سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱
 |  4/ آبان/ 1400 - 12:15
  |   نظرات: بدون نظر
124 بازدید

از فتوحی تا بلیانی، انتخاب شهردار بفروئیه به کجا رسید؟

سردرگمی اعضای شورای شهر بفروئیه در انتخاب شهردار و رسیدگی به مسائل اصلی شهر، شور جوانی اعضا در کنار بی‌تجربگی، سرانجام این شورا چه خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری بفروئیه، با گذشت حدود سه ماه از آغاز رسمی فعالیت اعضای ششمین دوره شورای شهر بفروئیه، که اعضای آن جز اصلی‌ترین منتقدین عملکرد شورای پنجم و سایر ادوار گذشته بوده‌اند، سردرگمی اعضای شورا در انتخاب شهردار به عنوان اولین و اصلی‌ترین وظیفه محوله به شورای شهر، موج گسترده انتقاد از شورا را در برداشته است.

شورای جوان بفروئیه که با شعار شفافیت، تعامل و نقدپذیری از مردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز نمودند و بر اساس نظر عموم، این شورا جز پر جنب جوش‌ترین شورای ادوار گذشته می‌باشد، متأسفانه در کنار این جنب‌وجوش و شور جوانی اعضا، ضعف تجربه و افزایش مطالبات تخصصی مردم در حوزه مسائل شهری منجر گردیده، اعضای شورا در پاسخ به مطالبات نتوانند پاسخگو بوده و انتقادات را تأمل نمایند.

انتخاب ناکام وحید فتوحی به عنوان شهردار بفروئیه و انتخاب مجدد علی بلیانی به عنوان شهردار بدون کمترین سابقه مدیریتی حجم انتقاد از اعضای این شورا بویژه رئیس شورای شهر را افزایش داده است.

مختار زرفتن رئیس شورای شهر بفروئیه نیز در واکنش به نقد یکی از منتقدین به عملکرد شورا در زمینه تأخیر در انتخاب شهردار و عدم سابقه مدیریتی شهردار منتخب (علی بلیانی)، این انتقاد و مطالبه به حق را “غرض‌ورزی” خواند.

همچنین بر طبق قانون حاکم بر شهرداری‌ها این نهاد موظف است در راستای تحقق شعار شفافیت، هر ۶ ماه یک‌بار فعالیت‌های مالی خود را منتشر نماید، طبق آیین‌نامه مالی شهرداری، شهرداری بفروئیه باید این گزارش را در دو بازه زمانی ۱۵ مهر و ۱۵ فروردین‌ماه هر سال به  صورت عملکرد مالی شش‌ماهه منتشر کند، که متأسفانه تا این لحظه اعضای شورای شهر بفروئیه که همواره در این خصوص منتقد سایر شهرداران و شورای ادوار گذشته بودند، نتوانستند سرپرست شهرداری بفروئیه را ملزم به انتشار نمایند.

حال باید دید با رویه جهادی که برخی اعضای این شورا در چند ماه اخیر در برگزاری مراسم و همایش‌های ورزشی، فرهنگی و مذهبی از خود نشان داده‌اند، سرنوشت چه خواهد شد و آیا شور جوانی شورای ششم خواهد توانست ضعف بی‌تجربگی در حوزه مسائل شهری را پاسخگو باشد؟


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات