پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵
 |  21/ فروردین/ 1395 - 3:45
  |   نظرات: بدون نظر
401 بازدید
امام جمعه موقت میبد؛

برجام جز یک تجربه ، خیلی هم برای این کشور دستاوردی نداشت / مسئولین با موضع گیری و حاشیه سازی از پاسخگویی به مردم فرار نکنند

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بد عهدی امریکا و طرف های غربی با ملت ایران در برجام گفت: مقام معظم رهبری قبل از اینکه توافقی صورت گیرد بارها این هشدار را دادند اما متاسفانه بعضی گوش ها نشنیدند.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از میبد آدینه ، حجت اسلام علیرضا حسنی با بیان اینکه طرف مقابل بدعهد است و حاضر نیست به پیمانی که امضاء می کند پایبند باشد ، افزود : مسئولین هواسشان را جمع کنند تا کلاه سرشان نرود.

امروز امریکا با کمال وقاهت در مسائل دفاعی و موشکی ما دخالت می کند

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم مبنی بر اینکه خود وزیر امور خارجه گفته است که بعضی از موارد نتوانستیم خطوط قرمزی که فرموده بودید رعایت کنیم تصریح کرد : الان به جایی رسیده است که امریکا با کمال وقاهت و پررویی در مسائل دفاعی و موشکی ما دخالت کند که چرا شما موشک آزمایش می کنید و یا از کشورهای دیگر هواپیماهای جنگی می خرید.

حجت الاسلام حسنی خطاب به مسئولین ارشد نظام گفت : امروز امریکا به دنبال این است که باز شما در مسائل موشکی و دفاعی و امنیتی این کشور مذاکره کنید و جلوی قدرت نمایی شما را بگیرد و این مملکت را به یک مملکت ضعیفی تبدیل کند که اگر یک کشور کوچکی هم ما را تهدید کرد مجبور شویم در مقابل اش تسلیم شویم .

مسئولین به دشمن اجازه نفوذ در مسائل امنیتی را ندهند

وی قاطعانه با حمایت از حرکت های سپاه در آزمایش موشکی تصریح کرد : از مسئولین قاطعانه می خواهیم با قدرت به دشمن اجازه نفوذ در مسائل امنیتی این کشور را ندهند.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه مسئولین ما بعد از قصه برجام که جز یک تجربه ، خیلی هم برای این کشور دستاوردی نداشت ؛ دیگر دنبال مطرح کردن برجام های دیگر که برای مردم معنایی ندارد نباشند ، گفت : مسئولین باید دستاورد برجام را برای مردم باز کنند که امریکا بدعهدی کرده است و اجازه برگشت پول ها به بانک ها و اجازه شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران را نمی دهد تا ملت ایران را به زانو در بیاورد.

مشکلات مردم باید در داخل مملکت حل شود

امام جمعه موقت میبد با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هم گفت : بیش از ۲ سال است که رهبر عظیم الشان انقلاب ندای اقتصاد مقاومتی می دهند و مسئولین باید به خود بیایند که مشکلات این مردم باید در داخل مملکت حل شود نه در بیرون از مرزهای این کشور .

امروز جنگ تمام عیار استکبار علیه ملت ، جنگ اقتصادی است

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه اگر مسئولین می خواهند گره از کار اقتصادی مردم باز کنند باید باور کنند امروز جنگ تمام عیار استکبار علیه این ملت بزرگ جنگ اقتصادی است اظهار داشت : برای اینکه هر روز اقتصاد ما دچار مشکل نشود رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و اگر مسئولین ما این باور را دارند که باید اقتصاد از داخل اصلاح و مشکل مردم حل شود باید تمام همت خود را برای رونق تولید داخلی به کار بگیرند .

دولت جلوی واردات و قاچاق کالا به کشور را بگیرد

وی با تاکید بر تقویت و تولید داخلی در کشور گفت : دولت مردان و دستگاههای مسئول باید با تمام وجود جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا را بگیرند.

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به مذاکرات برجام و نتیجه آن افزود : در قضیه برجام وارد مذاکره شدیم اما غربی ها بجای کالاهای اساسی ، کالاهای زینتی ، بنجل و مصرفی را وارد مرزهای این کشور می کنند تا تولید کنندگان و صنعتگران ما را زمین گیر و باعث بیکاری جوانان ما شوند و دولت باید با قدرت جلوی واردات کالاهای مصرفی و قاچاق را بگیرد و در نهایت مردم هم از اسراف و تبذیر پرهیز کنند .

مسئولین با موضع گیری و حاشیه سازی از پاسخگویی به مردم فرار نکنند

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه امسال سال پاسخ گویی مسئولین است خاطرنشان کرد : از مسئولین دولتی در سطح کشور و در سطح استان انتظار داریم ؛ در مقابل درخواست و مطالبه به حق این مردم که مساله اقتصادی و رکود است پاسخ دهند.

حجت الاسلام حسنی افزود : مسئولین از هر حرکت حاشیه ساز و موضع گیری که ذهن مردم را از مسائل اصلی و درخواست های اقتصادی برای فرار از پاسخگویی منحرف می کند پرهیز کنند و آغوش خود را به روی جوانان عزیزی که بدون هیچگونه چشم داشتی و برای حفظ ارزشهای این نظام در فضاهای مجازی و غیر مجازی وارد کارزار فرهنگی شده اند باز کنند.

ما رجب ماه خداست

امام جمعه موقت میبد در ابتدای این خطبه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و حلول این ماه پرفیض و معنوی با بیان اینکه از امشب ندای ملکی به نامی داعی در آسمان هفتم طنین انداز می شود و همه مردم را خبردار می کند که ماه رجب فرارسید و این ملک از جانب خداوند مامور است فریاد بزند خفتگان و انسان هایی که ممکن است در خواب غفلت باشند ، گفت : ماه رجب ماه خداست و خدا می فرماید این ماه من است شما مردم هم بنده من و رحمت هم رحمت من ؛ هر کس در این ماه استغفار کند من گناهانش را می آمرزم و هر کس درخواست کند جوابش می دهم ؛ بنابراین همه بدانید گناه و معصیت جان و دل و قلب انسان را کدر می کند و مواظب باشید اگر معصیتی از شما سرزده است در ماه رجب که ماه استغفار است با دعا و مناجات جان و روح خودتان را از گناه و معصیت پاک کنید .

حجت الاسلام حسنی درباره حلول ماه رجب گفت : از الان باید تصمیم جدی بگیرید تا از این روزها و شب های نورانی ماه رجب خوب استفاده کنید چرا که انس با دعاهای ماه رجب با استغفار و توبه و انس با سحرهای نورانی این ماه ، نمازهای مستحبی که در این شبها رسیده است خودمان را تزکیه و جان و قلب و روح خودمان را با دعا و استغفار و اعمال صفا ببخشیم.

مناسبت ها

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه سخنان خود در آستانه ورود به ماه رجب سالروز میلاد با سعادت امام پنجم حضرت باقر العلوم و امام دهم علی النقی (ع) را تبریک و روز سوم ماه رجب سالروز شهادت معصومانه حضرت امام علی النقی امام هادی علیه الاسلام را به دوستاران اهل بیت تسلیت گفت.

وی بیستم فروردین سالروز رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده نماینده فقید مردم شهرستان های میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی را گرامی داشت و گفت : مرحوم یحیی زاده نماینده حقیقتا خستگی ناپذیر ، مومن ، زاهد ، ولایی و مردمی بود.

حجت الاسلام حسنی افزود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر خواسته باشند الگوی تمام عیار بعنوان یک نماینده در نظام اسلامی پیدا کنند آن مرحوم یحیی زاده بود که برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت .

وی همچنین ۲۰ فروردین سال ۵۹ سالروز قطع رابطه یکجانبه امریکا با نظام و انقلاب و ملت ایران به فرمایش امام راحل استناد کرد و گفت : امام رضوان الله علیه در اولین موضع گیری خود فرمودند : ” اگر کارتر و دولت مستکبر امریکا در تمام تاریخ اش یک حرکت خوبی انجام داده باشد که به نفع ملت مظلوم ایران باشد آن قطع رابطه با ما بود” .

گرامی داشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی و روز ملی فناوری هسته ای از دیگر سخنان امام جمعه موقت میبد در این هفته بود .


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات