شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
 |  6/ خرداد/ 1394 - 10:34
  |   نظرات: بدون نظر
298 بازدید

افزایش تولید گندله آهن در مجتمع فولادی اردکان

میزان تولید گندله طی مدت مشابه سال گذشته در این واحد تولیدی ۴۹۲ هزارتن بود که این میزان در سال جاری به ۵۹۶ هزارتن رسید که حدود ۱۶ درصد بیش از سال گذشته است .

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بزرگترین تولید کننده کنسانتره سنگ آهن در کشور است که سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندله تولید می‌کند‌.

گفتنی است با وجود توسعه صنایع فولاد‌سازی کشور در سال های اخیر، این توسعه متوازن نبوده و صنایع معدنی و تولید‌کننده کنسانتره‌، گندله و آهن اسفنجی قادر به تامین نیاز کارخانجات فولاد‌سازی داخل کشور نیستند و هنوز بخشی از گندله مصرفی فولاد سازان از خارج از کشور وارد می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو، علت نامتوازن بودن توسعه صنایع معدنی با صنایع فولادی در کشور را عدم حمایت از معدنکاران و نیز برخی قوانین و ضوابط بهره برداری از معادن دانست و گفت : موانع موجود در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاران را بی انگیزه کرده است و حتی بخشی از فعالان حال حاضر در این صنعت به دلیل هزینه بالای تولید و قیمت پایین محصول و عدم حمایت دولت توان ادامه فعالیت را ندارند و در حال تعطیل شدن هستند‌.

محمود نوریان ضمن در خواست از مسئولان و تصمیم گیرندگان در اقتصاد کشور برای ایجاد تسهیلات لازم و رفع برخی موانع موجود افزود : مطمئناً هر جا امنیت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، موج سرمایه گذاری‌ها به آن سمت خواهد رفت، لذا برای توسعه صنایع معدنی کشور و تشویق سرمایه‌گذاران باید مقررات و قوانین اثر بخش و تقویت کننده این بخش بیش از پیش تسری پیدا کند‌.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید ابتدا داشته های خود را حفظ و تقویت کنیم و سپس با مدیریت کارآمد، ضمن ظرفیت‌سازی های جدید، نسبت به ارزش افزایی محصولات تلاش کنیم‌.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات