پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
 |  8/ اسفند/ 1393 - 8:40
  |   نظرات: بدون نظر
342 بازدید

مسئولان یزدنظارت برقیمت‌ها راتشدیدکنند/انتقاداز استفاده دختران باآرایش زننده به عنوان فروشنده وارزانی سیگار وقلیان

امام جمعه یزد با تاکید بر حفظ حرمت اسلام، ایام فاطمیه و حرمت مردم شهر یزد تاکید کرد: متاسفانه برخی فروشندگان به جای اینکه مروج فرهنگ دارالعباده یزد باشند، با آرایش های غلیظ و پوشش نامناسب، فضا را برای بی حجابی و بی حرمتی کردن برخی مهمانان نوروزی نیز فراهم می کنند.

آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، ضمن تسلیت شهادت صدیقه کبری(س) گفت: فاطمه زهرا(س) مادر و سرچشمه همه خوبی‌هاست و باید با شرکت در مجالس ایام فاطمیه با شخصیت و سیره ایشان بیشتر آشنا شویم.

امام جمعه یزد با اشاره به روزگذشته که به روز امور ترببتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده بود، یادآور شد: همه ما از کوچک تا بزرگ به تربیت و اخلاق اسلامی احتیاج داریم تا قلب و فکرمان برای دریافت نور الهی مهیا شود و به سوی کمال انسانیت برویم.

وی ادامه داد: چنانچه از تربیت اسلامی بهره نبرده باشیم نور الهی در وجود ما پیدا نمی‌شود و عقب می‌مانیم به همین دلیل انسان باید حالات و رفتار خود را براساس تربیت خدایی و طبیعت و فطرتی که خدا در وجودمان قرار داده است، تنظیم کند تا مورد هدایت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: چنانچه تربیت انسان براساس فطرت خدا جوی او باشد مورد رحمت قرار می گیرد ولی چنانچه مطابق فطرت انسان نباشد، زایل شدنی است و انسان را به گمراهی می‌کشاند.

آیت الله ناصری تربیت و امور تربیتی را از مسائل اساسی در زندگی انسان دانست و تأکید کرد: اخلاق اسلامی باید از دوران کودکی در وجود فرزندان شکل گیرد و فطرت خدایی آن‌ها زنده بماند و با وجود نور خدایی از معصیت‌ها دور بمانند و زندگی سالمی داشته باشند.

وی با اشاره به هجوم دشمن علیه تربیت و اخلاق اسلامی تصریح کرد: دشمن توان تمام خود را به کار گرفته است و با انواع روش‌ها و با به کار گیری فضای مجازی قصد تصرف ذهن و فکر فرزندان ما را دارند که به آن‌ها حتی مجال فکر کردن و گوش دادن به توصیه‌های بزرگان را نمی‌دهند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: تربیت و اخلاق اسلامی یکی از مسائل مهم در کشور است که باید به آن توجه کرد تا فرزندان به وسیله آن به رشد فکری و عقلانی برسند و دشمنی دشمن را بشناسند.

وی یادآور شد: توجه نکردن به امور تربیت فرزندان با وجود ابزاری چون ماهواره و فضاهای مجازی موجب افزایش طلاق، کاهش ازدواج، ارتباطات نامشروع و روی آوردن به مواد مخدر می‌شود که همه اینها هشدار بزرگی به والدین، معلمان و مسئولین است تا از امور تربیتی غافل نشوند و نسبت به فرزندان احساس مسئولیت کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به فرارسیدن ایام عید نوروز تصریح کرد: مردم شهرهای مختلف از یزد توقع دیگری دارند، نباید در جامعه بخصوص استان یزد به گونه ای باشد که مهمانان خارجی و داخلی که به یزد سفر می کنند از وضعیت حجاب در استان شگفت زده شوند و وضعیت برخلاف نام دارالعباده باشد.

امام جمعه یزد همچنین به وضعیت نامناسب و آرایش غلیظ و بدحجابی فروشندگان خانم در فروشگاه‌ها اشاره داشت و ادامه داد: فروشگاه‌ها، کاسبان و مسئولین باید به این امور توجه داشته باشند و اجازه ندهند چنین افرادی با چنین وضعیتی در فروشگاه‌ها به خرید و فروش بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یزد به عنوان دارالعباده شناخته شده است، ادامه داد: برخی از مردم شهرهای مختلف یزد را به این دلیل که داری امنیت اخلاقی است و از نظر مذهبی مورد اطمینان است برای مسافرت انتخاب می کنند و نباید این ذهنیت و تفکر با سبک‌هایی که مناسب نیست، خراب گردد.

آیت الله ناصری با اشاره به گران شدن اجناس گفت: مسئولین باید توجه داشته باشند که مبادا گران فروشی شود و مردم اذیت شوند.

وی یادآور شد: متاسفانه همه چیز گران می‌شود اما قیمت سیگار و قلیان که باید گران شود تا مصرف آن برای مردم هزینه داشته باشد، ثابت می ماند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود جوانان را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کرد و گفت: یک طلبه و یک روحانی فاضل می تواند در جامعه روشنگری کرده و انسانهای بسیاری را تربیت کند و حتی در خارج از کشور به ترویج اسلام ناب محمدی (ص) بپردازد


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات