جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  21/ اردیبهشت/ 1393 - 11:22
  |   نظرات: بدون نظر
277 بازدید

قدرت بالای تخریبی و دقت راکت‌ها و موشک‌های هوانیروز

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه راکت‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده که بر روی بالگردهای هوانیروز مستقر هستند از قدرت تخریب و دقت بسیار بالایی برخوردارند گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر تهدیدی با قوت واستحکام می‌ایستند و قدرت سرباز مسلمان را به رخ جهانیان می‌کشانند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 128 نفر از خلبانان و مهندسین پرواز یگان تیزپرواز هوانیروز که با حضور فرمانده این یگان پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا در دانشگاه افسری امام علی (ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی کشورمان به مستشاران خارجی نیازمند بود اما با اعتمادی که حضرت امام خمینی (ره) به ارتش کرده‌اند و اطمینانی که به جوانان ما بخشیدند، توانستیم نیازمندی‌های خودمان را در داخل تولید کنیم.
وی افزود: زمانی که ضد انقلاب علیه کشورمان وارد عمل شد حضور مومنانه خلبانان هوانیروز ضربه مهلکی به ضد انقلاب زد و فتوحات گسترده‌ای را آفرید و به این وسیله یگان‌های زمینی ما توانستند با سهولت حرکت خود را ادامه داده و به اهداف خود دست یابند.
امیرسرتیپ پوردستان در ادامه تصریح کرد: این حضور نورانی در شمال‌غرب و جنوب‌غرب کشور ادامه یافت و خلانان هوانیروز با ناامنی‌های گسترده در غرب کشور به مقابله پرداختند، رژیم بعثی عراق با 12 لشگر زرهی و پیاده به کشورمان تهاجم کرد که لشگر 92 زرهی خوزستان و لشگرهای کرمانشاه، خرم‌آباد و شیراز مقاومت و ایستادگی لازم را انجام دادند اما لشکرهای دشمن خطوط را کنار زده و به کشورمان وارد شدند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در اینجا عرصه دیگری از رشادت‌های هوانیروز قهرمان نشان داده شد و خلبانان این یگان تیزپرواز مانند پرندگان ابابیل در بالای سر فیل‌های ابرهه رژیم بعثی حاضر شدند و جدال بالگرد با تانک و نفربر آغاز شد و خلبانان تیزپرواز هوانیروز موفق شدند تانک‌ها و نفربرهای دشمن را از بین برده و اجازه پیشروی به دشمن را ندهند.
وی اظهار داشت: هوانیروز قهرمان در دوران دفاع مقدس با تقدیم نزدیک به 150 شهید در میان مهندسین پرواز و خلبانان تیزچنگ حضور مومنانه خود را نشان داد.
امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: در همان مدت کوتاه ابتدای انقلاب و جنگ، هوانیروز با تقدیم 44 شهید خلبان و کمک خلبان و تیزپروازانی مانند شهید شیرودی، شهید کشوری، شهید وطن‌پور و دیگر عزیزانی که اسناد افتخار هوانیروز هستند تقدیم انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: حضور هوانیروز به عرصه جنگ ختم نمی‌شود و در مبارزه با بلایای طبیعی و در هر جایی که به وجود هوانیروز احساس می‌شود، حاضر است.
وی افزود: شما جوانانی که مفتخر به لید پروازی شده‌اید امروز پرچم را از دست پیشکسوتان و شهدای هوانیروز که با اقتدار آن را در اهتزاز نگه داشته‌اند، گرفته‌اید و امروز مسئولیت این پرچم با شماست.
امیرسرتیپ پوردستان اظهار داشت: شما نشان دادید که آموزش‌های فنی و پروازی و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خلبانی را در عرصه نبردهای ناهم‌تراز و آموزش‌های تئوری و عملی را به خوبی فراگرفته‌اید و از زحمات و تلاش‌های همه شما عزیزان و از امیر فرماندهی محترم هوانیروز خلبان هوشنگ یاری که از خلبانان بسیار توانا و شجاع هوانیروز بوده و نیز از مرکز آموزش‌های شهید وطن‌پور و اساتیدی که آموزش‌های لازم را به این مجموعه داده و زحمات بسیاری کشیدند، تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: هوانیروز یک مجموعه پویا و با نشاط است که بدون وابستگی به خارج از کشور و به فعل درآوردن ظرفیت‌های داخلی خود این خدمات را به نظام مقدس اسلامی و کشور عزیزمان ارائه داده است.
امیرسرتیپ پوردستان گفت: تربیت خلبان و تامین کادر فنی پرواز قبل از انقلاب وابسته به خارجی‌ها بود و ما باید دست نیاز به سوی آن‌ها می‌داشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی جوانان عزیز در کشورمان به این توانایی و استقلال دست یافتند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آموزش‌های فنی و پروازی و مرکز آموزش پایگاه شهید وطن‌پور این ظرفیت را در مجموعه هوانیروز نشان داده که هم نیازمندی‌های داخل کشور را تامین می‌کند و هم دانشجویان کشورهای دوست و مسلمان برای آموزش به اینجا می‌آیند.
امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: امروز با توجه به توانایی هوانیروز و با پشتیبانی صنعت دفاعی این یگان تیزپرواز از ظرفیت عملیاتی خوبی برخوردار است و خلبانان ما تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پروازی در نبرد ناهم‌تراز را بلد هستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: راکت‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده که بر روی بالگردهای هوانیروز قرار دارد هم قدرت تخریب و دقت بسیار بالایی دارند که نشان دهنده توانمندی متخصصین و جوانان عزیز ما است.
امیرسرتیپ پوردستان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر تهدیدی با قوت و استحکام می‌ایستند و قدرت سرباز مسلمان را به رخ جهانیان می‌کشانند و امیدواریم سربازی فداکار برای ملت و رهبری عزیز و فرماندهی معظم کل قوا و اعتلای ایران عزیزمان باشیم.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات