جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
 |  8/ اسفند/ 1393 - 9:57
  |   نظرات: بدون نظر
313 بازدید

حضرت فاطمه (س) اولین شهیده راه امامت و الگوی کاملی در ولایتمداری است

امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان دختر پیامبر گرامی اسلام و نیز همسر امیرالمومنین علی (ع) الگوی کاملی در ولایتمداری است؛ حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و آن را در هیچ شرایطی رها نکردند.

امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: خداوند را سپاس می گوییم که دعای خوبان امتش را استجابت و نعمت برف و بارانش را بر کشور ما نازل کرد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری 14 اسفند روز احسان و نیکو کاری را یاد آور شد و گفت: در 14 اسفندماه 1357 هجری شمسی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشكیل كمیته امداد صادر و این نهاد برای ایجاد رفاه و برقراری تسهیلاتی در امر كمك رسانی به محرومان جامعه دایر شد.

وی ادامه داد: هر فرد مسلمان وظیفه خود می داند كه در برابر نیازهای و گرفتاریهای برادران دینی خود بی تفاوت نباشد زیرا خدمت به محرومین را یكی از شیرین ترین عبادتها می داند و همین امر باعث شده است كه با یاری مردم مسلمان ایران این كمیته روزبه روز پیشرفت كرده و دامنه فعالیت هایش را گسترش و باعث افتخار جامعه اسلامی شود.

خطیب جمعه تفت به 15 اسفند ماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی هم اشاره کرد و افزود: روز درختکاري بهانه‌اي است تا با كاشت درخت اين نماد زيبا و با شكوه طبيعت قدمي براي حفظ محيط زيست را داشته و آنرا احياء کنيم؛ روز درختكاري در بسياري از كشور هاي ديگر نيز در تاريخ هاي متفاوتي برگزار می شود بکه نشان از اهميت درختان در زندگی انسان ها است.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه 11 اسفندماه اولین روز از ایام فاطمه است، گقت: شایسته است در ایام فاطمیه مومنان و دوستاران آن حضرت مراسمات ویژه ایام شهادت آن بانوی بزرگوار اسلام را که اولین شهیده راه ولایت و امامت نیز هست با شکوه تمام برگزار نمایند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) به عنوان دختر پیامبر گرامی اسلام و نیز همسر امیرالمؤمنین علی (ع) الگوی کاملی در ولایتمداری است؛ حضرت فاطمه زهرا (س) دفاع از ولایت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و آن را در هیچ شرایطی رها نکردند.

حجت‌الاسلام غفوری در بخشی از سخنان مشروح خود به سبک زندگی اسلامی ازدواج اشاره و وضعیت کنونی آمار ازدواج را توقعات و تجملات بالا دانست.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات