جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
سرویس: عمومی, میبد
 |  31/ اردیبهشت/ 1393 - 9:13
  |   نظرات: بدون نظر
283 بازدید

هنوز طرح جامعی در شهرداری میبد نداریم/ شهرداری میبد ماهیانه ۶۰۰میلیون‌ ازمالیات بر ارزش‌افزوده کارخانجات درآمد دارد/ توقع مردم میبد بالا نیست

وی گفت: مردم میبد توقعشان بالا نیست واقعا مردم خوبی هستند. در این 7 ماه به قول آقای داورپور ما کار خاصی نکرده‌ایم و فقط برخی کوچه‌ها را با کیفیت خاص خودش آسفالت کرده‌ایم اما الان هر جا که می‌رویم مردم از ما تشکر می‌کنند به گونه‌ای که برخی اوقات …

شب گذشته شهردار میبد در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن پاسخ به پرسشهای خبرنگاران به بیان نکاتی پیرامون عملکرد شش ماهه شهرداری میبد در دوره جدید پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، محمد حسین هدایی در ابتدای این جلسه گفت: اولین ایده من هنگامی که به شهرداری آمدم این بود که تعامل با همه دستگاهها بدون دخالت در روند اجرایی آن دستگاهها داشته باشم و برای من که زادگاهم مهرجرد است، بشنیغان و شهیدیه و مهرجرد و سایر محلات میبد فرقی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح و برنامه مشخص شهرداری در مدیریت شهری گفت: قاعده این است که بایستی طرحی در شهرداری باشد تا مدیر جدیدی که می‌آید بر اساس آن عمل کند و یا آنکه آن را اصلاح و تعدیل کند منتها متاسفانه شهرداری میبد در حال حاضر هیچ طرح جامعی –مثل طرح ترافیک و…- که ما بر مبنای آن عمل کنیم ندارد و یکی از اهداف ما از دعوت رسانه‌ها همکاری آنان با ما جهت تهیه همین طرح‌ها است.

وی افزود: ما برای هر کوچه و معبری هر روز داریم از تهران استعلام می‌کنیم در حالیکه اگر طرح تفصیلی شهر آماده بود، ما چنین دغدغه‌ای نداشتیم.

شهردار میبد گفت: یکی از شعارهای من سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و برنامه من این بود که زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده بشود و سرمایه‌گذار را تشویق کنیم که به عنوان بازار یا واحد صنعتی با ما مشارکت کند. اما این در شهرمان نیست چرا که زمینی که سرمایه‌دار را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند، نداریم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون برگزاری جشن‌ در اعیاد خاطرنشان ساخت: برای برگزاری اعیاد و جشن‌ها و تزریق شادی و نشاط به مردم ما اولین استارت را داریم می‌زنیم و برای عید مبعث برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی میبد جشنی عمومی را در پارک بهاران برگزار کنیم و در نظر داریم ۵-۶ تا از هیئات میبد به جای آنکه در خیابانها شربت و شیرینی بدهند در پارک بهاران مستقر شوند و با اسم و پرچم هیئت خودشان از مردم پذیرایی کنند. ما دنبال این هستیم که همه را زیر یک پرچم جمع کنیم.

80928167-5264703

هدایی در پاسخ به سوالی درباره میزان درآمد شهرداری میبد از مالیات بر ارزش افزوده گفت: بعد از برنامه قانون پنجم توسعه، تمام مالیاتهای بر ارزش افزوده –چه مالیات کارخانه‌های داخل حریم و چه خارج حریم- در وزارت کشور متمرکز شده و سازمان امور مالیاتی به نسبت جمعیت بین شهرها و روستاها پخش می‌کند.

وی افزود: دعوای ما سر بحث حریم این بود که صاحبان سرمایه به خاطر پول کمتری که احیانا می خواهند برای زمین بدهند، خارج از حریم بنگاه خود را تشکیل ندهند و آقایی که سه چهار دوره نماینده شهر ما شد می خواست شهرک صنعتی داخل حریم میبد باشد تا عوارضش به شهرداری میبد برسد. بنابراین با این همه زحمتی که برای کارخانه‌ها و شهرک کشیده‌ایم این ظلم به میبد است که بیاییم با دست خودمان این صنایع را خارج از حریم بیندازیم.

وی گفت: با صحبتهایی که کردیم خود کارخانجات هم حاضر شدند این مسئله را دیگر پیگیری نکنند و این مطالبات را روی قیمت زمین پیگیری کنند چرا که دیگر ما نمی توانیم عوارض خارج از زمین واحدهایی که ما میخواهیم به خارج از حریم بفرستیم از آنها بگیریم و این درآمدها دوباره در تهران متمرکز می شود و الان هم که ما نماینده‌ای در مجلس برای چانه‌زنی نداریم متضرر می‌شویم.

هدایی گفت: مرحوم یحیی زاده هم آدمی نبود که حق شهر دیگری را ضایع کند تا برای شهر خودش درآمد ایجاد کند. ما نماینده‌ای نداشتیم که چانه‌زنی و رایزنی‌اش خوب باشد تا بتواند این عوارض را بگیرد.

عوارضی هم که آنجا می‌آید درست است که قانون تعریف کرده که چگونه توزیع شود اما بالاخره مسائل سیاسی و… در آن دخیل می‌شود. فعلا وضعیت این طوری است و ما نبایستی قانونی که دو سال دیگر می‌خواهد اصلاح شود و قانون نهایی که می‌خواهد دائمی بشود بیاییم یک تکه از درآمدمان را بفرستیم به سمت کس دیگری و خودمان را از آن محروم کنیم.

شهردار میبد در ادامه افزود: مبلغی که در سال ۹۲ از محل مالیات بر ارزش افزوده به ما دادند حول و حوش ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود که به طور ماهیانه چیزی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان نصیب شهرداری می‌شود و احتمالا منظور فرماندار محترم از یک میلیارد تومان سهم کل شهرستان(مثل بفروئیه و ندوشن) بوده و نه فقط سهم شهرداری میبد و احتمالا ۴۰۰ میلیون تومان به بخشهای دیگر رسیده است.

وی گفت: مردم میبد توقعشان بالا نیست واقعا مردم خوبی هستند. در این ۷ ماه به قول آقای داورپور ما کار خاصی نکرده‌ایم و فقط برخی کوچه‌ها را با کیفیت خاص خودش آسفالت کرده‌ایم اما الان هر جا که می‌رویم مردم از ما تشکر می‌کنند به گونه‌ای که برخی اوقات دیگر ما خجالت می‌کشیم.

محمد حسین هدایی در پایان خاطرنشان ساخت: به تازگی مهندس منتظری با حکم استاندار یزد به عنوان مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی منصوب شده که این سازمان می‌تواند هم کمک حال ما و هم کمک حال میراث باشد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات