جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴
 |  1/ مهر/ 1394 - 8:05
  |   نظرات: بدون نظر
279 بازدید

لزوم توجه ویژه به مناطق محروم استان یزد

استاندار یزد بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم استان یزد تاکید کرد و گفت: در استان این مهم را به عنوان یک رویه مدنظر قرار داده‌ایم

سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خاتم اظهار کرد: در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در مناطق محروم و ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: شهرستان خاتم در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و در این راستا ظرفیت‌ها، نیروها و امکانات بومی حائز اهمیت است.

استاندار یزد با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه اقتصادی شهرستان خاتم تصریح کرد: این شهرستان با شرایط ویژه‌ای که دارد، بیش از اینها امکان و ظرفیت سرمایه‌گذاری را داراست.

وی در مورد توزیع اعتبارات و تخصیص آن به شهرستان‌های مختلف استان یزد خاطر نشان کرد: طبق قانون در این زمینه عمل می‌کنیم و اولویت در تخصیص اعتبارات شهرستان‌های محروم هستند؛ با توجه به این نگاه شهرستان‌های محروم استان یزد از جمله خاتم طی یکسال و نیم گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است.

میرمحمدی ادامه داد: هدف این است که از کمترین امکانات بیشترین استفاده‌ها را داشته باشیم و تاکید داریم که حتی یک ریال نیز هدر نرود و از تشریفات بی‌مورد و ریخت و پاش‌های غیرضروری پرهیز شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است، اظهار کرد: یکی از این مشکلات در سیستم بانکی بوده که برای سرمایه‌گذاران خارجی معضلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت از 140 دلار به 40 دلار اظهار امیدواری کرد؛ با توافق هسته‌ای دریچه‌های تازه‌ای به روی اقتصاد کشور در استان یزد گشوده شود.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشاورزی در شهرستانی نظیر خاتم یکی از محورهای اقتصاد به شمار می‌رود، بر لزوم تقویت این محورها و حمایت از کشاورزان تاکید کرد.

وی ادامه داد: لازم است تسهیلات بانکی به شکل ویژه‌ای به کشاورزان پرداخت شود؛ همچنین آسیب‌ها و خسارت‌های وارده به کشاورزان از طریق بیمه محصولات کشاورزی به ویژه بیمه درختان جبران شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از این جلسه در مورد انتخاب نیروهای استان برای مسئولیت‌های مختلف گفت: 12 شاخص برای مسئولیت در پست‌های مختلف در نظر گرفته شده و بر اساس آن دست به انتخاب مدیران زده‌ایم و هرگز در انتخاب مدیران اتوبوسی اقدام نکرده‌ایم؛ مدیرانی را انتخاب کرده‌ایم که معتقد، متعهد، متخصص، کارآمد و با وجدان کاری بالا بوده‌اند و در خدمت‌رسانی به مردم روز و شب نمی‌شناسند.

میرمحمدی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مردم ابتدا باید با آنها صادق باشیم و اگر نمی‌توانیم مشکلی را از آنها حل کنیم، وعده‌های بی‌مورد ندهیم.

وی در بخش دیگری از این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک عید قربان و آغاز سال تحصیلی افزود: علم‌آموزی و کسب دانش از ضرورت‌های هر جامعه‌ای است و بنیان پیشرفت از مدارس شکل می‌گیرد.

در این جمعه امام جمعه شهرهای مروست و هرات، فرماندار خاتم و مسئولان این شهرستان هر یک به بیان نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین نیازهای شهرستان خاتم پرداختند.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات