سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
 |  29/ تیر/ 1393 - 2:49
  |   نظرات: بدون نظر
293 بازدید

افراط‌گرایان بوکوحرام بیش از 100 تن را در شمال شرق نیجریه کشتند

یکی از سخنگویان دفاع مدنی یکی از مدافعان حقوق بشر نیجریه گفت: افراط گرایان بوکوحرام بیش از 100 تن را کشته و پرچم سفید و سیاه خودشان را بر فراز شهری واقع در 85 کیلومتری میدوگوری، مرکز پایتخت نیجریه که ارتش در آن حضور نداشت، برافراشتند

 خبرگزاری آسوشیتدپرس، عباس گاوا، سخنگوی گروه پلیس خودخوانده نیجریه گفت، صدها روستایی دیگر نیز در منطقه آسکیرا اوبا، واقع در شمال شرق نیجریه پس از دریافت نامه‌های تهدیدآمیزی از جانب افراطگرایان بوکوحرام مبنی بر حمله و تصرف مناطقشان در حال فرار از این منطقه هستند.

نجات یافتگان گفتند، شبه‌نظامیان بوکوحرام عصر جمعه به سمت خانه‌هایشان نارنجک و بمب‌های دست ساز پرتاب کردند و سپس افرادی را که در تلاش بودند فرار کنند، زمین زدند. بخش اعظم دامبوآ در شعله‌های آتش سوخته است.

یکی از مدافعان حقوق بشر گفت، افراطگرایان زمانی که مردم تلاش می‌کردند تا کشته شدگان را به خاک بسپارند، مجددا به این شهر حمله کرده و احتمالا تعداد کشته شدگان بیش از 100 تن است.

گاوا افزود: تنها اقدامات دفاعی از سوی ماموران پلیس خودخوانده صورت گرفت که به تفنگ‌های دست ساز و چوب مسلح بودند.

وزارت دفاع نیجریه مدعی است که این حمله را دفع کرده و دست کم 50 شبه‌نظامی را به هلاکت رسانده و شش سرباز نیز در این رویداد کشته شدند اما مردم محلی گفتند: سربازان بسیاری در این رویداد کشته شده و ارتش از این پایگاه رانده شد.

شهر دامبوآ مهمترین مسیر جنوبی از میدوگوری، مرکز بورنو، پایتخت نیجریه و همچنین شاهراه استراتژیک برای کشاورزان برای آوردن محصولاتشان به بازار است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات