جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳
 |  8/ مهر/ 1393 - 8:47
  |   نظرات: بدون نظر
308 بازدید

داعش و النصره برای مقابله با “ائتلاف” متحد می‌شوند؟

یک روزنامه انگلیسی از نشست‌های مشترک سران گروهک‌های تروریستی النصره و داعش برای مقابله با حملات هوایی کشورهای عضو ائتلاف بین المللی به پایگاه‌های خود در سوریه خبر داد.

روزنامه گاردین امروز دوشنبه به نقل از یک منبع بارز در گروهک النصره که نامش را فاش نکرد، نوشت: نشست سران النصره و داعش برای نحوه مقابله با کشورهای عضو ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا برگزار شده، اما دو طرف تا این لحظه به یک توافق رسمی در این خصوص نرسیده اند.

به نوشته گاردین، جمعه گذشته 73 نفر از گروهک النصره جدا شده و به داعش پیوستند، در حالی که دهها نفر دیگر برای ملحق شدن به این افراد در روزهای آتی برنامه ریزی می کنند.

“ابوفراس السوری” سخنگوی گروهک جبهه النصره در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که النصره وارد جنگی طولانی مدت شده که طی چندین ماه و یا چندین سال به پایان نخواهد رسید، بلکه ممکن است چندین دهه ادامه یابد.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: پیوستن برخی از عناصر گروهک النصره به داعش، صفوف این گروهک را تقویت می کند و دامنه عملیاتش را گسترش می دهد، در حالی که حملات کشورهای عضو ائتلاف بین المللی، منابع مالی این گروهک را فلج کرده و پیشروی اش در عراق و سوریه را با مانع مواجه کرده است.

گاردین می نویسد: النصره که روابط مستقیمی با “ایمن الظواهری” سرکرده القاعده دارد، در بیانیه ای، حملات هوایی کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش را “جنگی علیه اسلام” توصیف کرده است.

جبهه النصره (شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه)، روز شنبه حملات هوایی ائتلاف بین المللی به هدایت آمریکا به پایگاه های داعش در سوریه را محکوم کرد و وعده داد که از کشورهای عربی و غربی که در این ائتلاف مشارکت کرده اند، انتقام می گیرد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات