جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
سرویس: عمومی, میبد
 |  18/ خرداد/ 1393 - 6:16
  |   نظرات: بدون نظر
481 بازدید

تصاویری از تقدیر آیت‌الله مهدوی‌کنی از پدر شهید میبدی دانشگاه امام صادق(ع)

از قضا یکی از شهدای معروف شهرمان در زمره شاگردان شهید آیت‌الله مهدوی‌کنی و دانشگاه امام صادق(ع) قرار دارد و او کسی نیست جز شهید محمود برزگری که اتفاقا یکی از بهترین دانشجویان دوره خود در دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.

این روزها یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله مهدوی کنی در بستر بیماری به سر می‌برد.

به گزارش “میبدما”، این روحانی مبارز و انقلابی از سال ۸۹ و به دنبال درخواستهای مکرر فقهای عضو مجلس خبرگان، ریاست این مجلس را برعهده گرفت.

اما آنچه با نام آیت‌الله مهدوی کنی عجین شده، تاسیس و ریاست ۳۳ ساله وی بر دانشگاه امام صادق(ع) می‌باشد؛ دانشگاهی که امام خامنه‌ای در سال ۱۳۸۴ از آن به عنوان “پدیده ممتاز” یاد کردند و افق “مرجعیت علمی” در حوزه علوم انسانی را برای آن ترسیم فرمودند.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و شاگردان آیت الله مهدوی کنی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و تعدادی از این جان بر کفان به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

از قضا یکی از شهدای معروف شهرمان در زمره شاگردان شهید آیت‌الله مهدوی‌کنی و دانشگاه امام صادق(ع) قرار دارد و او کسی نیست جز شهید محمود برزگری که اتفاقا یکی از بهترین دانشجویان دوره خود در دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.

این شهید بزگوار، دانشجوی رشته معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) بود و تا روز شهادتش، معدل درسی وی بالای ۱۸ بود.

محمود برزگری در ۱۵ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای۸ به فیض عظیم شهادت نائل آمد و متعاقب آن آیت الله مهدوی کنی پیامی به این شرح صادر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

صداقت برادر عزیز، دانشجوی شهید دانشگاه امام صادق محمود برزگری فیروزآبادی در ایفای عهدی که با جانان خود داشت، در خلعت زیبای شهادت تجلی یافت و او چون مردان و سرداران این قبیله، قفس تن را در بهجتی خونین رها کرد و به میهمانی پروردگار جهانیان شتافت.

این جذبه جانبخش که تقدیر هر کس نیست، ما را در غیبت او و یارانش به ماتمی بزرگ می‌نشاند و اگر جز این بود که خون این عزیزان مایة بقای اسلام و گسترش انقلاب اسلامی گردد، جا داشت تا چشم عالمی بر ایشان خون بگرید. نور چشم ما، در مجال کوتاه عمر خود به مرتبتی شایسته و برجسته راه یافت و به ملا اعلی شتافت و یاران با وفای وی در دانشگاه امام صادق u سنگر او را در دانشگاه و جبهه که آمیزه‌ای از علم و عمل می‌باشد، با تلاش و حضور سرشار از نور و معرفت خواهند ساخت.

اینجانب به خانوادة محترم این شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم و برای آن شهید صادق علو درجات و برای بازماندگان وهمرزمانش صبر و اجر خواستارم.

محمد رضا مهدوی کنی

در سال ۱۳۷۹، مراسم تشویق دانشجویان ممتاز علمی دانشگاه امام صادق(ع) به یادبود شهید محمود برزگری برگزار شد و به همین خاطر از پدر آن شهید بزرگوار -که چند سالی است به رحمت خدا رفته‌اند- دعوت شد تا در این مراسم حضور یابد. تصاویر زیر مربوط به این مراسم است:

 Image0002 (7)

Image0001 (6)

Image (6)

پدر شهید محمود برزگری/ دکتر علی باقری(معاون سعید جلیلی در مذاکرات ۵+۱)/ آیت الله مهدوی کنی/ آیت الله علم الهدی(امام جمعه کنونی مشهد)

Image0002 (6)

Image

Image0005 (2)

علی درستکار(مجری برنامه تلویزیونی این شبها)/ دکتر علی باقری/ پدرشهیدمحمودبرزگری/آیت‌الله مهدوی‌کنی/ آیت‌الله علم‌الهدی

Image0001 (7) - Copy

شفای عاجل آیت الله مهدوی کنی را از پروردگار منان مسئلت می‌داریم


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات