شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  20/ اردیبهشت/ 1393 - 9:07
  |   نظرات: بدون نظر
286 بازدید

هر موضوعی را باید با قرآن سنجید/ واکنش قرآن در مقابل صهیون ملت‌ها دشنام است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با کفار کنار آمدن و برخورد آرام با آنها موضوعی نیست که از نظر قرآن پذیرفته باشد بلکه جواب آیات الهی این است که در مقابل کسانی که صهیون ملت‌ها هستند و در دنیا کاری جز جنایتکاری ندارند دشنام است.

سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه بیست سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در گلستان در جمع قاریان و اساتید قرآنی و مسئولان کشوری و استانی با بیان اینکه اگر امروز پرچم ما در اهتزاز است، مدیون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: روزگاری در این کشور مسلمین داشتن قرآن مترجم و تفسیر قرآن برای جوانان و دانشجویان جرم بوده است و آنها را به خاطر آن زندانی می کردند.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: امروز در گوشه گوشه این کشور همه جا کرسی‌های تفسیر، قرائت و حفظ قرآن بر پا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سوال که برگزاری این محافل را مدیون چه کسانی هستیم، ابراز داشت: ما ذکر الهی را مدیون شهیدان هستیم که محب اهل بیت(ع) بودند، کسانی که به جرم محبت اهل بیت(ع) و اطلاعت از ولایت به شهادت رسیدند و دعوت حق را لببیک گفته‌اند.

سردار نقدی یاد و خاطر شهدای گرانقدر اسلام به ویژه شهدای شاخص بسیج یعنی شهیدان ملکوم شباز، مصطفی جنگی زهی و شهیده فوزیه شیردل را گرامی داشت و افزود: با ایثار و از خود گذشتگی و بصیرت این شهیدان است که ما از نعمت قرآن و مسابقات قرآن بهره مند می‌شویم.

وی قرآن را والاترین مخلوق پروردگار دانست و افزود: قرآن معیار اکبر است و در روز قیامت مجسم خواهد شد و شفاعت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین قرائت قرآن را علاوه بر تکلیف و وظیفه یک نیاز دانست و اذعان کرد: ارتباط و گفتگو با خدا قرائت کلام وحی است و این قرائت باید مقدم بر تدبر و تفکر در این کتاب آسمانی باشد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه تفکر و تدبر نیز لازم است ولی کافی نیست، متذکر شد: تفکر و تدبر در قرآن باید مقدمه عمل باشد و باید در سه مورد اعم از قرائت و تدبر و تفکر و عمل به قرآن و تعمق در مفاهیم قرآن و از همه مهمتر عمل به قرآن کلام الهی را از حاشیه در بیاوریم.

وی قرآن را کتاب زندگی معرفی کرد و تصریح کرد: قرآن پاسخگوی تمام سوالات بشر است و در همه عرصه‌ها اعم از فرهنگ و اقتصاد و فن آوری باید قرآن را راهنما قرار دهیم و مواضع را با قرآن بسنجیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفبن با بیان اینکه قرآن مخالف کنار آمدن با مستکبرین جهانی است افزود: پاسخ قرآن به کسانی که می‌خواهند با قرآن کنار بیایند عذابی است که دامنگیر آنها خواهد شد همانطور که رژیم پهلوی با همه استعمارگران و مستکبرین دنیا کنار آمد و دست آنها را به خون جوانان این مرزو بوم آغشته کرد و سرنوشتی جز نابودی نداشت.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها در کشور صداهایی بلند می‌کنند که باید کشور را آباد کنیم و غزه و لبنان چه سودی برای ما خواهد داشت بیان کرد: قرآن جوابی جز مبارزه با کسانی که حقوق مستضعفین را ضایع می‌کنند ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطر نشان کرد: با کفار کنار آمدن و برخورد آرام با آنها موضوعی نیست که از نظر قرآن پذیرفته باشد بلکه جواب آیات الهی این است که در مقابل کسانی که صهیون ملتها هستند و در دنیا کاری جز جنایتکاری ندارند دشنام است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات