پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
 |  13/ شهریور/ 1394 - 4:56
  |   نظرات: بدون نظر
347 بازدید

شهیدی پس از 33 سال گمنامی شناسایی شد

شهید محمد حسین مختاری حسن آباد پس از 33 سال گمنامی شناسایی شد و به سال ها انتظار خانواده اش در یزد پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از ایثار در پی انجام آزمایشات«دی ان ای» ازشهدای گمنام دراراک ومطابقت آن با«دی ان ای» خانواده های شهدا؛  شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری حسن آباد پس از نزدیک به 10سال شناسایی شد.
شهید مختاری25ساله و ازروحانیون رزمنده تیپ 18 الغدیر یزد بوده که در سال 1361 درعملیات رمضان در منطقه شلمچه  شربت شهادت را نوشید.
پدر بزرگواراین شهید پس از سال ها فراق فرزند؛ دعوت حق را لبیک گفته  اما مادر وی در قید حیات می باشد.
لحظاتی پیش جمعی از مسئولین بنیاد شهید استان ،سازمان حفظ آثار و مسئولین شهرستان اشکذر در منزل مادر شهید حضور یافتند.
تیرماه سال 1384 پیکر مطهر 5 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برروی دوش مردم مؤمن و شهیدپرور استان مرکزی و کلان‌شهر اراک تشییع و در قطعه‌ای با عنوان قطعه اصحاب الشهدا به خاک سپرده شد.
قطعه اصحاب الشهدای اراک، قطعه‌ای بود که براساس برنامه ریزی مسئولان قرار شد تا پیکر رزمندگان دفاع مقدس در جوار حرم مطهر شهدای گمنام به خاک سپرده شوند.
از آن روز تاکنون یک دهه می‌گذرد و پس از 10 سال از کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر رسید که پس از سال‌ها فراق یک خانواده یزدی پایان یافته و به‌زودی چشم خانواده معظم این شهید به مزار و هویت فرزند خود روشن شده و استان مرکزی بار دیگر و پس از شناسایی هویت شهید امینی که در دانشگاه آزاد اراک تدفین شده بود، میهمان خانواده دیگری از خانواده‌های مفقودین عزیز کشور می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم با تأیید شناسایی هویت یکی از 5 شهید مدفون در قطعه اصحاب الشهدای اراک گفت: در پی آزمایش DNA از نمونه استخوانی و تطبیق آن با نتیجه آزمایش‌های خانواده‌اش، هویت یکی از 5 شهیدی که سال 84 در قطعه اصحاب الشهدای آرامستان اراک تدفین شدند شناسایی و مشخص شد.
سرهنگ فرهاد شامحمدی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده نشست مطبوعاتی پیرامون تشریح برنامه‌های استقبال از خانواده این شهید و نیز دیگر موارد مرتبط فردا سه‌شنبه دهم شهریورماه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، مراسم باشکوهی برای استقبال از خانواده این شهید والامقام تدارک دیده می‌شود و استان مرکزی میزبان خانواده یک شهید گمنام که هویتش به‌تازگی شناسایی شده، می‌شود.

امام جمعه اشکذر که به همراه جمعی از مسئولان بنیادشهید و امور ایثارگران و سپاه الغدیر استان یزد برای اعلام این خبر به منزل شهید مختاری رفته بود با قدردانی از صبر و استقامت خانواده شهید مختاری شناسایی این شهید را پس از سالها تبریک گفت.
حجت الاسلام و المسلمین طالبیان خطاب به خانواده شهید، گفت: صبر شما واقعا ستودنی است و نشان دهنده عمق علاقه و ایمان شما به حضرت سیدالشهدا(ع) و عمه سادات حضرت زینب(س) و راه پرافتخار آنان است.
مادر شهید مختاری که پس از شنیدن خبر شناسایی فرزند برومندش، حسرت یک آه و ریختن اشک را بر دل دشمنان انقلاب اسلامی گذاشت در این باره، گفت: من افتخار می کنم فرزندم را در راهی تقدیم کردم که عزت دنیا و آخرت را به همراه دارد و هرگز پشیمان نخواهم بود.
احمد مختاری فرزند برومند این شهید والامقام بر ادامه راه پدر شهیدش تاکید کرد و افزود: پدرم در جبهه نظامی که لازمه آن روزهای کشور بود، شرکت کرد و ما وظیفه داریم ضمن ادامه راه شهدای والامقام در جبهه فرهنگی و علمی که نیاز امروز میهن اسلامی است، فعالانه حضور یابیم.
طلبه شهید محمد حسین مختاری اول اردیبهشت ماه سال 1336 در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالانه حضور داشت و پس از آن در جریان جنگ تحمیلی در قالب سبزپوشان سپاه اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در جریان عملیات رمضان در 23 تیرماه سال 1361 به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش را 23 سال در منطقه عملیاتی جنوب به امانت گذاشت.
در سال 1384 و در جریان تفحص شهدا پیکر شهید مختاری به عنوان شهید گمنام به وطن منتقل شد و مردم ولایتمدار اراک افتخار میزبانی از این سرباز سپاه اسلام در گلزار شهدای این شهرستان را کسب کردند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات