پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
 |  2/ خرداد/ 1393 - 11:18
  |   نظرات: بدون نظر
255 بازدید

آمادگی جبهه مقاومت برای مقابله با تمام سناریوهای از پیش تعیین شده علیه دولت سوریه

یک کارشناس امور استراتژیک گفت: تروریست‌ها با فشار آوردن به پادشاه اردن امیدوار به باز شدن جبهه رو به این کشور برای رساندن تجهیزات پیشرفته به گروهک‌های تروریستی هستند تا شرایط میدانی شهرها را بر هم بزنند اما در کل جبهه مقاومت آماده مقابله با تمام سناریوهای از پیش تعیین شده علیه دولت سوریه است.

 

“امیر موسوی” در گفتگو با خبرنگاران، در رابطه با انتخابات سوریه و تأثیرات آن بر منطقه گفت: این انتخابات نقش بسزایی در آینده منطقه خواهد داشت به همین منظور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به نفع خط مقاومت است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های معاندان، دشمنان مقاومت و لشگرکشی‌های صورت گرفته در منطقه برای سرنگونی دولت “بشار اسد” به بن‌بست رسیده است و طرف‌هایی که برای ساقط کردن “بشار اسد” تلاش داشتند اکنون یکی پس از دیگری در حال فروپاشی هستند.

این کارشناس امور استراتژیک گفت: در کل تمامی جبهه‌های مخالف بشار اسد متزلزل و درحال عقب‌نشینی هستند اما گروه‌هایی که پشت مقاومت و دولت سوریه بوده قوی‌تر و متحدتر پیش می‌روند.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا و غرب چاره‌ای جز قبول واقعیت در قبال سوریه ندارند و اکنون باید تمام افکار جهانی و قدرت‌های بزرگ به این واقعیت برسند و شرایط جدید را بپذیرند.

موسوی گفت: بشار اسد از نظر قانونی این حق را داراست که ریاست خود را با اجازه از پارلمان دو سال دیگر تمدید کند به همین دلیل تمام کشورهای عربی و غربی حامی تروریست خواهان تمدید ریاست جمهوری اسد هستند چون تحمل دو سال آسان‌تر از هفت سال است.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: به رسمیت نشناختن انتخابات از سوی دولت‌های غربی و حامی تروریست برای دولت سوریه اهمیت چندانی ندارد چون در حال حاضر هم آن‌ها این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند و هم سفارت‌های سوریه در کشورهایشان را تعطیل کردند، نمایندگی سوریه در اتحادیه عرب را به مخالفان دادند که برای تصدی صندلی سوریه در این اتحادیه بین جبهه معارضان درگیری ایجاد شده ولی فقط در جنبش عدم تعهد دستشان کوتاه ماند و دلیل آن هم ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش است.

وی در ادامه گفت: لذا این صحبت‌ها اهمیت چندانی برای سوریه ندارد؛ اکنون کشورهای غربی و مرتجع عرب در شرایط سختی به سر می‌برند چون از طرفی بشاراسد ماندگار است و از طرفی مخالفان هم افرادی غیر موجه هستند.

این کارشناس امور استراتژیک با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در داخل سوریه برای آشتی ملی گفت: دوستان واقعی سوریه باید به دنبال راه حل دیپلماتیک و داخلی برای حل این مشکل باشند، تجربه ثابت کرده که مردم سوریه پشتیبان دولتشان هستند و علت شکست مخالفان و تکفیری‌ها نداشتن پایگاه مردمی و مقبولیت بین مردم است.

موسوی با توجه به تغییرات صورت گرفته در ساختار اطلاعاتی و سیاسی عربستان سعودی گفت: این تغییرات گویای پذیرش تحولات جدید از سوی عربستان سعودی است.

وی تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در این برهه زمانی خودش را کاملا در خطر می‌بیند به همین دلیل دخالت‌هایی را در همه حوزه‌ها از جمله نظامی، اطلاعاتی و پوشش الکترونیکی برای تعطیل کردن رادارهای الکترونیکی مرزی به کار انداخته است چراکه این رژیم اشغالگر می‌داند بقای بشار اسد یعنی قدرتمند ماندن جبهه مقاومت و حزب‌الله که این موضوع خطرناکی برای آینده این رژیم جعلی است.

این کارشناس امور استراتژیک اظهار داشت: اقدامات تروریستی، انفجار در سراسر سوریه و تهدید افراد مقیم در اردوگاه‌های خارج از این کشور از جمله سناریو‌های برای بر هم زدن انتخابات توسط معارضان بوده البته تروریست‌ها با فشار آوردن به پادشاه اردن امیدوار به باز شدن جبهه رو به این کشور برای رساندن تجهیزات پیشرفته به گروهک‌های تروریستی هستند تا شرایط میدانی شهرها را بر هم بزنند اما در کل جبهه مقاومت آماده مقابله با تمام سناریوهای از پیش تعیین شده علیه دولت سوریه است.

وی تصریح کرد: دولت‌های حامی تروریست اکنون در حال وقت‌کشی هستند تا ببینند آینده این تروریست‌ها به کجا منتهی می‌شود چون برگشت آنها باعث بروز مشکلاتی برای کشورهایشان می‌شود به همین دلیل معتقدند جنگ باید در داخل سوریه ادامه پیدا کند.

موسوی در ادامه به صحبت‌های دو سال پیش “سید حسن نصر‌الله” اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها به دامان سوریه برگردند و باید بدانند که راهی برای برگشت ندارند؛ همان طور که افرادی در حمص خود را تسلیم نیروهای دولت سوریه کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید پیروزی اصلی را از‌ آن ملت سوریه دانست و شعار انتخاباتی “بشار اسد” را شعار خیلی خوب و عجیبی برای بالا بردن روحیه مردم ارزیابی کرد که نشان از ایستادگی بر اهداف ملت سوریه است.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات