پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
 |  25/ تیر/ 1393 - 12:22
  |   نظرات: بدون نظر
368 بازدید

تقویت دیپلماسی فرهنگی جز با آشنایی مردمان دو کشور امکانپذیر نیست

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: مناسبات خوب و دیرینه دو ملت ایران و هند ذخیره ارزشمندی برای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به حساب می‌آید که می‌بایست از آن بهره برد.

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دیدار «ساتیش چاند مهتا» رئیس شورای روابط فرهنگی هند با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی ایران و هند، بر لزوم استفاده از فرصت‌های موجود برای تقویت همکاری‌ها و ارتباطات دوستانه دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه روابط فرهنگی تأکید کرد. 
 
وی افزود: مناسبات خوب و دیرینه دو ملت ایران و هند ذخیره ارزشمندی برای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به حساب می‌آید که می‌بایست از آن بهره برد. 
 
وی در ادامه، برگزاری هفته فرهنگی ایران و هند را امری مهم در آشنایی مردم دو کشور از سنت‌ها و آداب رسوم یکدیگر خواند و افزود: تقویت دیپلماسی فرهنگی جز با  آشنایی مردمان دو کشور امکانپذیر نیست. 
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی ایران در سال‌های اخیر خواستار گسترش مبادلات دو کشور در زمینه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی از جمله ارتباط میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تبادل استاد و دانشجو گردید. 
 
حدادعادل در پایان این دیدار نسبت به گسترش ارتباطات فرهنگی دو کشور در زمینه‌های علمی، آموزشی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد. 
 
همچنین در این دیدار «ساتیش چاند مهتا» رئیس شورای فرهنگی هند نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و آشنایی نزدیک با جلوه‌های فرهنگ و تمدن غنی کشورمان، گفت: دستاوردهای غنی فرهنگی و هنری ایران زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور فراهم می‌کند. 
 
وی در ادامه افزود: گسترش مبادلات فرهنگی به ویژه در زمینه صنایع دستی و گردشگری و تسهیل رفت و آمد میان هنرمندان و دوستداران فرهنگ و هنر دو کشور نقش بسزایی در افزایش سطح آگاهی مردم دو کشور نسبت به هم دارد. 
 
رئیس شورای روابط فرهنگی هند در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات دو کشور در موضوعات مورد علاقه ابراز امیدواری کرد. 
 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات