چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  20/ اردیبهشت/ 1393 - 9:04
  |   نظرات: بدون نظر
303 بازدید

کشورهای اسلامی قادر به مدیریت جهانی هستند

معاون ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه “ظرفیت‌ها و توانمندی‌های امت اسلامی، فرصت‌های تاریخی و سرنوشت‌سازی را در دسترس کشورهای اسلامی قرار داده است”، گفت: کشورهای اسلامی حول محور وحدت جهان اسلام قادرند مدیریت جهانی را مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب رقم بزنند.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در تبیین روند تحولات در جنگ سوریه و پیامدهای شکست تروریست‌ها مقابل اراده ملت و دولت این کشور گفت: از همان اوائل جنگ تروریستی تحمیلی به سوریه توسط طیفی متشکل از ارتجاع عرب، اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی، این فرضیه نیز مطرح شد که کسی که تروریست صادر می‌کند، خود گرفتار تروریسم خواهد شد.

وی افزود: این موضوع بارها اعلام شد که ناکام نهایی جنگ علیه دولت و مردم سوریه، متجاوزان و مهاجمان خواهند بود و اقدامات تروریستی تکفیری‌ها و مزدوران آدم‌کش، سرانجام حکومت‌های حامی را نیز در بر خواهد گرفت.

جزایری با تشریح برخی سناریوهای مطرح در اتاق‌های فکر طراحان جنگ تروریستی علیه دولت و ملت سوریه، گفت: اطلاعات دقیق و مستند حاکی از آن است که سرویس‌های اروپایی و عربی مبتنی بر چند سناریو، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که تروریست‌های اعزامی به سوریه نتوانند به کشورها و اماکن خود بازگردند و در منطقه گرفتار شوند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: یکی دیگر از سناریوهای مطرح در این خصوص، از میان برداشتن تروریست‌هایی است که به گونه‌ای موفق می‌شوند به کشورهای خود بازگردند و در نتیجه به زودی مردم کشورهای اروپایی شاهد مرگ‌های مشکوک این افراد خواهند بود.

وی با بیان اینکه “طی دو سال گذشته خانواده‌های زیادی در سوریه و عراق توسط اقدامات تروریستی توسط تروریست‌های صادراتی به خاک و خون کشیده شده‌اند”، تاکید کرد: تجارب تاریخی نشان می‌دهد که این‌گونه جنایت‌ها بدون مکافات و اقدامات تلافی‌جویانه باقی نخواهند ماند.

وی در ادامه، ناپایداری ظلم و جنایت و مجازات عاملان آن را از حقایق عبرت‌آموز تاریخی خواند و تصریح کرد: حقیقتاً دوران افول آمریکا فرا رسیده است و حاکمان این کشور خونریز قادر به مدیریت رویدادها و تحولات برای درازمدت نیستند و با وجود بکارگیری همه امکانات، ابزار و شیوه‌ها همواره با ناکامی مواجه می‌شوند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور خاطرنشان کرد: آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و اوکراین با چالش‌های بزرگ مواجه است و نه تنها خود با مشکل روبروست بلکه هم‌پیمانانش نیز دچار خسارت‌های فراوان شده‌اند.

جزایری با بیان اینکه “جهان در یک دوره گذار حساس به سر می‌برد”، تاکید کرد: چنانچه جامعه جهانی به درک روشنی از این دوره دست یابد بساط رژیم‌های سلطه و شرور و در رأس آن آمریکا برچیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و عملکرد قدرت‌هایی مثل چین و روسیه در پایان دادن به قلدری‌های صهیونیسم جهانی و آمریکا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه “ظرفیت‌ها و توانمندی‌های امت اسلامی، فرصت‌های تاریخی و سرنوشت‌سازی را در دسترس کشورهای اسلامی قرار داده است”، گفت: کشورهای اسلامی حول محور وحدت جهان اسلام قادرند مدیریت جهانی را مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب رقم بزنند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات