شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
 |  8/ مهر/ 1393 - 8:57
  |   نظرات: بدون نظر
391 بازدید

اوج تزلزلی که در غرب است؛ امروز در خانه های ما هم وارد شده است

دو نکته باید در خانواده ها رعایت شود؛ صبر و درک متقابل. این ها دو کلید طلایی خانه هستند که همه ی مشکلات را حل می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از میبدخبر: آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جمع مردم ندوشن اظهار داشت: موج فساد غربی پایه های خانواده ها را متزلزل کرده است.

وی با ذکر تجربه 30 ساله خود که با با کشورهای مختلف در ارتباط است ادامه داد: اوج تزلزلی که در غرب است؛ امروز در خانه های ما هم وارد شده است.

وی با یادآوری روز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) عنوان کرد: اولین نکته ای که از خانه علی و فاطمه باید یاد بگیریم «شوهر داری» است. فکر نکنید این یک مسئله ناچیز و بی اهمیت است.

امام جمعه میبد نقش اول دختر و یک زن را پشتوانه ی اخلاق برای خانه و خانواده اش دانست و تصریح کرد: خانه ای که در آن قرآن نیست، معنویت و اخلاق نیست. خانه ای که در آن زن طلبکار و مرد هم طلبکار باشد از این خانه صفا برنمی خیزد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ارزش خانواده به این نیست که چند سکه مهریه شده و یا چقدر جهیزیه شده است. البته اینها پشتوانه هستند اما نباید همه ی خانواده به این مسائل گره بخورد که از هیچ کدام سعادت خانواده بیرون نمی آید.

وی با اشاره به اینکه علم، معنویت، دانش و اخلاق مساوی نیست با تشریفات، پول، چشم و هم چشمی گفت: حاصل این ازدواج ها زنگ خطری است که امروز به صدا درآمده است. در بعضی از مناطق تهران از هر دو ازدواج یکی به سمت طلاق می رود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اضافه نمود: خانه ای مثل خانه ی فاطمه(س) باید الگو باشد، خانه ای که در شأن آن سوره هل اتی نازل شده است. در این خانه فداکاری نمود داشت، اما امروز همه به دنبال منافع خود هستند.

وی خانه ی فاطمه زهرا را خانه ای دانست که در آن همسرداری حرف اول را می زند و بیان نمود: یادمان نرود که مرد و زن در قبال معنویت و اخلاق و علم و پیشرفت فرزندان هم به اندازه ی تامین مادیات شان وظیفه دارند و هرچه برای آن وقت بگذارند فکر نکنند که از شغل شان زده اند. این خودش یک شغل مقدس و مهم است.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه باید دین و اخلاق، شخصیت، نشاط اجتماعی و روانی بچه ها را تامین کرد گفت: بچه های شما اگر نشاط معنوی و روحی داشته باشند، فردای این کشور را می سازند.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای خانه ی سالم، پیشرفت نسل جوان، دولت و مسئولان خیلی وظیفه دارند. اما یک بخشی از آن به خود ما بر می گردد. فرهنگ ما باید فرهنگ درستی باشد. خانواده ای تشکیل می شود اما در طول ماه یک آیه قرآن در آن خوانده نمی شود. از این خانه برکت و صفا بیرون نمی آید.

وی با اشاره به اینکه ما کم تحمل هستیم و کم تحملی شیرازه ی خانه را از هم می پاشد اذعان نمود: دو نکته باید در خانواده ها رعایت شود؛ صبر و درک متقابل. این ها دو کلید طلایی خانه هستند که همه ی مشکلات را حل می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام می گوید بنایی در اسلام برتر از ازدواج و خانه نیست. خانه ها را گرم کنید. ازدواج ها را آسان کنید. پایه های خانواده ها را بر ایثار، معنویت و رفع مشکلات بگذارید، آن وقت این خانه می شود خانه ی الهی.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات