیگر استان ها تعریف کنم در این جلسه نمی گنجد بیان کرد: چرا رئیس جمهور 2 درصد درآمد نفت را به خاطر فشار نمایندگان هیجده گانه خوزستان در مجلس به آن ها هدیه می دهد؟ چرا آبادان باید با 300 هزار جمعیت دارای سه نماینده باشد اما برای استان یزد با داشتن 1 میلیون و 100 هزار جمعیت و فقط با سه نماینده ارزش قائل نیستند.
با هجوم مردم به یزد، دارالعباده به مظهر فساد و فحشا تبدیل خواهد شد
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز روستاهای استان به دلیل فقر و بی آبی تخلیه شده است ومردم آن ها به شهر یزد هجوم آورده اند که به تبع آن در آینده نزدیک، شهر یزد که شهر ایمان و کار و دارالعباده است به مظهر فساد و فحشا تبدیل خواهد شد به طوری که امروز هم مصادیق آن زیاد دیده می شود.
برخی از مسئولین استان برای دیگران خوش رقصی می کنند!
دخیل عباس زارع زاده با بیان اینکه اگر در مرکز استان واشکافی شود باید دردمندانه گفت مشکل آینده استان چیزی جز فقر و فساد نخواهد بود تصریح کرد: من به مسئولین استان اخطار می دهم که دلسوز و اهل تعقل باشند و این قدر منابع استان را فدایی نکنند چراکه امروزه برخی از مسئولین استان برای جاهای دیگر خوش رقصی می کنند!
تقسیم ناعادلانه، استان را به دو قطب «برخوردار و فقیر» تبدیل کرده است
وی با اشاره به تقسیم ناعادلانه حوزه های انتخابیه استان یزد در گذشته و ادامه این روند تا به امروز اذعان داشت: با تقسیم ناعادلانه حوزه های انتخابیه، به مراتب توزیع زیر ساخت ها و هزینه ها و اعتبارات ناعادلانه است که این عمل استان را به دو قطب برخوردار و فقیر تبدیل کرده است.
زارع زاده افزئد: این تصور که اگر منطقه ای فقیر باشد ضررش محصور به آن منطقه است بسیار غلط است و هر کجا فقیر شوند بارش روی شانه یزد است و این برای آیندگان خاطرناک خواهد بود.
هجوم سرمایه گذاری به برخی شهرستان ها/ خاتم و بهاباد بویی از سرمایه گذاری نبرده اند
وی با اشاره به ترغیب در سرمایه گذاری در استان را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و ادامه داد: برخی از شهرستان ها به قدری سرمایه گذاری در آن اتفاق افتاده که معضلات جدی چون آلودگی هواو و محیط زیست، گرانی و بالا رفتن هزینه کار گر و خطر جابجایی نیرو روبرو شده اند و این در حالی است که برخی شهرستان ها مانند خاتم و بهاباد تا به حال بویی از سرمایه گذاری نبرده اند.
برخی مدیران استان یزد «فسیل» شده اند/تضمین و تأمینی برای استان در برنامه مدیران نیست
وی فرسودگی مدیران استان را یکی از مشکل اساسی استان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران فسیل شده اند و هیچ گونه نوگرایی و خلاقیت در وجودشان نیست و به یک روزی خور محض تبدیل شده اند چراکه نه اهل طرح و دیدگاه هستند و نه برای آینده فکری دارند و فقط بخش نامه ای عمل و دیکته شده اعمال می کنند!
زمانی استان می تواند موفق باشد که برای 30 سال آینده برنامه داشته باشد و مسئولین به فکر آینده های دور باشند اما اگر امروز ازمدیران استان سؤال شود که برای یک سال آینده استان چه برنامه ای دارید؟ روشن خواهد شد نه تنها برای آینده دور طرح و برنامه ای ندارند بلکه متوجه خواهید شد استان یزد برای یک سال آینده خود هیچ تضمین و تأمینی ندارد!


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات