سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
 |  21/ اسفند/ 1394 - 3:18
  |   نظرات: بدون نظر
1,028 بازدید

دشمنان ؛ اقتداری کم نظیر در ایران در آینده نزدیک تجربه خواهند کرد

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آزمایشات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتند : اقتدار موشکی و تامین زیرساخت های امنیتی کشور مطلبی است که قابل عقب گرد نیست.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از میبد آدینه حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه به فضل الهی سپاه ، ارتش ، دانشگاه و نیروهای نظامی و انتظامی و همه مسولان ما در پایه ریزی زیرساخت اقتدار و امنیت و آمادگی کشور برای مقابله با دشمنی ها مصمم هستند تصریح کردد : نمونه این اقتدار ، اقدامات آزمایش موشکی است .

خطیب جمعه میبد افزود : ملت ما همراه این جریان است و محکم روی این مواضع ایستادیم و دشمنان اقتداری کم نظیر در ایران در آینده نزدیک تجربه خواهند کرد و دشمنان نخواهند توانست نگاه بدی به این کشور اسلامی و انقلابی بیافکنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : همه دنیا بداند ما بر اساس عقل ، منطق و مصالحی که تشخیص دادیم وارد مذاکرات شدیم و در همان چارچوب حرکت خواهیم کرد .

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه آل سعود با تحریک صهیونیست ها و امریکاییها در مسیری پیش می رود که پایان آن برای منطقه و خودشان خطرناک است گفتند : ملت ایران و انقلاب اسلامی در این مسیر ضرر نخواهند کرد.

۶ پرونده زشت و جنایت بار آل سعود

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه آل سعود ۶ پرونده بسیار زشت دارد که این روزها بر دوششان سنگینی می کند و به همین خاطر هم عصبانی است و پرت و پلا و یاوه گویی می کند افزودند : یکی از این پرونده ها این است که آل سعود مشروعیت مردمی ، الهی و بین المللی ندارد و در منطقه و در کنار کشوری مثل ایران قرار گرفته است .

آیت الله اعرافی حمایت از فکر ترور و تفکیر را دومین پرونده آل سعود عنوان کردند و افزودند: ترور ، تکفیر ، خشونت و جنگ مذهبی و فساد سرتاپای آل سعود را گرفته است و این پرونده جنایت بار را همه دنیا می داند و خودشان هم از آن شرمسارند .

خطیب جمعه میبد با اشاره به پیمانهای مخفی آل سعود در گذشته تا کنون با صهیونیست ها اظهار داشتند : سومین پرونده آل سعود ارتباط و حمایت از اسرائیل است و این پرونده امروز رو شده است .

ایشان با بیان اینکه آل سعود حزب الله را جریان تروریستی می داند تصریح کردند : حزب الله مدافع عربیت و عزت کشورهای اسلامی است و بزرگترین جریانی است که در برابر دشمنان ایستاده است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمله آل سعود به ملت های منطقه از جمله بحرین و یمن را چهارمین پرونده جنایت بار آل سعود برشمردند و گفتند : در سوریه و عراق اگر کشوری برای کمک به دولت سوریه وارد شده است برای این است که در آن کشورها جریانات تروریستی یک کشوری را به نابودی می کشانند ؛ اما شما در یمن با بمب های خود زن و بچه مردم را می کشید.

آیت الله اعرافی هزینه پول نفت ملت های مسلمان در جنگ و اختلاف افکنی را پنجمین پرونده آل سعود خواندند و افزودند : آل سعود با غارت و هزینه پول های نفت ، ملت ها را از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی دور می کند .

امام جمعه میبد تصریح کردند : پرونده ششم آل سعود این است که خود دنیای اسلام می دانند که شما در فساد ، عیاشی ها و فسادهای خانوادگی غوطه ورید و امروز از آن وحشت دارید .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه همه دنیا بداند ؛ انقلاب اسلامی منطقی ، عقلانی و استوار است افزودند:  ملت ما بر سر آرمانهای خود ایستاده است و به روش درست حرکت می کند و به فضل خدا همه این توطئه های شوم در آینده خنثی خواهد شد .

مسئولین به صورت جدی از منابع طبیعی صیانت کنند

حضرت آیت الله اعرافی ، هفته منابع طبیعی و درختکاری را گرامی داشتند و گفتند : منطقه ما با کم آبی و مشکلات فضای سبز مواجه است و باید همه همت کنیم که فضای سبز ، باغات و اراضی کشاورزی که در حال از بین رفتن است حفظ شود .

امام جمعه میبد تصریح کردند : از مسئولین انتظار می رود به صورت جدی از منابع طبیعی صیانت کنند و برای توسعه آن با روش های علمی تلاش کنند.

خطیب جمعه میبد آب و محیط زیست را مساله اساسی در استان خواندند و افزودند : امیدواریم که دولت و مسئولان در خصوص آب و مسائل محیط زیست استان توجه کنند و سفر رئیس جمهور منشاء اقدامات جدی در این قلمرو شود.

مردم میبد در ایام تعطیلات ارزشهای اخلاقی را رعایت کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک پیشاپش سال نو به صله رحم و پذیرایی خوب از میهمانان نوروزی در شهرستان تاکید کردند و افزودند : امیدواریم مردم خوب شهرستان میبد در این ایام به صله ارحام ، ارتباطات میان مردم ، پذیرایی از میهمانان ، رعایت ارزشهای اخلاقی در این گردشگری ها و رفت آمدها توجه کنند و در جشن نیکوکاری و تعطیلات به فکر مستمندان و نیازمندان باشند .

مشارکت چشمگیر در انتخابات ضریب اقتدار و امنیت کشور را بالا برد

امام جمعه میبد در بخشی دیگر از سخنان خود با تقدیر از حضور ملت بزرگ ایران در دو آزمون بزرگ راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات هفتم اسفند گفتند : ملت ما به زیبایی در این انتخابات شرکت و سرافراز از آن بیرون آمد.

آیت الله اعرافی افزودند : راهپیمایی حماسی و بزرگ ۲۲ بهمن و دو انتخابات هفت اسفند صحنه های موفقیت ملت ما بود و ملت ما در همه این صحنه ها به فضل الهی به صورت باشکوه و مشارکت بسیار خوب حضور پیدا کردند.

ایشان با بیان اینکه امروز مشارکت میانگین کشور ما در انتخابات هفت اسفند ۶۳ درصد بود این در حالی است که در خیلی از کشورهای عالم که ادعاهای بزرگی در دموکراسی و مردم سالاری دارند معمولا مشارکت ها بین ۳۰ الی ۵۰ درصد است گفتند : میانگین مشارکت کشور ما بالای ۶۰ درصد بود در حالی که این حجم مشارکت در شرایطی است که ملت ما مشکلات زیادی دارند و تبلیغات بیگانه هم کم نیست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کردند : این مشارکت چشمگیر در انتخابات ضریب اقتدار و امنیت کشور را بالا برد.

منتخبان برای انجام کارهای بزرگ باید مورد حمایت قرار گیرند

ایشان از مجریان و ناظران ، نامزدها و طرفداران آنها که مشعل انتخابات را روشن و به انتخابات رونق بخشیدند تشکر کردند و افزودند : انتخابات و حضور گسترده ملت در رای گیری مایه عزت و عظمت و اقتدار کشور در جهان شد.

امام جمعه میبد با اشاره به رعایت قوانین در انتخابات هم خاطرنشان کردند : در مجموع هم در منطقه و سطح کشور رعایت اخلاق و مقررات قانونی را هم باید قابل قبول بدانیم و نمی گوییم ضعف و اخلاق انتخاباتی وجود نداشته اما به شکل روشن داوری کنیم تراز قابل قبول در انتخابات داشتیم و برگزاری دو انتخابات بسیار بزرگ در شرایط حساس منطقه بدون هیچ حادثه ای ارزشمند است.

خطیب جمعه میبد با تبریک به منتخبان ملت هم در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفتند : منتخبان باید برای انجام کارهای بزرگ شهر از سوی مردم و مسئولین مورد حمایت قرار بگیرند .

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه گاهی شاهد هنجارشکنی آنهایی که پیروز شدند هستیم افزودند : کسی که پیروز می شود باید ادب پیروزی را رعایت کند و از مرز قوانین عبور نکند و بجای هنجارشکنی ها به خدمت به ملت بپردازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : کشوری که مشکل اقتصادی دارد باید پایه های اقتصاد مقاومتی را استوار کنیم و این نیاز به همبستگی ، وحدت ، رعایت قوانین و مقررات دارد.

خطیب جمعه میبد با اشاره به خسارت فراوان سال ۸۸ به کشور یادآور شدند : امروز هم باید بدانند همه آنهایی که رای آوردند یا نیاوردند از ملت هستند و همه باید در کنار هم با فرمانبری از رهبری معظم در خدمت به مردم  و پیشبرد کشور تلاش کنند.

آزادی و امنیت امروز در پرتو ایثار شهدای راست قامت دفاع مقدس است

امام جمعه میبد ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشتند و گفتند : ما اگر امروز آزادی ، استقلال ، امنیت و عزت داریم در پرتو ایثار و جهاد و شهادت ایثارگران و رزمندگان و شهیدان سرافراز و راست قامت دفاع مقدس است .

ایشان تصریح کردند : امروز زنجیره شهادت شهیدان انقلاب و دفاع مقدس به شهادت مقاومت اسلامی و بین الملل اسلامی و مدافع حرم وصل شده است و همچنان درهای شهادت و ایثار به روی ما باز است .

حق فاطمه بر همه ما حق عظیمی است

امام جمعه میبد در آستانه سالروز شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها با تسلیت این ایام با قدرانی از همه کسانیکه به ساحت این بانوی بزرگ اسلامی مراسم برگزار می کنند اظهار داشتند : هر چه ما در احیاء نام فاطمه و زنده داشت این بانوی بزرگ اسلام تلاش کنیم باز هم کم است ؛ چرا که حق حضرت فاطمه سلام الله علیها بر همه ما حق عظیمی است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات