شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
 |  26/ بهمن/ 1393 - 11:02
  |   نظرات: بدون نظر
288 بازدید

معاون استاندار یزد خبر داد:

850 نوع محصول در استان یزد تولید می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 850 نوع محصول در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در استان یزد تولید می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز،محمدرضا بابایی در جلسه استاندار یزد با سفیر کشور پاکستان در جمهوری اسلامی ایران در استانداری یزد اظهار داشت: استان یزد با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف می‌تواند در قد و قواره‌های یک کشور فعالیت کند.

وی عنوان کرد: یزد هم‌اکنون بیش از 850 نوع محصول در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تولید می‌کند که قابلیت صادرات دارد و با این حجم تولید یزد می‌تواند حرف اول در زمینه صادرات غیرنفتی را بزند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد خاطر نشان کرد: یزد با این ظرفیت‌ها قابلیت و ظرفیت مراودات اقتصادی با یک کشور 200 میلیون نفری مسلمان نظیر کشور پاکستان را داراست.

بابایی با اشاره به حجم صادرات استان یزد در گذشته به کشور پاکستان عنوان کرد: اکنون وضعیت استان یزد در زمینه صادرات رضایت‌بخش نیست و گرچه تراز صادراتی به نفع یزد مثبت است اما میزان صادرات ما اکنون به نصف میزان گذشته رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های قبل میزان صادرات استان یزد به کشور پاکستان حتی به 90 میلیون دلار نیز رسید اما اکنون این رقم به 40میلیون دلار رسیده که باید برای افزایش این تراز تلاش کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد تاکید کرد: معتقدم ما دولتی‌ها باید برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی تلاش کرده و برای توسعه صادرات و مراودات تجاری بین یزد و پاکستان بسترسازی کنیم.

وی با بیان اینکه یزد و پاکستان می‌توانند آینده تجاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند، عنوان کرد: سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران از واحدهای کاشی و سرامیک یزد و چند واحد صنعتی دیگر در این استان بازدید کرده‌اند و از نزدیک در جریان توانمندی‌های تولیدکنندگان استان یزد قرار گرفته‌اند.

بابایی با اظهار امیدواری نسبت به آینده بهتر یزد و پاکستان بیان کرد: ما منتظر نتایج خوب بعد از این نشست‌ها هستیم.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات