پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
 |  14/ تیر/ 1393 - 7:29
  |   نظرات: بدون نظر
278 بازدید

مرکز نیکوکاری بفروئیه رسما افتتاح شد

با حضور امام جمعه میبد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد و دیگر مسئولان شهرستان و بخش بفروئیه مرکز نیکوکاری بفروئیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار میبدخبر: محمد اکبری مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان یزد صبح امروز در افتتاح مرکز نیکوکاری بفروئیه اظهار داشت:  کمیته امداد حضرت امام(ره) پس از سه دهه تجربه به این نقطه رسید که کار مردم را باید به خود مردم واگذار کرد.

وی افزود: کار مردم از سوی خودم مردم باید سیاستگذاری شود. در عرصه های مختلف هرجا مردم همراهی کردند توفیقات زیادی به دست آورده ایم. هر جا که مردم را درگیر نکرده ایم نتیجه خوبی نگرفته ایم.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره ) استان اضافه نمود: ما به این جمع بندی رسیدیم که خود مردم را درگیر کنیم و نتیجه بگیریم. البته این به این معنی نیست که کمیته امداد (ره) شانه زیر بار خالی کند.

اکبری وظایف کمیته امداد در عرصه کنونی را توانمندسازی مددجویان و توسعه مشارکت های مردمی دانست و خاطرنشان ساخت: در دهه چهارم انقلاب به این نتیجه رسیدیم که تشکل های مردمی گسترش پیدا کند. ماهیت این مراکز این است خود مردم برای مردم کار بکنند. شعار ما «از مردم برای مردم» است.

وی با اشاره به سه مرکز بزرگ اسلامی یعنی مساجد، بازار و مدارس خاطرنشان ساخت: این سه مرکز می توانند خیلی از مشکلات مددجویان کمیته امداد را رفع نمایند.

مدیر کل امداد یکی از کارکردهای مهم این مراکز اسلامی را کارکرد اجتماعی آنها برشمرد و افزود: با مطالعاتی که امداد انجام داد به این نتیجه رسید که مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد تاسیس کند، از معتمدین مسجد استفاده شود تا امورات محرومین به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: این مراکز با رویکرد مسجد محوری و محله گرایی پیش می رود. حقوقی در محلات داریم که این کار باعث همبستگی اجتماعی می شود. باعث می شود از این ظرفیت های مردم استفاده کنیم. این مراکز با هیئت امنای 6 نفره تشکیل می شود که مسئولیت هر کدام مشخص است.

اکبری یکی دیگر از وظایف مراکز نیکوکاری را پیوند میان فقرا و خیرین محله عنوان نمود و تصریح کرد: این مراکز کاملاً مردمی است. ظرفیت های مردمی دارد و کمیته امداد نقش نظارتی و هدایتی دارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در کل استان یزد در سال گذشته 30 مرکز راه اندازی کرده ایم. امسال هم قصد داریم تا 30 مرکز راه اندازی کنیم. بحث کیفیت این مراکز برای ما بسیار حائز اهمیت است.

این مرکز دومین مرکز در شهرستان میبد است که افتتاح می شود اولین آن در شهر ندوشن افتتاح شد.

گفتنی است مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری بفروئیه با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، اکبر مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان یزد، سرهنگ زارع فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس شورای شهر میبد، شهردار و اعضای شورای شهر بفروئیه و همچنین سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) میبد صبح امروز برگزار شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خیرین و فعالین عرصه کمیته امداد در شهر بفروئیه تقدیر به عمل آمد.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات