پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷
 |  28/ تیر/ 1393 - 10:32
  |   نظرات: بدون نظر
279 بازدید

پیام محکم اجلاس تروئیکای بین المجالس در دفاع از فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس ترکیه بر ضرورت انجام حمایت های جدی از مردم غزه در شرایط سخت فعلی تاکید کرد و گفت: اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران پیام محکمی از سوی کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه در شرایط دشوار کنونی خواهد بود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رایزنی های خود با روسای مجالس کشورهای اسلامی درباره آخرین تحولات فلسطین بعد از تجاوز رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و وخامت اوضاع انسانی در این منطقه، بعد از ظهر امروز شنبه 28 /4 93 با آقای جمیل چیچک رئیس مجلس ملی ترکیه گفتگوی تلفنی کرد.

لاریحانی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه بر ضرورت حمایت جدی به مردم غزه در مقابل حملات همه جانبه و بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد و گفت: اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران پیام محکمی از سوی کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه در شرایط دشوار کنونی خواهد بود.

وی افزود: این اجلاس بار دیگر اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان را در دفاع از حقوق و آرمان مردم فلسطین به رژیم اشغالگر صهیونیست و حامیان آن نشان خواهد داد.

لاریحانی بر ضرورت انجام حمایت های جدی از مردم غزه در شرایط سخت فعلی تاکید کرد.

آقای جمیل چیچیک رئیس مجلیس ترکیه در این گفتکو تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از ملت فلسطین گفت: اوضاع غزه به ویژه موجب نگرانی و ناراحتی همه کشورهای اسلامی شده است.

وی افزود: تحولات جاری جهان اسلام به ویژه بحران کنونی غزه کام همه مسلمانان را در ماه رمضان تلخ کرده است.

طرفین در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت اتخاذ هر گونه تمهید لازم برای حمایت از مردم غزه در مقابل حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.

لازم به یادآوری است: سه شنبه هفته جاری اجلاس تروئیکای اتحادیه پارلمان های اسلامی با حضور روسای مجالس چندین کشور مسلمان در تهران برگزار خواهد شد.

در این اجلاس اوضاع جاری غزه و تمهیدات لازم برای دفاع و کمک به مردم غزه در شرایط کنونی بررسی خواهد شد.

رئیس مجلس ترکیه نیز در راس یک هیات پارلمانی در اجلاس تهران شرکت خواهد کرد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات