جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
سرویس: سیاسی
 |  10/ فروردین/ 1398 - 3:41
  |   نظرات: بدون نظر
258 بازدید

ستاد کل نیروهای مسلح در خط مقدم مقابله با سیل گلستان

اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح در مقابله با سیل استان گلستان در پی فرمان رهبر معظم انقلاب


به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ فرمانده معظم کل قوا سوم فروردین ماه و در پی حادثه سیل در استان گلستان دستور گسیل امکانات بیشتر نیروهای مسلح را به سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  داده و خواستار گزارش اقدامات شدند.   بعد از فرمان رهبری؛ ستاد کل نیروی های مسلح اطلاعیه ای را صادر کرد که در این اطلاعیه، ضمن اظهار تأسف از مشکلات ایجاد شده برای هموطنان استان گلستان، تاکید شده بود: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های امدادی تمام امکانات انسانی، لجستیکی و بالگردی خود را به کار خواهند گرفت، تا خسارات ناشی از سیل را کنترل و به حداقل برسانند.   رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور کمک رسانی به سیل زدگان اعم از کمک های انسانی؛ لجستیکی و بهداشتی را فراتر از قبل و در یک اقدام دقیق، همپوشانی‌شده و جهادی، حمایت‌های جامع و منسجم از آسیب‌دیدگان را تا زمان استقرار آرامش هموطنان عزیز را به فرماندهان سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع ابلاغ کرد.

همچنین سرلشکر باقری در همین راستا جانشین رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح را در رأس یک هیئت از فرماندهان عالی رتبه به منظور فرماندهی صحنه و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیرو‌های لشکری و کشوری به مناطق سیل زده اعزام کرد.   سردار شکارچی در گفتگوی تلویزیونی چهارم فروردین ماه؛ گفت: هر چند که نیرو‌های مسلح از ابتدای بروز حادثه در منطقه حضور داشتند؛ اما با فرمان فرماندهی کل قوا، قرار شد با تمامی امکانات مورد نیاز اعم از بالگرد، شناور، امکانات بهداشتی و درمانی، نیروی انسانی، لجستیکی و پشتیبانی به کمک مردم منطقه بروند تا هم به کاهش آلام مردم کمک کنند و هم تا استقرار آرامش در منطقه حضور داشته باشند.

وی گفت: همچنین دستورالعملی نیز برای کل نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع صادر شد تا همه امکانات و تجهیزات موردنیاز استان گلستان و مازندران را به منطقه ببرند و در منطقه مستقر شوند.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: هم اکنون عملیات شروع شده و قرارگاهی دایر شده است و امیر صالحی در راس هیئت اعزامی در منطقه حضور دارند.

اقدامات نیروهای مسلح برای کمک به سیل زدگان در مناطق مختلف استان گلستان همچنان  ادامه دارد.

منبع؛ yjc.ir



این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات