جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷
 |  24/ دی/ 1397 - 9:29
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید
گزارش؛

معلمان خرید خدمتی یزد: 9 ماه است حقوق نگرفتیم

چند روز است که به دیدن معلمان خرید خدمتی مقابل استانداری یزد عادت کرده ایم، بی آنکه بدانیم این عزیزان چه مشکلاتی دارند و مسئولین برای حل مشکلاتشان چه کرده اند.


به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ به نقل از یزدرسا جمعی از معلمان خرید خدمتی یزد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود صبح امروز مقابل استانداری یزد دست به تجمع زدند. یکی از معلمین معترض در خصوص دلیل تجمع خود به خبرنگار ما گفت: ما معلمین بسته حمایتی طرح خرید خدمت آموزش و پرورش هستیم که تنها به دنبال احقاق حق خود هستیم و هیچ هدف دیگری نداریم.

وی ادامه داد: پنج سال است که طرحی را آموزش و پرورش به نام بسته حمایتی طرح خرید خدمت اجرایی کرده است که در سال جاری از فروردین ماه تاکنون به ما یک ریال حقوق پرداخت نکرده اند.

این معلم یزدی با بیان اینکه طرح مذکور بارها از سوی مسئولان و به ویژه مدیرکل تمجدید شده است اظهار داشت: سوال من این است که اگر این طرح به خوبی اجرا شده چرا به مشکلات ما رسیدگی نمی شود؟

وی دربیان مشکلاتش گفت:بیمه ما کارگری است و تنها 21 روز در ماه محاسبه می شود و در ایام عید و سه ماهه تابستان نیز نه از حقوق خبری است و نه از بیمه! اگر موسس دلش بخواهد ما را به کارگیری می کند و اگر نخواهد بیکار می شویم آخر در کجای دنیا با معلم چنین رفتاری صورت می گیرد؟

آموزش و پرورش: عدم پرداخت حقوق معلمین خرید خدمت خاص استان یزد نیست

عبدالحمیدصابری رئیس اداره امور مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش یزد در گفتگو با خبرنگار یزدآوا گفت: در استان یزد بیش از 900 معلم خرید خدمت وجود دارد که اغلب آن ها در مقطع ابتدایی تدریس می کنند و در بعضی از شهرستان ها به دلیل کمبود معلم در مقطع متوسطه و فنی و حرفه ای نیز تدریس دارند.

وی با اشاره به تجمع اعتراضی این معلمین در چند روز اخیر اظهار داشت: از بهمن ماه سال قبل تا کنون حقوق معلمین خرید خدمت پرداخت نشده و اکنون نزدیک به نه ماه است که این معلمین حقوق دریافت نکرده اند.

صابری دلیل عدم پرداخت حقوق این معلمین را عدم تامین منابع مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور باید منابع لازم را به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کند تا وزارت نیز بتواند به آموزش و پرورش استان ها پرداخت کند که متاسفانه تا کنون این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به پیگیری های متعدد آموزش و پرورش استان برای پرداخت حقوق معوق معلمین گفت: طی جلسات و نامه نگاری های متعدد مشکلات این معلمین به وزارت آموزش و پرورش منتقل شده و مسئولین امر از آن آگاه هستند و حتی جلساتی با نمایندگان مجلس نیز داشته ایم و آن ها نیز در جریان امر هستند.

صابری با بیان این که طرح معلمین خرید خدمت از سال 93 اجرایی شده است ادامه داد: هرچند در ابتدای امر این طرح به خوبی اجرا شد اما با گذشت زمان در سال های بعد این طرح با مشکلات مالی مواجه شد. در سال های ابتدایی این طرح در بودجه برای آن اعتباری در نظر گرفته نشده بود اما امسال با وجود آن که در بودجه برای این ردیف خاص در نظر گرفته شده اما  پرداخت حقوق‌ها به موقع صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: عدم پرداخت حقوق معلمین خرید خدمت خاص استان یزد نیست و سراسر کشور با این مشکل مواجه هستند هرچند در استان یزد سعی شده از طرق دیگر بخشی از حقوق معوق این معلمین پرداخت شود. امیدواریم با قول هایی که مسئولین داده اند به زودی زود حقوق این معلمین پرداخت شود.

رئیس اداره امور مشارکتهای مردمی با اشاره به عملکرد بسیار خوب معلمین خرید خدمت در مدارس گفت: این معلمین دوره های لازم را گذرانده و بهترین نیروها گزینش شده اند و تاکنون عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده اند و تا حدودی مشکل کمبود معلم را رفع کرده اند و در مجموع طرح بسیار خوبی برای جبران کمبود معلم بوده است اما تنها عیب آن عدم توجه به تامین بودجه لازم برای آن بوده است.

صابری با اشاره به شرایط سخت معلمین خرید خدمت گفت: بعضی از این معلمین حتی پول بنزین برای رفتن به سر کار را ندارند، اجاره خانه هایشان چندین ماه عقب افتاده با مشکلات زیاد معیشتی مواجه هستند تمام این مشکلات را درک می کنیم و امیدواریم مشکل پرداخت حقوق آن ها به زودی حل شود.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات