جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
 |  26/ اردیبهشت/ 1396 - 4:57
  |   نظرات: بدون نظر
189 بازدید
گزارش؛

سعید علیزاده بفروئی (کد نامزد:۲۹) داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بفروئیه

مصاحبه پایگاه خبری بفرو با سعید علیزاده بفروئی داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بفروئیه

به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ متن مصاحبه خبرنگار پایگاه خبری بفرو با سعید علیزاده بفروئی داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بفروئیه به شرح زیر می‌باشد؛

تذکر سؤالات تمامی داوطلبان یکسان می‌باشد.

نام و نام خانوادگی:

سعید علیزاده بفروئی

نام مستعار:

سعید عبدالرضا ربی

سال تولد:

هزار و سیصد و پنجاه و سه

شغل:

آموزگار

تحصیلات:

فوق‌دیپلم

 ۱– دلایل کاندیداتوری خود را بیان نمایید؟

این‌جانب با توجه به فعالیت در امر ورزش و پیگیر بودن در مسائل مختلف و عدم امکانات و تسهیلات ورزشی  برای ظرفیت بالای جوانان بفروئیه و جهت خدمت به مردم  شهر بفروئیه و پیشرفت این شهر و پیگیری مطالبات مختلف مردم در تمامی امور وارد گود انتخابات شدم.

۲– نظر شما در مورد فعالیت شورای چهارم و شهرداری چیست؟

این‌جانب معتقدم که با توجه به شهر شدن بفروئیه و وجود شهرداری مشکلات زیادی پیش روی این شورا و شهرداری بوده است کار برای شهر طبق سه سال انجام‌شده است و زحمات بسیاری کشیده‌اند که باید قدردانی کرد اما با توجه به قبل و وضعیت روستایی و تبدیل به شهر شدن می‌بایست  با شیب ملایمی با مردم  رفتار می‌شد که این کار صورت نگرفته که اعتراضاتی هم در پی داشته و نارضایتی‌هایی  هم به وجود آمده کارهای خوبی در رابطه با حفظ  مکان‌های میراثی صورت گرفته، تعریض خیابان‌ها و کارایی دیگر اما با تفکر بیشتر و استفاده از نخبگان شهر می‌توانست به شکل بهتری  این کار را به‌پایان برسانند.

۳– در صورت رأی اعتماد مردم به شما چه اهدافی دارید؟

اگر مردم این‌جانب را مورد اعتماد خود قراردادند و رأی آوردم حتماً اولین اقدام این‌جانب محقق کردن وعده‌هایی است که می‌دهم و بعد پیگیری برای بسته شدن پرونده‌هایی است که هنوز به نتیجه نرسیده و اعتراضات زیادی را در بر داشته است مثل پمپ‌بنزین البته از طریق قانون و بدون تفکرات شخصی و غرض‌های شخصی، پیگیری مطالبات مردم، تشکیل جلسات شورا جهت پاسخ‌گویی به مردم، تأسیس محلی که اعضای شورا در آنجا حضور پیدا کنند و به سؤالات مردم پاسخ دهند، پیگیری جهت ساخت فضاهای سبز و ورزشی برای جوانان و مردم.

۴– تجربیات خود را در امور شهری بیان کنید؟

این‌جانب در امر ورزش فعالیت زیادی از سال ۷۲ تا الان انجام دادم در ساخت مکان‌های ورزشی و تفریحی این‌جانب سلیقه لازم رادارم و بنده تا توان دارم در کلیه امور شهری پیگیری لازم را به عمل خواهم آورد.

۵- در صورت رأی آوردن با شهردار فعلی همکاری می‌کنید یا شهردار جدید تعیین می‌کنید؟

بنده یک نفر از اعضا هستم بنده با توجه به نظر کلی مردم که خیلی موافق با کارهای شهردار و برخورد نامناسب و ایشان با ارباب‌رجوع هستند و با توجه به نظرات کلی مردم برای تغییر این جو موجود نظر بر عوض کردن شهردار و انتخاب شهردار از بین نخبگان شهر رادارم.

۶– چه ویژگی یا برجستگی شخصی، شمارا ترغیب به کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر بفروئیه نمود؟

مردمی بودن و با جوانان بودن و فعالیت این‌جانب بدون مزد و خواسته‌ای در امر ورزش شهر بدون حمایت مسئولین شهر و پیگیر بودن و صداقت این‌جانب و حس وطن‌پرستی و پیشرفت کردن شهر بنده را به آن داشت تا ثبت‌نام کنم و همچنین این‌جانب جسارت کامل در برابر افراد و مشکلات را نیز دارم و همچنین تفکرات جدید و نگرش جدید.

۷– وضعیت موجود شهر بفروئیه را چگونه توصیف می‌کنید؟

شهر بفروئیه  آنچه که باید باشد با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهر و استعدادهای زیاد الان آن‌گونه که باید باشد نیست وضعیت رفاه اجتماعی مردم، عدم استفاده از نیروهای خبره و فعال و ایده‌های جدید و تفکرات نوین و اماکن مذهبی و میراث کهن  موجود در شهر آزاردهنده است.

۸– سوابق مدیریتی، علمی، اجتماعی و سیاسی شما؟

بنده در امور علمی حدود هشت سال در پست مدیر آموزگاری در مناطق محروم انجام‌وظیفه کردم از سال ۷۲ تاکنون نیز به‌تنهایی به پرورش استعدادهای ورزشی پرداخته و تمامی امور و امکانات رفاهی آنها را به‌تنهایی و با کمک‌های مردمی مهیا نموده‌ام در امر سمت چندان دخالتی ننموده‌ام، در امور هنری فعالیت داشته‌ام و در فعالیت‌های مذهبی نیز دارم، مداحی و تعزیه‌خوانی فعالیت داشتند.

۹- آسیب‌های جدی مدنظر شما در فضای فعلی شهر؟

شهر بفروئیه ازنظر فرهنگی و ورزشی و عمرانی آسیب‌های زیادی دارد نبود هیچ‌گونه فعالیت‌ها و برنامه‌های شاد و حمایت نکردن از انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های شاد و با طراوت در ایام نوروز و ایام خاص، در امر ورزش با توجه به ظرفیت بالای جوانان بفروئیه در تمام ورزش‌ها هنوز یک مکان ورزشی و تفریحی وجود ندارد ازلحاظ عمرانی کارها و پروژه‌های نیمه‌کاره زیاد داریم بعضی از نقاطی که در بفروئیه وجود دارد باید به خاطر وجود حادثه‌هایی خطرناک از سر راه برداشته شود.

۱۰–  راهبردها و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضع موجود؟

در حیطه ورزشی تشکیل یک باشگاه ورزشی و به وجود آوردن یک دفتر باشگاهی که تمام امور رفاهی ورزش‌های مختلف را انجام دهند تشکیل اتاق‌های فکر با توجه به وجود نخبگان زیاد در امور مختلف، سروسامان بخشیدن به وضعیت کنونی، بازگرداندن روح نشاط و امید و اعتماد به مردم شهر.

۱۱–  اولویت‌های کاری و موضوعات پراهمیت شورای شهر در صورت ورود شما؟

رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌کاره رها شد، پیگیری برای بسته شدن پرونده‌هایی بلاتکلیف رهاشده‌اند با توجه به قانون و از طریق راه‌های قانونی، تأسیس نمایندگی‌های ادارات مختلف از قبیل: برق، آب، گاز جهت سهولت در انجام امورات اداری و رفاهی اجتماعی مردم – ایجاد فضای سبز در شهر و مکان‌های ورزشی و تفریحی – تشکیل شوراهای حل اختلاف.

۱۲– راهکارهای افزایش مشارکت مردم در تصمیم سازی، اجرا و نظارت بر امور؟

اموری را که می‌توان به مردم واگذار کرد را در شهرداری به خود به مردم می‌سپاریم، مردم را ناظر خوبی می‌دانیم برای خودمان – شهرداری را مکان امن و مطمئن برای مردم تبدیل خواهیم کرد تاکسی از مراجعه به آن واهمه نداشته باشد.

۱۳– نقد وضع موجود و شورای فعلی و قبلی؟

نقد آن‌چنانی که بتوان ارائه کرد ندارنم چراکه این اعضای شورا و شهرداری انتقادپذیر نیستند و سریع آن را موضوع شخصی و مشکلات غرض‌ورزی نام‌گذاری می‌کنند پس برای بهتر کار کردن نقد نکنیم بهتر است.

۱۴– نظر شما در مورد شهردار و مجموعه شهرداری فعلی؟

انشا الله در هرکجا هستن و در هر پست و مقامی که خواهند بود بتوانند صادقانه به مردم خدمت کنند و گره از کار مردم و بندگان خدا را باز کنن.

۱۵– تا چه حد به پاسخ‌گویی به مردم و خبرنگاران اهمیت می‌دهید؟

همان‌طور که قبلاً هم گفتم سعی می‌کنیم امور را به مردم بسپاریم، سامانه‌ای را غیرحضوری ایجاد خواهیم کرد که مردم تمامی مشکلات خود را بیان کنن و در کمترین زمان ممکن به‌تمامی مسائل مطرح‌شده جواب‌گو خواهیم بود و هیچ مسائله‌ای را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت یک هفته‌نامه یا ماهنامه در چند صفحه از اقدامات انجام‌شده و در حال انجام و اقدامات آینده را اعلام کنیم و در بین مردم توزیع کنیم.

۱۶– سطح زندگی شخصی ازنظر اقتصادی و مقدار و محال تأمین منابع مالی تبلیغاتی؟

زندگی بنده با حقوقی معادل ۱/۵ میلیون باوجود وام و قسط به سر می‌برم در زندگی دارای خانه شخصی و ماشین پیکان که حدود پنج یا شش میلیون آخرش بخرن و چند تا حیوون و یه اسب و کره که روی‌هم ۱۰ میلیون می‌شوند دارائی این‌جانب همین است از این حقوق بابت هزینه و مخارج زندگی و فوتبال و حیوانات خرج می‌کنم در اون دوره چهارم بنده حدود یک‌میلیون از جیب مبارک خرج کردم بدون این‌که کسی کمک کند والانم باید با وام گرفتن این مخارج را تأمین کنم.

۱۷– راهکارهای جذب و ایجاد منابع مالی جدید برای شهرداری‌ها؟

مشارکت شهرداری در طرح‌های زودبازده و درآمدزا – هموار کردن مسیر از مالیات‌های کسبه‌ای که هرساله مالیات خود را پرداخت میکنن تسهیل در اخذ مالیات مشاغل در امور آبادانی شهر – تسهیل در تهیه ادوات و ماشین‌آلات و فروش به مردم به شکلی که شهرداری به یک بنگاه اقتصادی که خود مردم هستن تبدیل می‌کنیم – تأسیس مجدد شرکت تعاونی – تسهیل در تفکیک و سندیت اراضی – تسهیل و تشویقی در نظر گرفتن برای افرادی که عوارض خودروها را به شهرداری بفروئیه پرداخت کنند – تسهیل در اخذ انواع مجوز ها.

۱۸– پرسش از برخی مصادیق و معضلات شهر؟

آشفتگی و سردرگمی در شهر بیدار می‌کند – اِلمانی که ورودی شهر نصب‌شده بیشتر به ورودی به میدان گلها و میبد ربط داره تا به شهر بفروئیه – بلوار تازه تأسیس که خودش معضلی شده – میدان وسط شهر که جای بسیار کار دارد – بلوار رسالت که از آشفتگی منحصر به خود برخوردار است – خیابان کرباسی به میدان مادر و کوچه ۱۲ متری که جای تعجبی نیست خیابان نیمه‌کاره جاده پیر و سنگ جدول‌ها از سردرگمی حکایت دارد – پارک بانوان و معضلات خود – نبودن یک پارک و فضای سبز –  کوچه‌ها و خیابان اصلی که نماد شهر و شهرسازی است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات