جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵
 |  21/ تیر/ 1393 - 11:56
  |   نظرات: بدون نظر
272 بازدید

فرماندار میبد سرمایه‌گذاران را به سمت صنایع پاک و کم‌آب‌خواه هدایت کند

سیدحسینی افزود: ۱۴ درصد از آب مصرفی استان توسط شهرداری ها در فضای سبز مصرف می شود و باید شهرداریها به سمتی بروند که از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد که به منظور شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان به میبد سفر کرده بود گفت: به همان اندازه که در مبحث آب دچار محدویت هستیم در مقوله میراث فرهنگی و گردشگری در نقطه قوت می باشیم و این میتواند جایگزین خوبی در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، سید محمد رضا سید حسینی در جمع روسا و کارکنان ادارات و نهادهای مختلف شهرستان میبد اظهار داشت: در سطح کشور ۵۷ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی داریم و به همین نسبت ۳۴۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که برای اتمام همین پروژه ها حدود ۲۰ سال زمان لازم است.

sew

سیدحسینی با تاکید بر این موضوع که اصلا نباید به فکر تعریف پروژه های جدید عمرانی باشیم تصریح کرد: نگاه ما به پروژه های عمرانی و تخصیص ها و نوع کار دستگاه های اجرایی، بر اساس اقتصاد مقاومتی است که با کمترین هزینه و بهره وری به دست آید.

وی در خصوص مشکل آب استان یزد بیان داشت: در مسئله آب استان تقریبا به مرز بحران رسیده ایم و خط انتقالی و چاه های آب استان در این فصل کفاف مصرف آب شرب مردم را نمی دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر صرفه جویی اظهار داشت: چند ماهی است در حال پیگری ۴ پروژه اصلی آب استان هستیم و عملیات اجریای خط دوم آب بزودی شروع می شود.

سیدحسینی افزود: ۱۴ درصد از آب مصرفی استان توسط شهرداری ها در فضای سبز مصرف می شود و باید شهرداریها به سمتی بروند که از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اخیر استان این است که با یک سونگری و رفتن به سمت صنعتی شدن، در بحث های محیط زیست و آلاینده ها با آسیب مواجه شده ایم و سیاسیت استان، رفتن به سمت صنایع پاک است که الحمد لله میبد مثل همیشه از همه کشور جلوتر بوده و زبانزد عام و خاص شده است.

سیدحسینی در ادامه سخنان خود از فرماندار میبد خواست، سرمایه گذاران را به سمت صنایع پاک و کم آب خواه هدایت کند.

این مقام مسئول در استانداری گریزی هم به بحث میراث فرهنگی و گردشگری زد و اظهار داشت: به همان اندازه که در مبحث آب دچار محدویت هستیم در مقوله میراث فرهنگی و گردشگری در نقطه قوت می باشیم و این میتواند جایگزین خوبی در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری باشد و همچنین هویت و عملکرد گذشته خود را به دنیا نشان دهیم.

وی حفظ میراث فرهنگی و احیا و بهره وری از آن را از اولویت های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تخریب بناهای تاریخی باید در منظر عموم بد بشود و باید با انجام کارهای فرهنگی تخریب بناهای تاریخی صورت نگیرد.

گفتنی است جلسه شورای اداری شهرستان میبد عصر روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، سیدحسینی معاون امور عمرانی، مهندس رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد، کرباسی معاون امور هماهنگی سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل بنیاد شهید استان، مدیرکل بهزیستی استان و مسئولین و روسای ادارت شهرستان میبد و همچنین برخی فعالین اقتصادی و سیاسی در مصلی بزرگ حضرت آیت الله اعرافی برگزار شد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات