جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷
 |  13/ تیر/ 1393 - 11:55
  |   نظرات: بدون نظر
208 بازدید

پایان مذاکرات در روز اول/ادامه رایزنی ها برای نگارش متن فردا صبح به ریاست عراقچی و اشمید

سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 12 فردا به وقت تهران (9:30 به وقت محلی) به منظور نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع به رایزنی بپردازند.

ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 صبح امروز در حالی  به وقت محلی به ریاست محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در مقر اروپایی سازمان ملل در وین برگزار شد که قرار است از صبح فردا رایزنی ها در سطح معاونین و به ریاست عراقچی و اشمید برای نگارش متن از سر گرفته شود.

قرار است سید عباس عراقچی و هلگا اشمیت معاونان وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 12 فردا (جمعه) به وقت تهران (9:30 به وقت محلی) به منظور نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع به رایزنی بپردازند.

نشست افتتاحیه ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ریاست “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران و “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در مقر سازمان ملل در شهر وین آغاز شد.

گفتنی است؛ در این دور از مذاکرات قرار است پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) تدوین شود.

در پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 که طی روزهای 27 تا 30 خرداد ماه در شهر وین برگزار شد، نگارش متن پیش نویس این توافقنامه آغاز شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه این دور از مذاکرات در مقاله‌ای در روزنامه لوموند با بیان اینکه امروز فرصت منحصر به فردی در مذاکرات با 1+5 داریم ولی متاسفانه هنوز خیالبافی در برخی از طرف‌های مقابل وجود دارد، از آنها خواست از این خیالبافی‌ها دست بردارند.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات