پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
 |  20/ تیر/ 1393 - 8:11
  |   نظرات: بدون نظر
199 بازدید

به اسم کلمه اعتدال فتنه‌گران را امیدوار کردند/ تعویق رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه با اعمال فشار

دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:در این شرایط جدید متأسفانه چراغ سبز نشان دادند و با کلمه اعتدال، فتنه‌گران را امیدوار کردند و راه عناصر مطرود و عناصری سابقه‌دار که بعضی‌هایشان زندان رفته و در فتنه حضور داشتند به دانشگاه و جاهای دیگر باز شد.

“آیت الله احمد جنتی” امام جمعه موقت تهران، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خطبه‌های دوم امروز – 20 تیرماه –  نمازجمعه تهران، گفت:کوثری که خداوند به حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) عنایت کرد ، چشم دشمنان کور شد.
وی با اشاره به مظلومیت‌های ویژه کسی که پس از امام علی(ع) عهده دار ولایت امر مسلمین شد و منصوب پیغمبر و منصوب خدا بود افزود: حضرت امام حسن مجتبی(ع) به صورت بسیار بدی خانه نشین شد یعنی دشمنان شیطان صفت که درس شیطانی را زیاد خوانده بودند و می‌دانستند چه طور بندگان صالح خدا را از صحنه به در کنند با پول دادن و خرید افراد و نفوذ در سپاه امام مجتبی، کاری کردند که به هر حال حضرت مطمئن شد در این سمت نمی‌تواند کاری کند و ناچار شد قراردادی را امضا کرد و عملاً کنار رفت.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: گرچه امامت حضرت محفوظ بوده و شیعیان به ایشان مراجعات داشتن، بعد خانه نشین شد. بعضی از این دوستان و شیعیان پدرش می‌آمدند اعتراض می‌کردند و دل حضرت را می‌شکستند. بعد با مسمومیتی که از همسر خودش در وجودش پیدا شد که این هم باز تاسف بیشتری داشت، به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: درباره قبر مطهر حضرت نیز شیعیانش آرزو دارند در آن‌جا به زیارت بروند و حمد و سوره بخوانند اما دشمنان همان راه بنی‌امیه را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله جنتی درباره وفات حضرت خدیجه (س) گفت:  این بانوی عزیز و شریف پس از حضرت زهرا (س) شریف‌ترین بانوی اسلام است.

وی افزود:  حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) در یک مرحله دیگر کاری کردند که واقعاً انسان از خودش خجالت بکشد که این‌قدر عقب هستیم.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: یک زن ثروتمند دارای وضعیت مالی مناسب بااینکه خواستگارهای زیادی دارد خودش می‌رود سراغ حضرت رسول(ص) و بعد که سر مهریه صحبت می‌شود می‌گوید مهریه‌ام را خودم می‌دهم و به عهده خودم است.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) می‌گوید زوجتک یا محمد به نفسی می‌دانید صیغه عقد ایجابش با زن است نه مرد. گفت زوجتک، من خودم را به عقد تو درآوردم و مهرم برعهده خودم است. ای ابوطالب تو ولیمه راه بینداز.
وی افزود: دشمنان این‌قدر ملامت و اذیت کردند و آن فرهنگ غلط جاهلیت بود.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در شب معراج حدیثی است که حضرت رسول (ص)‌ به جبرئیل فرمودند تو به من حاجتی داری چیزی از من می‌خواهی؟ گفت من آن چه که از شما می‌خواهم این است که سلام خدا را به خدیجه برسان و حضرت وقتی از معراج برگشتند این سلام را به حضرت خدیجه رساندند حضرت خدیجه هم فرمود که سلام من برخدا و سلام بر جبرئیل؛ حضرت خدیجه(س) چنین مقامی دارد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به رحلت آیت‌الله محمدی گیلانی گفت: این مرد عظیم، شریف و مردمی که 11 سال در شورای نگهبان با ما همکاری داشت و 4 سال دبیر شورا بود، ما فقط از او خوبی دیدیم.

وی تصریح کرد: ایشان مردی متین، باوقار، با معنویت و با خلوص بود و موقعی که در دستگاه قضایی وارد شد، مسئولیت سنگین را برعهده گرفت و افراد رژیم طاغوت را یکی یکی محاکمه و محکوم کرد. خداوند روحش را با حضرت علی (ع) محشور فرماید. رحلت این بزرگوار را به قوه قضاییه و بیت شریف خودشان تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیت‌الله مهدوی کنی گفت: بیماری‌ ایشان هنوز ادامه دارد و امیدوارم با دعاهای شما و دوستان در این ایام به‌خصوص شب‌های قدر حال ایشان بهتر شود و دوباره بتوانیم در خدمت ایشان باشیم.

حجاب نقش اثرگذاری در جامعه دارد

وی با اشاره به روز عفاف و حجاب اظهار داشت: به جهت خاطره حمله مأمورین شاه به مسجد گوهرشاد که مردم در اعتراض به کشف حجاب جمع شدند و فریاد زدند و مأمورین ریختند به جان مردم و کشتند و هتک قداست بارگاه حضرت رضا(ع) کردند و عده‌ای کشته شدند و عده‌ای آواره شدند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: به جرم این که می‌گفتند ما می‌خواهیم حجاب داشته باشیم این اتفاق افتاد.

دبیر شورای نگهبان گفت: حجاب نقش اثرگذاری در جامعه دارد، تنها مسئله شرعی نیست، نسل را حفظ می‌کند، جلوی حرام‌زادگی را می‌گیرد، روابط نامشروع را جلوگیری می‌کند، پاک‌دامنی را حفظ می‌کند، مسئله ساده‌ای نیست.
وی افزود: حق به جانب آن‌هایی بود که به شهادت رسیدند و رفتند از حجاب دفاع کردند.

باید ستاد مقتدری برای بررسی حجاب تشکیل شود

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: متأسفانه امروز درباره مسئله حجاب مشکل داریم، نمی‌دانم باید چه کار کرد. باید یک ستاد مقتدر برای بررسی مسئله حجاب به وجود آید و افرادی با اختیارات کامل و با امکانات کامل بنشینند راجع به این مسئله مهم چاره‌جویی کنند.

وی تصریح کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال‌های سال خاک می‌خورد، هر چی گفتیم کسی گوش نداد، فقط حرفش زده می‌شود ولی 10، 20 دستگاه را برای این کار مسئول کردند. باید چاره‌جویی کرد باید عقلا راه‌حل پیدا کنند ولی بالاخره کارهایی می‌شود.

آیت‌الله‌ جنتی گفت: من گفته‌ام بازهم می‌گویم کارهای شدنی داریم، من مسئولین اجرایی را مقصر می‌دانم. اعلام می‌کنم این‌ها مقصر هستند. دلیلش این است که در دستگاه خودشان می‌توانند حجاب را رعایت کنند.

وی افزود: یک کارمند را می‌توانند به او بگویند که با حجاب بیا تو مدرسه و اداره و بیمارستان و دانشگاه  این کار می‌شود یا نه؟ چرا نمی‌کنند؟ فقط مسأله خیابان نیست. در خیابان نیروی انتظامی کار می‌کند. حداکثر تشکر را هم از آن‌ها می‌کنم ولی همیشه نباید بار را بر گردن آن‌ها انداخت.

با کلمه اعتدال فتنه‌گران را امیدوار شدند

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مسئله دیگر مسئله فتنه است. در این شرایط جدید متأسفانه چراغ سبز نشان دادند و با کلمه اعتدال، امثال این‌ها را امیدوار کردند. عناصر مطرود و عناصری سابقه‌دار که بعضی‌هایشان زندان رفته و در فتنه حضور داشتند، مردم این‌ها را می‌شناختند، در دانشگاه و جاهای دیگر یکی‌یکی راهشان باز شد.

وی تصریح کرد: این افراد امیدوار شدند که بیایند و در جاهای دیگر پست‌ها را اشغال کنند از جمله دانشگاه‌ها، بعد اگر یک عده را تربیت کردند هیچ کس دیگر نمی‌تواند برخورد کند.

آیت‌الله جنتی گفت: این مسئله جدی است. من کارهایی که این‌ها دارند می‌کنند یکی یکی می‌گویم. انتصاب افرادی که در غائله کوی دانشگاه 78 و 88 نقش داشتند، تلاش برای بازگرداندن محکومان و افراد مؤثر در فتنه 88، برکناری عناصر مؤمن در دانشگاه علی‌رغم فرمایش ولی امر مسلمین، انتصاب افراد مسئله‌دار، ادامه سرپرستی رؤسای دانشگاه‌هایی که در شورای انقلاب فرهنگی رأی نیاوردند، یعنی این‌ها را قبول نداشته، این چه دهن‌کجی به مجلس و شورای انقلاب فرهنگی است؟

وی افزود: افرادی این‌گونه یکی‌یکی سر کار می‌آیند و پست‌ها را اشغال می‌کنند و بعد یک حرف‌هایی می‌زنند. نمی‌دانم مجلس چه برخوردی کرد؟ این باید عمل شود. امیدواریم که این‌جور باشد ولی بنده شخصاً معتقدم آن کسی که اول کار، خودش را نشان داد هویت خود را مشخص کرده است.

امیدوارم به وعده محاکمه یکی از سران فتنه که پرونده‌اش سه سال به علت فشار زیاد عقب افتاده است، عمل کنند

آیت‌الله جنتی با تشکر از قوه قضاییه و آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار داشت: ایشان در مقابله با عناصر فتنه قاطعیت خوبی نشان دادند.

وی تصریح کرد: یکی از سران فتنه که سه سال پرونده‌اش پر شده و غنی‌ترین پرونده را دارد و از هر جهت آماده دادگاه است، با فشارهای زیاد عقب انداختند، من نمی‌دانم آیا بعضی‌ها خونشان رنگین‌تر از دیگران است؟ مگر وقتی کسی جرم کرد نباید دستگاه قضایی با وی برخورد کند؟ همه در برابر قانون تسلیم باشند. چرا تبعیض قائل شوند؟ چرا فشارها مانع اجرای عدالت می‌شود؟ این برای ما قابل‌قبول نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: امیدوارم که ان‌شاءالله طبق وعده‌ای که داده شده در همین آینده نزدیک، به این محاکمه عمل شود و این اعتراضات برچیده شود و دستگاه عدالت قضایی، خودش را تبرئه کند.

وی افزود: مسئله دیگر، مطلبی است که مقام معظم رهبری فرمودند، جمله به جملش قابل بحث است.

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: ایشان فرمودند شعار اعتدال خوب است، افراط محکوم است، اسلام مظهر اعتدال است، اما اعتدال یعنی مبارزه شدید با کفار، برخی  خیال می‌کنند اعتدال یعنی این‌که برخورد با دشمن و عناصر شناخته‌شده نکنیم، اما این افراط است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: اعتدال یعنی مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر، مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور جریان‌های مؤمن را کنار نزنند.

وی گفت: چرا این بچه‌هایی که این همه شهید دادند در هشت سال دفاع مقدس، هنوز جانبازان و قطع نخاعی‌هایشان هستند، هنوز شهدایشان و اجسادشان را نیاورده‌اند، چرا این‌ها باید کنار زده شوند و دیگران بیایند؟

آیت‌الله جنتی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که جریان‌ مؤمن را کنار نزنند زیرا این جریان است که در قبال خطر سینه سپر می‌کند.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: توصیه می‌کنم این جمله‌ها را همه جا تابلو کنند، همه بدانند راه چیست و هرکسی که غیر از این راه را می‌رود بشناسند.

وی تصریح کرد: 26 تیر ماه سالگرد تأسیس شورای نگهبان است، در این فرصت آخر خطبه امکان این که بتوانم راجع به شورای نگهبان صحبت کنم ندارم، هفته آینده سخنران قبل خطبه مطالبی را عنوان کنند من فقط می‌خواهم به‌صورت کوتاه عرض کنم.

آیت‌الله جنتی گفت: شورای نگهبان آن ویژگی که از اول داشته قاطعیت و عدم سفارش پذیری و عدم نفوذپذیری بوده یعنی آنجایی که تشخیص می‌دهد قانون را اجرا می‌کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان طبق قانون عمل می‌کند و با سفارش کسی را تأیید نمی‌کند، این ویژگی است. وابسته به هیچ جا ندارد، استقلال کامل دارد و کاملاًً رعایت قانون را می‌کند.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: من نمی‌خواهم بگویم ما هیچ خطایی نکرده‌ایم، حتماً مواردی بوده، درباره بعضی از آن‌ها عذرخواهی کردیم ولی روال و قرار بر این است آقایان فقها راجع به مسائل فقهی بررسی کامل می‌کنند، جمع اعضا راجع به مسائل مختلف انتخاباتی و غیرانتخاباتی اظهارنظر می‌کنند و به حمدالله مواضع بسیار روشن شورای نگهبان قابل دفاع است.

خداوند مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسراییل را لعنت کند

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: فلسطین امروز در آتش می‌سوزد، خدا لعنت کند آمریکا، انگلیس و اسرائیل این مثلث شوم را که از وضعیت موجود در عراق این تروریست‌ها در وضعیت رقت‌آور، سوء استفاده می‌کنند و به صورت زمینی و هوایی غزه را بمباران می‌کنند و جوان‌های روزه‌دار را به خاک و خون می‌کشند.

وی گفت: امیدوارم دشمنان عاقبتشان به خیر نباشد و جان سالم به درد نبرند، البته ایستادگی در برابر آن‌ها  عواقب دارد.

آیت‌الله جنتی افزود: امام حسین(ع) شهید شدند و این سلسله شهدا و سلسله زندانیانی که زندان رفتند و زجر کشیدند در مقابل دشمنان ایستادند، اما عاقبت با شماست آینده از آن فلسطین و عراق است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در عراق و سوریه، تروریست‌های دیوانه و وحشی به جان مردم افتاده‌اند و ناموس مردم را هتک می‌کنند، کاری که در بسیاری از شرارت‌های قبلی سابقه نداشته، اموال را غارت می‌کنند، بچه را جلوی پدر و مادرش می‌کشند این شرارت‌ها بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: از این تروریست‌ها واقعاً بدتر در تاریخ نداشته‌ایم، این آمریکایی که به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق وارد شد، همین‌طور تماشا می‌کند و مجامع جهانی خفه شده‌اند. چرا اعتراض نمی‌کنید؟ بچه‌ها و زن‌ها چه گناهی کرده‌اند؟

دبیر شورای نگهبان گفت: عراق و فلسطین وضعشان بسیار اسف‌بار است ولی آینده برای آن‌هاست، در عراق آثار شکست اشرار زیاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گزارشی که ما داریم به حمدالله پیشرفت‌های خوبی نصیب شده و از آیت‌الله سیستانی تشکر می‌کنم که آن فتوای مردانه را دادند و نیروهای مردمی را در مقابل تروریست‌ها بسیج کردند و اثر خود را گذاشتند و امیدمان به نیروهای مردمی است و البته ارتش هم بازسازی می‌شود.

 آیت الله جنتی” همچنین در خطبه‌های اول امروز نماز جمعه تهران در رابطه با نتایج تسلط شیطان بر انسان گفت: یکی از بدترین نتایج گناه تسلط شیطان بر انسان است که وجود انسان در اختیار و غبضه شیطان قرار می‌گیرد که این ولایت شیطان بر انسان است.

وی تصریح کرد: دو نوع ولایت در قرآن آمده است، ولایت خدا و اولیایش و ولایت شیطان و حزبش، آن کسی که تحت ولایت خداست، خداوند متعال حمایت و راهنمایی‌اش می‌کند و بالعکس آن کس که در تحت ولایت شیطان است که به راه‌های نادرست کشیده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: در قرآن مجید حدود 86 مورد درباره شیطان صحبت شده که عمده آن تشریح دشمنی شیطان با انسان است و اشاره به این دارد که با او با دشمنی برخورد کنید و او را به دوستی نگیرید.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه، یکی از اشتباهات انسان این است که که با دوستش دشمنی کند و با دشمنش دوستی کند، گفت: در مسائل سیاسی ما همین طور است که کسانی که با دشمنان نظام مثل آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و انگلیس دوستی می‌کنند این‌ها واقعا با مردم خودشان دشمنی می‌کنند.

وی در رابطه با آسیب‌های دوستی با شیطان گفت: بلاهای فراوانی دوستی با شیطان بر سر آدمی می‌آورد یکی از کارهایش این است که آدم را از فقر می‌ترساند و انسان را وادار می‌کند حالت بخل و حرص بورزد که این روحیه‌ی شیطانی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرمایند، انفاق کنید تا شما را بیامرزم هر چی که در راه من انفاق کنید من هم در دنیا و آخرت جبران می‌کنم که این وعده خدا بر ماست.

وی بیان داشت: یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های شیطان این است که انسان را مغرور می‌کند تا در تشخیص انسان اثر بگذارد آن وقت خوب و بد را از هم تشخیص نمی‌دهد.

آیت الله جنتی ادامه داد: نمی‌دانم این اشراری که به جان مردم افتادند این تروریست‌هایی که مدعی اسلام هستند و این چنین هتک حیثیت می‌کنند بعضی‌هایشان  به خیال خودشان احتمال می‌دهند که احساس گناه و جنایت نمی‌کنند و کار خوبی به ادعای اسلام و به نام اسلام انجام می‌دهند که کار انسان به این جا می‌رسد ما باید حواسمان را جمع کنیم تا اینگونه زشتی‌ها در نظرمان زیبا نشود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: در سرزمین مکه آن زمان که اسلام طلوع کرد ثروت و سرمایه در دست مشرکین و بت‌پرست‌ها بود و بعد اسلام دستور داد که این‌ها دیگر حق ندارد به مسجد الحجرام وارد شوند بعضی‌ها این طور فکر می‌کردند که کار ما مشکل است و تمام ثروت و بازار ما دست غرب و آمریکا است و درآمدی نداریم و از طریق روی آوردن به غرب درآمد کسب می‌کنیم.

اکنون بعضی از کشورها به دلیل طمع و کمک آمریکا مردمشان را با دلار آمریکایی معامله می‌کنند

آیت الله جنتی افزود: اکنون خیلی از کشورها به دلیل این که طمع به آمریکا دارند تسلیم این کشور می‌شوند و به دلیل کمک آمریکا ملت را به این کشور می‌فروشند و مردم را با دلار آمریکایی معامله می‌کنند این کارها ضد الهی و خدایی است.

وی در پایان در رابطه با مشکلات اقتصادی برای ازدواج جوانان با اشاره به آیات قران و احادیث خاطرنشان کرد: این پسرها و دخترها را زن و شوهر بدهید نترسید اگر به فکر فقر هستید خدا از فضل خودش بی‌نیازتان می‌کند همان‌گونه که امام صادق می‌فرماید: آن کسی که از ترس فقر و مسائل مالی ازدواج نمی‌کند بدگمانی و سؤظن به خدا دارد که این‌ها موارد شیطانی است که انسان را از راه رسیدن به خدا منحرف می‌کند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات