پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱
 |  6/ خرداد/ 1394 - 10:20
  |   نظرات: بدون نظر
226 بازدید

فرماندار تفت: با مشترکان پرمصرف بدون اغماض برخورد خواهد شد

فرماندار تفت در نشست شورای مدیریت منابع آب شهرستان بر اندیشیدن تدابیر لازم از سوی دستگاههای مرتبط برای تامین آب شرب شهری و روستایی در فصل گرما تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، “محمود زارع رشکوییه” در ابتدای این نشست با اشاره به این که تامین آب به اولویت اصلی شهرستان تفت در مسیر رشد و توسعه تبدیل شده است گفت: خشکسالی های پی در پی و بارش های اندک در کنار برداشتهای بی رویه، منجر به کاهش سطح منابع آب زیرزمینی شده که این موضوع، نگران کننده است.

فرماندار تفت با اشاره به وابستگی آب شهرستان تفت به میزان آبدهی قنوات گفت: کاهش بارشها بر میزان آبدهی قنوات تاثیر عمده دارد و این موضوع اندیشیدن تدابیر لازم را برای تامین آب مورد نیاز به ویژه در مناطق روستایی ضروری می سازد.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید نیز مدیریت منابع آبی در سطح کشور است گفت: مصوبه خوب و کارشناسانه دولت تدبیر و امید در سال گذشته برای احیا و مرمت قنوات شهرستان، کمک بزرگ و ارزشمندی برای کاستن از تبعات خشکسالی های پی در پی در مناطق روستایی تفت است که جای قدردانی دارد.

زارع مدیریت بر توزیع منابع آب را مهم ترین اقدام در شرایط کنونی برشمرد و گفت: اصلاح شبکه های آبرسانی فرسوده، لایروبی انهار و قنوات، توسعه شبکه آبیاری های نوین و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم برای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی از جمله اقداماتی است که باید با جدیت پیگیری شود.

فرماندار تفت همچنین شناسایی مشترکان پرمصرف به ویژه در مناطق روستایی را خواستار شد و گفت: مصارف بی رویه و غیر اصولی از شبکه آب شرب روستایی و شهری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با مشترکان پرمصرف بدون اغماض برخورد خواهد شد و دستگاههای متولی در این رابطه به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد.

وی مقابله جدی با حفر چاههای غیر مجاز را خواستار شد و گفت: حفر چاههای غیرمجاز منجر به کاهش آبیاری قنوات و کاهش شدید سطح آبهای زیرزمینی می شود. وی بر آگاهی دهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص تبعات منفی گسترده حفر چاههای غیرمجاز تاکید و گفت: لازم است دستگاههای امر با نظارت های دقیق مطابق قانون با حفر چاههای غیر مجاز مقابله کنند.

در ادامه این نشست بخشداران شهرستان تفت به ارائه گزارشی از وضعیت آب مناطق تحت امر خود گزارشی ارائه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات