پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰
 |  26/ خرداد/ 1394 - 7:07
  |   نظرات: بدون نظر
324 بازدید

برگزاری نشست کارگروه علمی طرح بسیج همگام با کشاورز در بفروئیه

نشست کارگروه علمی طرح بسیج همگام با کشاورز با حضور تعدادی از کشاورزان شهرستان میبد، اعضای سپاه ناحیه میبد و حوزه چهار حضرت مهدی(عج) و همچنین اعضای شورای پایگاه شهید چمران بفروئیه در محل پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران بفروئیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بفرو: در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس با همایش دومین سالگرد راه‌اندازی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شده بود در ابتدا سردار نقدی ریاست سازمان  بسیج مستضعفین  به ایراد سخنانی به بیان وظایف بسیجیان در رابطه با بحث کشاورزی پرداختند .

سردار محمدرضا نقدی در دومین سالگرد راه‌اندازی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج اظهار داشت: امسال شاهد توسعه شکوفایی این نهال نوپا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما وارث یک نهضت بزرگ و دستاوردهای بزرگ هستیم که ابرقدرت‌ها را دستپاچه و حیرت‌زده کرده است.

این مسئول افزود: لذا باید تا توان داریم از این حرکت جهادی حمایت کرده و به سمت توسعه و ارتقای آن پیش برویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برخی عظمت این ملت را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند اگر مردم جیبشان خالی شد در برابر استکبار کرنش می‌کنند.

سردار نقدی تأکید کرد: غواصان با دستان بسته در مقابل دشمن ایستادند و ذلت را نپذیرفتند و امروز آمده‌اند تا ببینند مردم ما با دستان باز چطور با دشمنان مقابله می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته ملت ایران بارها ثابت کرده است که همواره ادامه دهنده راه شهدا بوده و است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی ملت ایران را دستکم گرفتند و آنها را با معیارهای کوچک مقایسه می‌کنند، آنها مردم را با جیب خالی مقایسه می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما ملت ایران را با جیب‌هایشان نمی‌شناسیم با قلب‌هایشان می‌شناسیم.

نقدی گفت: ما برای مقابله با استکبار دلایلی داریم و معادلات را بر اساس جیب‌های مردم تنظیم نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ملت ایران از سال 42 تاکنون در حال جهاد است و خستگی‌ناپذیر در برابر دشمن ایستاده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مدیریت‌ها باید درست اعمال شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی درست استفاده کنیم.

نقدی اعلام کرد: نقضی که ما در مدیریت‌ها داریم این است که نمی‌توانند از آن استفاده درست کنند، یک سازمان به این بزرگی تشکیل شده است نمی‌توانند درکش کنند و آن را تبدیل به یک اداره کرده‌اند و امروز وظیفه شما بسیج مهندسین است که با روحیه جهادی آن را احیا کنید.

وی گفت: آن چیزی که موجب حرکت شگفت‌انگیز مردم ایران شد همان روحیه جهادی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز شما جمع شده‌اید تا این روحیه را احیا کنید و از آن بهره‌برداری درست نمایید.

وی در بخشی از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند که بسیاری از بن‌بست‌ها را می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از بین برد لذا ما باید به ظرفیت‌های عظیم مردمی توجه داشته باشیم و روحیه جهادی را در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد مدارسی که توسط سازمان مستضعفین ساخته می‌شود بسیار بیشتر از تعداد مدارسی است که دولت می‌سازد.

نقدی بیان داشت: تمامی این موارد باید مدیریت شود و یک مدیر خوب و شایسته کسی است که می‌تواند از ظرفیت‌های خود درست استفاده کند.

وی بیان داشت: کسانی که برای الگوگیری به دست شرق، غرب و اروپا نگاه می‌کنند آیا می‌دانند آنان را از چه ظرفیت‌هایی درست کرده‌اند؟

نقدی افزود: مردمی که دارای روحیه ایثار، جهاد و از خودگذشتگی هستند و با یک اعلام ما 80 هزار پزشک برای حضور در مناطق محروم اعلام آمادگی می‌کنند دارای روحیه جهادی و ظرفیت هستند که باید به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما ملتی تعلیم دیده در مکتب اهل بیت (ع) را داریم و شاهد خواهیم بود که در ماه مبارک رمضان چه سفره‌هایی پهن و چه نزولاتی پخش می‌شود.

نقدی گفت: امروز شما مهندسین بسیجی باید وارد عرصه شوید و باید جهادی فکر کنید و جهادی عمل نمایید.

وی ادامه داد: باید تمام تلاشتتان را برای نوع‌دوستی، خیرخواهی و حفظ خداجویی باشد و در این راه تمرکز داشته باشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما عقب‌ماندگی‌هایی نیز داریم و برخی سست ایمان هستند و این عقب افتادگی و کمبودها آنان را به نشستن سوق می‌دهد.

نقدی تأکید کرد: آنان که سیاست نه کشت و نه کاشت را سر می‌دهند انسان‌هایی بی‌عرضه و بی‌خاصیت هستند که این سیاست را پیش می‌گیرند، آنان مال این انقلاب نیستند.

وی ادامه داد: باید به آنان گفت: که چرا صورت مسئله را پاک می‌کنید اگر عرضه دارید مسئله را حل کنید ما هزاران و صدها راهکار برای بهره‌وری آب داریم لذا با استفاده از ظرفیت و دانش می‌توانیم به راهکارهای استفاده درست از آب نیز دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: برای کسانی که معبرهای کربلای 5 را باز کرده‌اند، کسانی که خرمشهر را آزاد کرده‌اند و یا از اروندرود گذشتند عبور از این موانع کار سختی نیست لذا باید در مردم انگیزه ایجاد کرد.

نقدی خاطرنشان کرد: لذا از بسیج انتظار می‌رود که بسیجی‌‌وار و جهادی عمل کرده و ظرفیت‌های مردمی را آزاد کند.

وی ادامه داد: شناسایی باغداران نمونه و سوق دادن این باغداران به سمت روستاها و ارائه دانسته‌هایشان به کشاورزان نیز یک کار جهادی است که بسیج مهندسین می‌تواند وارد عمل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ما در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، گفت: باید در این جنگ نیز نشان دهیم که باید مانند غواصان دست بسته که زنده به گور شدن را ترجیح دادند، ما نیز در برابر دشمن بایستیم و هرگز تسلیم نشویم.

نقدی اظهار کرد: عرصه جهادی یک کار مردمی است اما ما توانایی داریم هماهنگ با دیگر دستگاه‌ها وارد عمل شده و برنامه‌های مشترک را داشته باشیم.

وی افزود: امروز جهادکشاورزی در مسیر ترویج استفاده کشاورزان از کودهای بیولوژیک قدم گذاشته است که این کار خوبی است لذا ما نیز می‌توانیم در این طرح همکاری داشته باشیم و جهادی عمل کنیم.

 در ادامه مراسم هر یک از مسئولین پایگاه ها با بیان نکته نظرات خود در  این رابطه  و بیان مشکلات منطقه خود در زمینه کشاورزی پرداختند.

که متن سخنرانی فرمانده پایگاه شهید چمران بفروئیه به شرح زیر می باشد:

ضمن عرض سلام خدمت سردار نقدی فرماندهی محترم سازمان بسیج مستضعفین

جناب آقای نقدی به استحضار می رسانم در پایگاه مقاومت شهید چمران بفروئیه طرح همگام با کشاورز از سال 1393 در راستای برآورد وضعیت کشاورزی و بالا بردن عملکرد و افزایش محصولات شروع و تاکنون نیزادامه دارد.

در محدوده بفروئیه حدود 2000 هکتار از ارازی زیر کشت محصولات کشاورزی که شامل (انار، پسته، گندم) می باشد.

3 نفر از کارشناس مجرب کشاورزی در این زمینه فعالیت داشته و دارند و تاکنون کلاسهای توجیهی برای کشاورزان منطقه از جمله روستاهای سورک، هفتهر، درین و بفروئیه برگزار شده است و از نزدیک مشکلات کشاورزان بررسی و شامل موارد زیر می باشد:

1)کم آبی و خشکسالی

2)بالا بودن هزینه های کشاورزی

3)پایین بودن درآمد

4)عدم کارآیی سموم و کودها

5)وجود دلالان، بی ثباتی بازار

6)کمبود ادوات کشاورزی

7)عدم اعتبار برای هزینه های چاه و قنات

این مجموعه ای از مشکلات کشاورزان این مناطق می باشد.

با تشکر از سردار فرماندهی محترم

در پایان جهت شادی ارواح مطهر شهدا امام شهدا و سلامتی حضرت امام زمان(عج) و سلامتی مقام عظمای ولایت صلوات.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات