سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
 |  29/ اردیبهشت/ 1393 - 10:27
  |   نظرات: بدون نظر
268 بازدید

تأکید تهران بر حفظ ثبات و استقرار لبنان

سفیر ایران در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود همواره بر حفظ ثبات و استقرار لبنان تاکید داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیده است.

؛ “دریک بلامبلی” نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کرد.

دریک بلامبلی در این ملاقات ضمن استفسار از آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه، بر تاثیر مثبت این همکاری‌ها بر لبنان تاکید ورزید و اظهار داشت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در ثبات و استقرار کشورهای منطقه از جمله لبنان دارد. 

نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان با اشاره به ثبات و استقرار لبنان و بهبود نسبی وضعیت امنیتی این کشور گفت: تداوم این وضعیت خواست جامعه بین‌‌‌الملل بوده و در این راستا تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی افزود: توافق جریان‌های مختلف سیاسی لبنان از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و در برهه کنونی حصول چنین توافقی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاریی‌های منطقه‌ای کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار همگرایی کشورهای منطقه با یکدیگر بوده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیده است.

رکن‌آبادی افزود: همگرایی کشورهای منطقه تاثیر به سزایی در ثبات و استقرار منطقه از جمله لبنان داشته و جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود همواره بر حفظ ثبات و استقرار لبنان تاکید داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیده است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات