جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
سرویس: عمومی, میبد
 |  2/ خرداد/ 1393 - 11:01
  |   نظرات: بدون نظر
294 بازدید

فعالان عرصه فرهنگ سرمایه‌های معنوی جامعه هستند/ در افغانستان، کاندیدای نزدیک به گفتمان انقلاب‌اسلامی آراء بیشتری آورد

امام جمعه ميبد با بيان اينكه در دوره اي مهندسي جمعيت نيازمند تعديل و كنترل بود خاطرنشان كردند : اما بيش از حد آن سياست ها پيش رفت و امروز با بحراني مواجه شديم كه اگر آن را معالجه نكنيم ؛ چندين بحران را در آينده در پيش رو خواهيم …

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی با بیان اینکه طرف مذاکره بیشتر دنبال گرفتن امتیاز است تا دادن امتیاز خاطرنشان کردند : این منطق آنهاست و تاریخ آنها بی رحمی و خشونت است و دولت و تیم مذاکره کننده باید با شجاعت ، مقاومت ، عزم و اراده ملی و انقلابی و اسلامی جلو بروند چرا که اگر دشمنان در ما احساس ضعف و کاستی کنند بر ما غلبه خواهند کرد.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: اصل مذاکره باید با هدایت مقام معظم رهبری و با هوشمندی و روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها پیش برود .

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند : امیدواریم کسانی که سالها آزموده اند و ده ها بار در برابر ملت ها شکست خورده اند حقوق ملت ها را به رسمیت بشناسند و مسئولان بتوانند با همین روحیه و فرهنگ انقلابی و اسلامی پیش بروند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به ابلاغ سیاست های جدید جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کردند : ابلاغ این سیاست ها نقطه جدیدی در اصلاح سیاست های جمعیتی گذشته است.

امام جمعه میبد با بیان اینکه در دوره ای مهندسی جمعیت نیازمند تعدیل و کنترل بود خاطرنشان کردند : اما بیش از حد آن سیاست ها پیش رفت و امروز با بحرانی مواجه شدیم که اگر آن را معالجه نکنیم ؛ چندین بحران را در آینده در پیش رو خواهیم داشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به توجه مقام معظم رهبری و هدایت برنامه ریزان به سمت سیاست های جمعیتی اظهار کردند : یکی از محورهای مهم سیاست های جمعیتی ازدواج دختر و پسرهای در سن ازدواج هستند و بخشی از کاهش فزاینده جمعیت با ازدواج جوانانی که سن ازدواجشان بالا رفته حل می شود.

ایشان تصریح کردند: به طور جدی باید در سیاست های جمعیتی تغییراتی ایجاد کنیم تا در بحران کاهش جمعیت و قدرت ملی قرار نگیریم و امیدواریم این مقوله مورد توجه مردم و مسئولین قرار بگیرد.

حضرت آیت الله اعرافی با گرامی داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و عملیات پیروزمندانه بیت المقدس بیان کردند : باید روزهای ۸ سال دفاع مقدس را فراموش نکنیم که همه عالم جمع شده بودند تا ایران و نظام اسلامی را به زمین بزنند و کشور را تجزیه و توان این ملت را بگیرند و مناطق پرارزش را از کشور جدا کند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه اشغال خرمشهر و آبادان نشانگر شکست یک ملت بود تصریح کردند : اما جوانان و ملت غیور و شجاع ما با دست خالی در برابر همه قدرتهای عالم ایستادند و ناباورانه این معجزه بزرگ را آفریدند.

ایشان با اشاره به سخنان واهی صدام مبنی بر اینکه اگر شما خرمشهر را از ما پس گرفتید کلید بغداد را به شما می دهم افزودند: این به این معنی بود که همه اروپایی ها و امریکاییها و قدرتهای استکباری دنیا پشت سر صدام بودند و او مطمئن بود که ایران دست تنها نمی تواند خرمشهر و آبادان را بگیرد ؛ چرا که همه دنیا عزم داشت با باقی ماندن خرمشهر و آبادن در دست دشمن ،‌ ما را به پای میز مذاکره بکشانند.

امام جمعه میبد تصریح کردند: اما اراده الهی ، اراده مردم ، ‌فرمان امام و همت والای جوانان عزیز ما خط بطلان بر این خیال باطل کشید و در سوم خرداد دست غیب الهی از آستین ملت ما و جوانان ما بیرون آمد و در عملیات ظفرمندانه بیت المقدس سرزمین خرمشهر و آبادان آزاد شد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : اگر ملت ما پیش نمی رفت و جوانان ما به درجه جانبازی و آزادگی و شهادت نائل نمی شدند و خون دل ها خورده نمی شد دشمن به ما رحم نمی کرد و به این نقطه پیروزی در جنگ نمی رسیدیم .

امام جمعه میبد با بیان اینکه تدبیر امام و برنامه ریزی های کلان نظام نقش موثری در پیروزی ما در جنگ ۸ سال دفاع مقدس داشت افزودند: اما چیزی که حرف اول را در میدان می زد مقاومت و مجاهدت در راه خدا بود .

حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به سه انتخابات زنجیره ای کشورهای عراق ، افغانستان و سوریه در منطقه اظهار کردند : انتخابات عراق بر خلاف همه برنامه ریزی های امریکا و دشمنان انقلاب اسلامی به نتایجی رسید که برای خود آنها باورکردنی نبود.

امام جمعه میبد تصریح کردند: اگر شرایط به صورت عادی و مناسب در انتخابات این کشورها پیش برود گفتمان انقلاب اسلامی جایگاه برتر را خواهد داشت .

خطیب جمعه میبد با اشاره به انتخابات افغانستان هم تصریح کردند : در افغانستان هم کاندیدای که با گفتمان انقلاب اسلامی قرابت بیشتری داشت آراء بیشتری آورد گرچه به حداکثر نرسید و به دور دوم کشیده شد اما دور دوم هم اگر دخالت های امریکا فضا را تخریب نکند همین گفتمان پیروز خواهد شد .

ایشان خاطرنشان کردند : در سوریه هم همه دنیا دید که با قلدری نمی توانند جبهه مقاومت را بشکنند و با اعزام جمع زیادی از ارازل و اوباش دنیا ، ‌یک کشور را از پا در بیاورند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزودند : در این سالها یک حرکت رذل و تروریستی در منطقه که از سوی امریکا هدایت می شد و آدمهای مزدور هم با او همراه شدند و یک عده هم ساده بودند و عمق مساله را نفهمیدند ، به فضل الهی شکست خوردند.

ایشان خاطرنشان کردند : در سوریه انتخابات برگزار میشود و گفتمان انقلاب اسلامی و جریان مقاومت در برابر اسرائیل و مکتب پرافتخار اهل بیت در آنجا به یاری خدا سرافراز خواهد شد.

امام جمعه میبد چهاردهم و پانزدهم خرداد را گرامی داشتند و افزودند: ارتحال بنیان گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی و پانزدهم خرداد ، نمادهای بزرگی در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و باید با برگزاری مراسم های باشکوه این ایام مورد توجه مردم و مسئولین قرار بگیرد.

حضرت آیت الله اعرافی در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی صلوات الله علیه ، ‌مبعث رسول گرامی اسلام را بالاترین عید و مهمترین مناسبت در تاریخ بشر خواندند و با تبریک این روز بزرگ افزودند : مبعث پیامبر خدا در همه حوادث عالم یگانه اتفاقی است که با آن بالاترین نور خدا بر عالم تجلی کرد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه مبعث رسول گرامی اسلام زمینه ای برای نزول قرآن شد افزودند : مبعث رسول گرامی اسلام بی بدیل و بی نظیر در همه رسالت های آسمانی ، بعثت های انبیاء و نزول کتب و انزال کتب است .

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : برترین کتابها با مبعث شروع به نزول شد و برترین انسانها در طول تاریخ بشریت و در همه ادوار عالم در شب مبعث به پیامبری برگزیده می شود این اتفاق بالاترین اتفاق و بالاترین نعمت الهی و تجلی خدا در عالم است .

ایشان افزودند : هیچ عیدی به عظمت مبعث در دنیا وجود ندارد از این روست که باید مبعث را گرامی داشت و فرصت مبعث باید در مساجد و مراکز ، موسسات و مجامع ما برای شناخت پیامبر خدا اختصاص پیدا کند تا معرفت و محبت ما به وجود نازنین پیامبر افزوده شود.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود از دست اندرکاران برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بعنون یک آیین دینی و از همه جوانان و دختران و پسران و زنان و مردانی که در این اردوی معنوی و اعتکاف آسمانی شرکت کرده اند قدردانی کرد و افزود : ۲ هزار و ۲۵۸ نفر از خواهران و برادران در ۴۶ مسجد در اعتکاف شرکت داشتند .

امام جمعه میبد ، جوانان و همه کسانی که فعال در عرصه فرهنگی و فرهنگ سازی دینی ، اخلاقی و معنوی هستند را سرمایه های معنوی جامعه خواندند و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اول سال افزودند : مقام معظم رهبری جوانان و مردم را به کار فرهنگی بدون چشم داشت فرا خواند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه اساس کار فرهنگی در جامعه مردم هستند خاطرنشان کردند: البته این به این معنا نیست که گاهی تصور می شود که دولت و مسئولان از فعالیت فرهنگی فاصله بگیرند بلکه در نظام اسلامی و در سیاست گزاری و برنامه ریزی و در هدایت اخلاق و افکار و فرهنگ جامعه ، مسئولان به معنای عام وظیفه سنگینی دارند.

ایشان تصریح کردند: واقعیت مسئله این است که اساس فرهنگ دینی و اخلاقی دست مردم است و مساجد ، حسینیه ، موسسات و امور خیر و فعالیت های اجتماعی وسیعی که انجام می شود از عزاداری ،‌جشن های دینی ، مذهبی و فرهنگی و فعالیت های خیریه همه کاری است که مردم انجام می دهند و باید قدر این مردم و جوانان که در فراز و فرودهای مختلف فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی در صحنه حاضرند و با عقلانیت ، حکمت و تدبیر فعالیت می می کنند و جامعه هم به آن نیاز دارد دانست.

حضرت آیت الله اعرافی بر تداوم خط احیا ارزشهای دینی ، رسیدگی به مردم و پیشرفت فرهنگی در جامعه تاکید کردند و افزودند : فعالیت و تلاش همه کسانی که در این عرصه انجام می گیرد باید قدر آن را دانست .

مناسبت ها:

امام جمعه میبد با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم سلام الله علیها گفتند : امام کاظم سلام الله علیها سالها سختی و مرارت و مهنت و زندان و اسارت را برای احیاء دین خدا و صیانت از ارزشهای الهی تحمل کرد.

مسئولان باید با دلسوزی مشکلات نیازمندان را در عرصه سلامت مورد توجه قرار دهند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به حوزه سلامت یکی از اهداف هدفمندی یارانه ها گفت : یکی از حلقه های هدفمندی یارانه های توجه به حوزه سلامت بود کارهای خوبی در حوزه سلامت و درمان از محل هدفمندی یارانه ها انجام شده است .

امام جمعه میبد تاکید کردند: کسانی که دست اندرکاران سلامت و درمان و بهداشت مردم هستند باید به درستی این قوانین را دنبال کنند و با دلسوزی مشکلات نیازمندان را در عرصه بهداشت و درمان و سلامت مورد توجه قرار دهند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به برگزاری همایش عتبات عالیات در میبد هم بر برگزاری هرچه باشکوهتر این همایش تاکید کردند و از فعالیت های همه کسانی که در سالهای گذشته در کارهای خیر و فعالیت های اجتماعی بویژه کسانی که در کمک به عتبات عالیات سهیم بودند قدردانی کرد و افزود : روح تعاون و همبستگی و برادری و حضور در عرصه های اجتماعی و صیانت از ارزشهای بزرگ اسلام و انقلاب مایه سعادت ما و کشور ماست .

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات