جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
 |  1/ مرداد/ 1393 - 11:59
  |   نظرات: بدون نظر
303 بازدید

فرماندار ابرکوه: مردم منطقه از تغییرات رضایت دارند ولی تک نمایندگی اردکان را تبعیض می‌دانند

فرماندار ابرکوه گفت: مردم ابرکوه از تغییرات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود رضایت دارند ولی تک نمایندگی اردکان را نمی‌پذیرند.

سید نبی رسولی صبح روز چهارشنبه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در حوزه‌های انتخابیه استان یزد به ایلنا گفت: حوزه شهرستان ابرکوه، از وسیع‌ترین حوزه انتخابیه کشور به ۳ شهرستان کاهش یافته که این امر موجب رضایت مردم شهرستان ابرکوه شده است.
وی افزود: اشتراکات فرهنگی میان خاتم و ابرکوه وجود دارد، خواسته مردم ابرکوه در تغییرات حوزه های انتخابیه عملی شده و مردم نسبت به گذشته رضایت دارند.

فرماندار ابرکوه در عین حال گفت: مردم نسبت به تک نماینده ماندن اردکان سوال دارند و آن را تبعیض میان شهرستان‌ها می‌دانند.
وی گفت: قبل از افزوده شده یک کرسی نمایندگی به استان یزد قرار بود، یزد و اشکذز یک نماینده، میبد و اردکان یک نماینده، مهریز، بافق و بهاباد یک نماینده و تفت، خاتم و ابرکوه یک نماینده داشته باشند ولی هم اکنون این تقسیم بندی‌ها تغییر کرده و یک کرسی مستقل نمایندگی به اردکان تخصیص یافته است.

رسولی، عنوان کردن اختلافات منطقه‌ای را برای این موضوع ناصحیح عنوان کرد و گفت: اگر بنا بر اختلافات باشد، مناطق دیگر هم باهم اختلاف دارند.
وی گفت: تک نمایندگی در هر منطقه موجب پیشرفت آن منطقه می‌شود چراکه نماینده می‌تواند بیشترین وقت گذاری را برای منطقه و مردم داشته باشد.

گفتنی است در جلسه روز یکشنبه ۲۹ تیرماه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا یزد-اشکذر و میبد ۲ نماینده، اردکان یک نماینده، مهریز-بافق و بهاباد یک نماینده و تفت، خاتم و ابرکوه نیز یک نماینده در مجالس آتی داشته باشند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات