چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
 |  8/ اسفند/ 1393 - 10:11
  |   نظرات: بدون نظر
314 بازدید

زير پرچم اسلام هيچ شكستي به سراغ مردم يمن نخواهد آمد

امام جمعه موقت ميبد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ميبد با اشاره به تحولات سرنوشت ساز يمن گفت : شعارهاي اصيل و بنيادين الهام گرفته از انقلاب اسلامي مانند مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل همان سر منشأ تحولات در يمن است كه موقعيت استراتژيك و ژئوپلتيك اين كشور را در منطقه تثبيت مي كند

حجت الاسلام محمد اعرافي ، حاصل خيزي ،و رشد جمعيت بالا و تسلط يمن بر خليج عدن و آبراه مهم باب المندب را از مهمترين ويژگي هاي اين كشور برشمرد و افزود : خليج عدن و تنگه باب المندب نقطه اتصال اقيانوس هند به درياي سرخ است كه اين مثلث طلايي براي منطقه خاورميانه و جهان بسيار مهم است .

خطيب جمعه موقت ميبد با اشاره به جايگاه سه تنگه هرمز ، باب المندب و مالاگا در عبور كشتي ها و تجارت دريايي گفت : عبور سالانه ۲۱ هزار كشتي تجاري و روزانه ۳ ميليون بشكه نفت از تنگه باب المندب موقعيت مهمي را براي يمن ايجاد كرده است .

وي تصريح كرد : امروز كه صداي ضد استكباري از يمن بلند است ؛ امريكا و اسرائيل و عربستان و ديگر كشورهاي خليج فارس كه به اين موقعيت استراتژيك يمن طمع دارند به دنبال دخالت نظامي و دامن زدن به اختلافات در اين كشور هستند.

امام جمعه موقت ميبد با بيان اينكه تشكيل حكومت اسلامي به تمام معنا در يمن به منافع استكبار و عربستان در اين كشور لطمه مي زند تصريح كرد : كشوري كه داراي موقعيت استراتژيك در منطقه است و تنگه باب المندب آن محل عبور هزاران كشتي اروپايي و غربي است طبيعي است كه استكبار و قدرت هاي بزرگ در آن سنگ اندازي كنند.

حجت الاسلام اعرافي خاطرنشان كرد : مردم يمن بدانند آن چيزي كه آنها را نجات مي دهد ايستادگي و مقاومت در مقابل استكبار و امريكا و دشمنان است همانطوري كه انقلاب اسلامي در مقابل استكبار ايستاده است .

خطيب جمعه موقت ميبد تصريح كرد : اگر مردم يمن زير پرچم اسلام و تحت غايت اسلام و مرام نامه شعارهاي ضد استكباري مرگ بر امريكا و اسرائيل به حركت شان ادامه دهند هيچ شكستي سراغ آنها نخواهد آمد .

امام جمعه موقت ميبد در بخش ديگر از سخنان خود با گرامي داشت هشتم اسفند ماه هفته امور تربيتي ، به جايگاه تربيت اسلامي در جامعه پرداخت و گفت : براي اينكه انسان متخلق به اخلاق الهي و آداب اسلامي شود شهيدان رجايي و باهنر ستاد امور تربيتي را بنيانگذاري كردند.

حجت الاسلام اعرافي پالايش روح و صيقل نفس و متخلق به اخلاق الهي و تربيت نسل نوجوان و جوان را دو بال آموزش و پرورش خواند و افزود : آموزش و پرورش بايد در تربيت اسلامي و ديني دانش آموزان كه آينده ساز جامعه ما هستند نقش آفريني كند.

وي با بيان اينكه گرچه تربيت فرزندان ما از خانه و خانواده شروع مي شود اما نقش معلم و مربي و آموزش و پرورش را نبايد ساده انگاشت ، افزود : دانش آموزان امانت هاي الهي در دست معلمان و مربيان در مدارس هستند كه آموزش و پرورش بايد در كنار آموزش متون درسي آنها را متخلق به  اخلاق ديني و تربيت الهي و آداب و رسوم اسلامي كنند.

امام جمعه موقت ميبد تصريح كرد : آموزش و پرورش بايد نسل نوجوان و جوان را با قرآن و معارف الهي و علوم اسلامي انس دهد چرا كه پرورش روح و نفس و روان اين امانت هاي الهي با قرآن و معنويت تحقق مي يابد.

حجت الاسلام اعرافي در ادامه پيشاپيش شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها را به پيشگاه حضرت وليعصر (عج) ، مقام معظم رهبري و نمازگزاران تسليت و بر شركت در مراسم بي بي دو عالم صديقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله عليها تاكيد كرد .

امام جمعه موقت ميبد هشتم اسفند روز تاسيس كميته امداد امام و آغاز هفته احسان و نيكوكاري را هم گرامي داشت و با اشاره به آيات و روايات افزود : مركز ايمان انسان احسان به ديگري است بنابراين در آستانه عيد نورز همه ما بايد به فكر مستمندان و محرومان باشيم .

وي احسان و نيكوكاري را بهترين كشت كاري ، زراعت و بالاترين سود و سرمايه اخروي و معنوي عنوان كرد و افزود : همه ما بايد در اين جشن بزرگ به كمك مستمندان و نيازمندان بشتابيم و آنها را فراموش نكنيم .

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات