پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  2/ خرداد/ 1393 - 8:52
  |   نظرات: بدون نظر
282 بازدید

راکت‌های نیروی زمینی در برد عمیق‌تری عقبه‌ دشمن را مورد هدف قرار می‌دهند/ برگزاری سه‌ رزمایش تخصصی تا پایان سال

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه در رزمایش موشکی امروز برای ارتقای برد راکت‌ها ،‌ دقت و قدرت تخریب بالای موشک‌ها ارتباط بسیار خوبی با صنایع دفاعی برگزار شد، گفت: ما نیاز داریم که در حوزه‌ی تاکتیک راکت‌های نیروی زمینی در برد عمیق‌تری اهداف دشمن را هدف قرار دهند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در رزمایش موشکی حیدر کرار و بیت‌المقدس 26 که در منطقه عمومی مرنجاب آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت:‌ این رزمایش‌ها به این منظور برگزار می‌شود که یگان‌های عملیاتی قابلیت‌ها و آمادگی خود را نشان دهند. 
 
امیر پوردستان تصریح کرد: در سال گذشته رزمایش‌های نیروی زمینی به صورت مشترک و رسته‌ای برگزار شد و امسال بنا داریم رزمایش‌های تخصصی را برگزار کنیم که این اولین رزمایش موشکی امسال است. 
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قبل از این، رزمایش بزرگ تحقیقاتی در منطقه‌ی عمومی کاشان را برگزار کردیم و تلاش ما این بود که رزم با مهمات را آزمایش کنیم و تعیین کنیم که چگونه وقتی نفر از سلاح جدا می‌شود چگالی آن را کم کنیم زیرا این امر موجب کاهش آسیب دیدگی افراد می‌شود. 
 
وی با بیان این‌که در برگزاری این رزمایش موشکی ارتباطات خوبی با صنایع دفاعی ایجاد شد، افزود: به دنبال این هستیم که هم برد راکت‌ها و هم دقت و قدرت آنها بالاتر برود البته به این بسنده نکرده و درخواست کرده‌ایم راکت‌های نیروی زمینی در برد عمیق‌تری قرار گیرد که مورد موافقت قرار  گرفته است. 
 
امیر پوردستان اظهار داشت: برای هدف قراردادن عقبه و پشتیبانی و احتیاط‌های دشمن که باید هر گام 300- 400 کیلومتر مورد اصابت واقع شود به این موشک‌ها نیاز داریم. 
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما هم ارتقای توان نیروی زمینی و هم انتقال تجربه اساتید و پیشکسوتان مرکز توپخانه به جوانان را مد نظر داریم. 
 
وی گفت: مراحل دریافت دستور آتش و عملکرد راکت‌انداز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، استقرار موشک‌ها و شلیک بر روی هدف از جمله موضوعات مهم در این کار موشکی است که خوشبختانه در این رزمایش به نتایجی که مد نظر بود رسیدیم. 
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های تخصصی دیگر در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری رزمایش تیپ 65 نوهد که قابلیت‌های نیروی مخصوص را در رزم ناهمتراز درنظر می‌گیرد انجام می‌دهیم. 
 
وی افزود: رزمایش دیگر، رزمایش تخصصی پهپادی است که هم دریافت تصاویر آنلاین و هم عملکرد پهپاد‌های انتحاری و هم پهپاد‌های حامل سلاح و موشک‌های زمین به زمین را مد نظر دارد. 
 
امیر پوردستان تصریح کرد: رزمایش دیگر، رزمایش تخصصی “جنگال” است که در فضای پارازیتی هم ارتباط را بین یگان‌ها برقرار می‌کند و هم طی آن اقدامات آفندی انجام می‌دهیم و هم می‌تواند تاکتیک دشمن از سیستم GPS آن را مختل کند. 
 
امیر پوردستان تصریح کرد: رزمایش دیگری نیز با همکاری نیروی زمینی، دریایی، پدافند هوایی و یگان‌هایی از سپاه در جنوب شرق(سیستان و بلوچستان) و جنوب غرب (خوزستان و ایلام) برگزار خواهد شد. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هدف ما این است که به استراتژی‌ای که حضرت علی فرمودند منبی بر اینکه هر سرباز باید یک دژ مستحکم برای دفاع از مردم باشد، دست پیدا کنیم. 

 امیر پوردستان در پایان با تشکر از  گروه موشکی 840 شهید کبریایی نیروی زمینی ارتش، ستاد نیروی زمینی ارتش و منطقه‌ی عمومی اصفهان و حفاظت اطلاعات و عقیدتی و سیاسی خاطرنشان کرد: جا دارد که از اصحاب رسانه که در این روز تعطیل دوراز خانواده خود به این رزمایش آمده‌اند تا دل ملت را شاد کرده و مطمئن باشند که سربازانشان آماده هستند تشکر کنم، این عزیزان خبرنگار در دوران دفاع مقدس نیز همیشه جلوتربودند و آمار بالای شهدای خبرنگار نشان دهنده این موضوع است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات