سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
 |  4/ دی/ 1393 - 11:43
  |   نظرات: بدون نظر
296 بازدید

میلاد حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام)

میلاد پیام آور توحید ، صلح و مهربانی پیامبر اولوالعزم حضرت عیسی مسیح (ع) بر تمامی موحّدین جهان تبریک و تهنیت باد

حضرت عيسي بن مريم(ع) پيامبر بزرگ الهي و اولوالعزم، ۶۲۲ سال قبل از هجرت پيامبر بزرگ اسلام(ص)، در بيت لحم واقع در سرزمين فلسطين به دنيا آمد. حضرت عیسی(ع) به فرمان خداوند، به گونه‌ای اعجازآمیز از مادری باکره و مقدس متولد شد و سپس در گهواره شروع به سخن گفتن کرد و پیامبری خود را بشارت داد. کلمه “مسیح” به معنای نجات دهنده است.

اي مريم! خدا تو را به كلمه‏اي از جانب خودش بشارت مي‏دهد كه نامش مسيح ، عيسي بن مريم است ؛ در حالي كه در دنيا و آخرت آبرومند و از مقرّبان الهي است
آل عمران – آیه 45

کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی داشت زادروز مسیح برگزار می شود. ایام دوازده روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج شویان در روز ۶ ژانویه ادامه می یابد

مسیح پیامبری الوالعزم
رسالت همه پیامبران جهانی و عمومی نبوده است. بسیاری از پیامبران تنها برای گروه یا قوم خاصی برانگیخته شده اند. در میان انبیا تنها پنج پیامبر صاحب شریعت، کتاب آسمانی و احکام اجتماعی بوده اند. این پنج تن عبارتند از نوح(ع)، ابراهیم(ع)، موسی(ع)، عیسی(ع) و پیامبر عظیم الشأن اسلام. اینان همان کسانی هستند که در قرآن به نام “الوالعزم” نامیده شده و رسالتی جهانی داشته اند. دعوت آنان به گروه خاصی محدود نمی شده است و دعوتی عام و رسالتی فراگیر و جهانی داشته اند.

انجیل
“انجیل” کلمه ای یونانی به معنای بشارت و جمع آن به زبان عربی “اناجیل” است. زندگی نامه عیسی مسیح و بیانات اخلاقی ایشان در اناجیل آمده است که مجموعه آنها را “عهد جدید” می گویند. از این انجیل ها، چهار انجیل “متی”، “مرقس”، “لوقا” و “یوحنا” در پیش همه مسیحیان جهان معتبر است .

نام حضرت مسیح در انجیل
عیسی، یسوّع، یوشع، یهوشع و یهوشوع (صیغه کامل) نیز خوانده شده‌است و در عبری همه آنها برابرند. در انجیل یسوّع مسیح ۵۰ بار، عیسی مسیح ۱۰۰ بار و لفظ مسیح ۳۰۰ بار آمده‌است.

نام حضرت مسیح در قرآن
در قرآن نام 25 نفر از پیامبران آمده است. از میان اینان، پیامبر اسلام(ص) با بیشترین اشاره و با قرینه های بسیار مورد خطاب واقع شده است؛ اگر چه نام حضرت موسی بیش از همه انبیا برده شده است.

در قرآن، نام حضرت مسیح بیست و سه مرتبه با اسم “عیسی”، یازده بار با نام “مسیح” و دو مرتبه با وصف “ابن مریم” آمده است.

قرآن کریم در آیه 34 سوره مریم، حضرت عیسی پسر را در بیانی رسا و زیبا به همگان معرفی می کند: “این است عیسی پسر مریم؛ گفتار حقی که در آن تردید می کنند.” در سوره مبارکه مریم درباره تولد حضرت عیسی به تفصیل سخن رفته است


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات