جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
 |  27/ اردیبهشت/ 1393 - 10:10
  |   نظرات: بدون نظر
401 بازدید

دختری که کنار احمدی‌نژاد ایستاده کیست؟/ عکسبرداری مخفیانه از میز شام ظریف در وین/ تصویر ویلای 16 میلیارد تومانی سفیر ایران در نروژ از جیب بیت‌المال!

کلک هندی‌ها در صادرات برنج به ایران، پولشویی باندهای تبهکار با فوتبال، ثروت علی دایی به روایت تصویر و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری 27 اردیبهشت است.

هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

عکسبرداری مخفیانه از میز شام ظریف در وین
تسنیم این تصاویر را از حاشیه مذاکرات 1+5 در هتل کوبورگ-وین منتشر کرده است.

از توزیع آبگوشت بنگ تا تجویز آمفتامین
یکی از مسائل مهمی که جدا از ماهیت خطرناک و ویرانگر گرایش‌های فرقه‌ای باید مد نظر قرار گیرد، بحث انحرافاتی است که این فرقه‌ها به ترویج آن در جامعه می‌پردازند و شاکله اجتماعی را مورد آسیب قرار می‌دهند. فرقه‌های منتسب به صوفیه و دراویش یکی از فرقه‌هایی هستند که انحرافات و بدعت‌های عجیبی را در شریعت رواج داده‌اند، یکی از این بدعت‌های خطرناک اسفاده از مواد مخدر در مجالس دروایش است.

به گزارش فارس، یکی از اقداماتی که در گذشته و حال در دراویش وجود داشته، جوشاندن بنگ و حشیش در آبگوشت و توزیع این غذا در بین مریدان بوده است تا بتوانند افراد را تحت‌تأثیر مواد مخدر قرار داده، به گونه‌ای که این افراد فکر کنند حالتی که به آنها دست می‌دهد در اثر تأثیرات معنوی حضور در خانقاه است. این اعمال تا جایی به صورت علنی بوده است که یکی از اقطاب “حیرتعلیشاه نایینی” جانشین صفی در نامه‌ای به یکی از صوفیان از ارسال حشیش تشکر می‌کند.

به هر حال صوفیان نیز بنا به مقتضیات زمانی خود به روش‌های جدید روی آورده‌اند و در مجالس جدید خود به جای استفاده از شیوه‌های قدیمی که هنوز مورد استفاده نسل‌های قدیمی آنهاست، برای جذب جوانان از مواد مخدر صنعتی و ترکیبات آمفتامین که به مواد مختلف گیاهی آغشته شده است برای جذب مریدان نسل جوان خود استفاده می‌کنند .از جمله عوارض روانی آن نیز احساس سرخوشی، احساس قدرت، افزایش توانایی تمرکز، نوسانات خلقی، برآشفتگی و تحریک‌پذیری است.

چندی بیش در بازرسی از یکی از این مجالس بیش از 800 قرص روانگردان کشف شده است که جهت تهیه ترکیبات خلسه‌آور برای افراد جوان و ناآگاه که جذب این فرقه‌ها شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

کلک هندی‌ها در صادرات برنج به ایران 
روزنامه خراسان، ترفند هندی‌ها را در زمینه صادرات برنج به ایران تشریح کرد و در ادامه نوشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان یک دستگاه نظارتی، در حالی که براساس بخشنامه صادره توسط وزارت بازرگانی و صنایع هند در آوریل سال 2014، از این پس صادرات مجدد اقلام بشردوستانه به کشورهایی مانند ایران مشمول ارزش افزوده نخواهد بود، این وزارتخانه برنج را از فهرست مذکور استثناء کرده است که با توجه به حجم بالای صادرات برنج این کشور به ایران، ترفندی برای کم نشدن سود بازرگانی دولت هند محسوب می‌شود. 

ناگفته‌های جهرمی از احمدی‌نژاد و مشایی 
“محمد جهرمی” وزیر کار دولت نهم در گفتگوبا نامه، اظهارات جالبی در مورد عملکرد دولت‌ احمدی‌نژاد و همچنین اسفندیار رحیم‌مشایی داشته است؛ حرف‌هایی که می‌تواند زمینه‌ساز شفاف شدن فضای سیاسی در دولت نهم و دهم باشد. 


-شما از چه سالی به این نتیجه رسیدید که دولت ریل‌گذاری اشتباهی دارد؟ از همان سال اول دولت نهم متوجه این موضوع شدم. 

-آقای پرویز کاظمی هم همین نظر را داشتند ? به همین خاطر احساس می‌کردم که باید از دولت خارج شد اما ضربه زدن به دولت مورد پسند نظام و مردم نبود و بر همین اساس بعد از گذشت زمانی استعفای کتبی دادم. زمانی که دیدم واردات بی‌وریه رشد یافته است و به طور مثال تولید شکر ما از یک میلیون و 400 هزار تن به یک میلیون و 800 هزار تن رسید و واردات شکر از 800 هزار تن به 3 میلیون تن رسید، استعفا دادم. 

-شما چندبار در دولت استعفا دادید و واکنش آقای احمدی‌نژاد به استعفاها چه بود؟ بنده دو بار شفاهی و دو بار هم کتبی استعفا دادم.  وی موافقت نمی‌کرد اما احساس می‌کرد من موافق بسیاری از کارهای دولت نیستم. 

-پشیمان نیستید از اینکه به دولت رفتید؟ از این جهت که با آقای احمدی‌نژاد کار کردم پشیمانم اما از این جهت که توانستم گامی در خصوص توسعه اشتغال بردارم پشیمان نیستم. 

-شما آقای احمدی‌نژاد را فردی مناسب برای ریاست جمهوری می‌دانستید؟ زمانی که مردم انتخاب کرده‌اند باید به این انتخاب احترام بگذاریم. شاید زمان انتخابات نظر دیگری داشته باشم اما زمانی که مثلا الان آقای روحانی انتخاب شده‌اند باید برای مردم کار کرد. من در دولت آقای خاتمی حضور نداشتم و در دولت‌های گذشته بودم اما همان زمان هم آقای جهانگیری وزیر صنایع بود و عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن بود و بعضی از دوستان ما در دولت بودند و اگر صحبت و مشورتی می‌خواستند بنده انجام می‌دادم. 

-خیلی‌ها می‌گویند آقای احمدی‌نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری خود تغییر کردند. شما این موضوع را قبول دارید؟ 
آقای احمدی‌نژاد رفته رفته تغییر کرد. به نظر من بخشی از این تغییر به دلیل افزایش توهمی بود که خود و اطرافیانش داشتند و هر روز افزایش می‌یافت و بخشی نیز مربوط به عملکرد مخالفان دولت بود. 

-چرا عملکرد مخالفان؟ مثلا مجلس در این تغییر رفتار احمدی‌نژاد نقش مهمی داشت و ضعف زیادی در حوزه نظارت داشت و این موضوع در زمان آقای حداد و لاریجانی مشاهده شد. 
البته در دوره ریاست آقای لاریجانی رئیس‌جمهور برای نخستین بار برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس رفت. درست است اما ضعف‌ها با سوال و جواب حل نمی‌شود. 

-آیا می‌توان یکی از ضعف‌های مهم مجلس را سکوت در برابر خانه‌نشینی رئیس‌جمهور دانست؟ به نظر بنده همان موقع باید آقای احمدی‌نژاد استیضاح می‌شد. متاسفانه هر دوره‌ای مجلس ما ضعیف‌تر شد. مجلس الان را خیلی ضعیف‌تر از دوره‌های چهارم و پنجم می‌دانم. نمایندگان به خودشان بیشتر می‌پردازند تا اینکه به مسائل ملی توجه کنند. قبلا نمایندگان بیشتر دغدغه مسائل ملی را داشتند.  

-شما با سفرهای استانی موافق بودید؟ من سفر استانی را ابتدا به نحوی که با برنامه عمل شود موافق بودم اما احساس می‌کردم بیشتر کار بی‌برنامه است. 

-مثلا اینکه در یک استان چند هزار طرح تصویب می‌شد بی‌برنامگی بود؟ چنین موضوعی نبود. متاسفانه هم‌اکنون نیز آقای روحانی کار آقای احمدی‌نژاد را انجام می‌دهد و من مخالف این موضوع هستم. دلیل اصلی اینکه بهره‌وری در سرمایه‌گذاری ما نیست عدم مطالعه بر سرمایه‌گذاری است و این سفرها منجر به چنین سرمایه‌گذاری‌هایی می‌شود. 

-به نظر می‌رسد که از زمان آقای احمدی‌نژاد اقتصاد با سیاست پیوند محکمی خورد.  این موضوع در تمام دنیا وجود دارد اما سرمایه‌گذاری باید منطق داشته باشد. ما از اول انقلاب شعار حمایت از بخش خصوصی داده‌ایم اما بخش خصوصی را از بین برده‌ایم و از این بخش حمایت نمی‌کنیم. زمانی دولت تمام سرمایه‌گذاری‌ها را بر عهده داشت و هم‌اکنون نوبت به شبه‌دولتی‌ها رسیده است. 
نظر شما در مورد سهام عدالت چه بود؟ مخالف بودم. کمک به محرومان خوب است اما این کمک از طریق سهام عدالت نیست و باید پول را برای مردم سرمایه‌گذاری می‌کردند. 

-جواب آقای احمدی‌نژاد به شما چه بود؟ آقای احمدی‌نژاد حرف‌های کارشناسی را قبول نداشت. 

-بسیاری معتقدند خیلی از تصمیمات آقای احمدی‌نژاد تحت تاثیر افرادی خاص بود که بعدها به جریان انحرافی مشهور شدند. در موضوع اقتصادی هم همینگونه بود؟ من قبول ندارم که کسی به آقای احمدی‌نژاد در حوزه اقتصادی خط می‌داد. در این زمینه به برنامه‌ریزی‌ خودش عمل می‌کرد و مصداق آن هم قانون هدفمندی یارانه‌ها بود. 

-اگر آقای مشایی درباره مسائل اقتصادی اظهارنظر می‌کرد نیز آقای احمدی‌نژاد نمی‌پذیرفت؟ مشایی در مسائل اقتصادی ورود نمی‌کرد. آقای مشایی بیشتر در مسائل اعتقادی فعالیت می‌کرد. 

-شما آقای مشایی را چطور تعریف می‌کنید؟ می‌گویند فن بیان فوق‌العاده‌ای دارد.  آقای مشایی را از زمانی که مدیرکل اجتماعی وزارت کشور در اوایل دهه 70 بود می‌شناسم. آقای مشایی آدم توداری است و آن اوایل هم این مسائل اخیر را نداشت. مشایی آن زمان آقای متدینی بود و فکر می‌کنم سیر و سلوک انحرافی داشت. زمانی که آقای احمدی‌نژاد در شهرداری بود توسط آقای مشایی مسخ شد. 

-آقای مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری مناسب بود؟ آقای احمدی‌نژاد بعضی حرف‌هایی که 100 درصد هم با عقل جور نمی‌آمد را می‌گفت. زمانی که به انتخابات شوراهای اسلامی نزدیک می‌شدیم در هیات دولت می‌گفت تیم نزدیک به ما 100 درصد پیروز می‌شود و این موضوع با عقل جور در نمی‌آمد و در ذهن من این بود که از تیم 15 نفره آقای احمدی‌نژاد شاید دو یا سه نفر وارد شورا شوند و همینگونه هم شد. آقای احمدی‌نژاد در مواقعی اعلام می‌کردند که 100 درصد کار انجام می‌شود اما اینگونه نمی‌شد. درباره حضور آقای مشایی در انتخابات، آقای احمدی‌نژاد فکر می‌کرد دست غیبی مشکل مشایی را حل می‌کند. 

-شما اگر مسئول پرونده هسته‌ای بود چگونه فعالیت می‌کردید؟ بنده نمی گذاشتم که این پرونده هسته‌ای زیان بالای 160 میلیارد دلار در سال را به کشور وارد کند. 
انتقادهای شما مربوط به کدام دوره است؟ از زمان آقای خاتمی به بعد معتقدم می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. 

-هم‌اکنون روند مذاکرات را چطور ارزیابی می‌کنید؟ با توجه به چراغ سبز مقام معظم رهبری، تیم مذاکرات در مسیر صحیح حرکت می‌کند. البته من اعتقاد دارم مسیر امروز را باید 18 سال قبل می‌رفتیم. 

-شما در دولت آقای هاشمی زمانی که می‌خواستند سیاست تعدیل اقتصادی را مطرح کنند حضور داشتید. آن زمان نظر شما چه بود؟ آقای هاشمی در دولت اول خود خوب کار کرد و در دولت دوم سیاست خود را تغییر داد. آقای هاشمی اولین رئیس‌جمهوری است که در دوره دوم انتخابات کمتر از دوره اول خود رای آورد و این هم به دلیل سیاست تعدیل اقتصادی بود. روسای جمهور ایران بعد از آقای هاشمی در رای خود در انتخابات روند صعودی داشته‌اند و احتمالا با روند موجود رای آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده بیشتر از انتخابات سال 92 خواهد بود. 

-کدام دولت موفق‌ترین دولت ایران بوده است؟ دولت آقای هاشمی را علی‌رغم انتقادات مختلفی که به اطرافیانش وارد است موفق‌تر از دولت خاتمی و احمدی‌نژاد می‌بینم. 

-بعد از آقای هاشمی چطور؟ آقای هاشمی بعد از جنگ رئیس‌جمهور شد و شرایط رکود کامل حاکم بود و موفق شد. رکود در دوران آقای خاتمی ادامه داشت و قیمت نفت کم بود اما موفق نبود. درباره دولت آقای احمدی‌نژاد نیز باید گفت پول زیاد این دولت را شکست داد. 

-از ماجرای آقای خاوری همچنان دلگیر هستید؟ من جدا نسبت به نوع رفتار مسئولان اجرایی و نظام و قضایی دلخور هستم. 

-واکنش مردم پس از این فساد مالی نسبت به شما چه بود؟ بعضی‌ها حلالیت می‌طلبند. برخوردهایی که با بنده می‌شود بسیار خوب است. اکثر مردم برداشتشان نسبت به شخص بنده همان چیزی است که خود بنده دارم. مشکلی که وجود دارد این است که مدیران خود را همه‌چی‌بلد می‌دانند .خدا کند مانند احمدی‌نژاد نشویم. 

-از آقای احمدی‌نژاد خیلی گله‌مند هستید؟ از کسی که خوب نتواند کشور را اداره کند و مسئولیت بپذیرد گله‌مند هستم. 

-سال 88 تلاش کردید احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نشود؟ من خیلی تلاش کردم اصلاح‌طلبان نامزد معرفی نکنند و با خود آقای کروبی حضوری صحبت کردم که نیایند چون معتقد بودم اصولگرایان پیروز هستند و اگر اصلاح‌طلبان نیایند و اجازه بدهند رقابت درون اصولگرایی باشد احمدی‌نژاد رای نمی‌آورد. اصولگرایان هم مانند اصلاح‌طلبان یک طیف نیستند و تعدد سلیقه وجود دارد. 

-در میان اصولگرایان فردی بود که بتواند در مقابل احمدی‌نژاد قرار بگیرد؟ بله. احمدی‌نژاد در دور اول انتخابات با فحاشی به هاشمی و در دور دوم هم با فحاشی به دیگران رای گرفت. 

-آقای کروبی به شما چه گفت؟ حرف بنده را قبول نداشت. برداشت آقای کروبی این بود که آن 5 میلیون رایی که در دوره نهم گرفته به 11 میلیون رای می‌رسد. 

-این در حالی بود که آقای احمدی‌نژاد از این شعار استفاده کرد .بله. آقای کروبی با شعار 50 هزار تومان 5 میلیون رای آورد و آقای احمدی‌نژاد شعار 250 هزار تومان را مطرح کرد. 

-شما به نظامی‌ها توصیه می‌کنید در انتخابات شرکت نکنند؟ نه تنها در مسائل انتخابات بلکه نظامی‌ها در اقتصاد نیز نباید حضور پیدا کنند. 

-آقای احمدی‌نژاد به دنبال ماندن در قدرت بود؟ احمدی‌نژاد به دنبال اجرای سیاست پوتین – مدودف در ایران بود و اعتقاد داشت که این موضوع اجرایی می‌شود. 

-هم‌اکنون نیز بحث بازگشت احمدی‌نژاد به سیاست است.اگر شورای نگهبان، شورای نگهبان باشد که هست، بعید می‌دانم احمدی‌نژاد را تایید صلاحیت کند. 

-شما پیش‌بینی می‌کنید که احمدی‌نژاد جریان داشته باشد یا یک فردی است که تمام می‌شود؟ بعضی‌ها جریان هستند اما احمدی‌نژاد نمی‌تواند جریان باشد چون عقبه‌ای ندارد. کسانی که هم‌اکنون از احمدی‌نژاد طرفداری می‌کنند به دلیل مخالفت با روحانی است. 

-طرفداران احمدی‌نژاد در انتخابات 92 اسم مشایی را به صندوق‌ها انداختند. مجموع آرای باطله بیش از 800 هزارتا نبود. 

پولشویی باندهای تبهکار با فوتبال 

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گروه‌های تبهکار و باندهای جنایتکار سالیانه140  میلیارد دلار پول حاصل از جنایات خود را در شرط بندی‌های فوتبال و دیگر ورزش‌ها وارد می‌کنند و بدین ترتیب پولشویی‌های گسترده‌ای را رقم می‌زنند، این گزارش که توسط “مرکز بین‌المللی امنیت در ورزش مستقر در قطر” و همچنین “بنیاد پاریس-پنتون” از دانشگاه سوربون تهیه شده است و آسوشیتدپرس ان را مخابره کرده است. این مرکز اعلام کرده است صدها و شاید هزاران تبانی در مسابقات ورزشی که هیچگاه کشف نمی‌شوند فقط در سال گذشته در سرتاسر جهان رخ داده است. 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: “کریس التون” از مدیران مرکز امنیت ورزش وهمچنین رئیس سابق دایره امنیتی فیفا در مورد این گزارش گفته است گروه‌های تبهکاری در حال نابودی روح و اصالت ورزش هستند؛ ماباید ورزش را از خیابان‌ها و از دستان گروه‌های جنایتکار رهانیده و به سوی استادیوم‌ها و مراکز ورزشی بازگردانیم. 

پوشش ربات‌ها برای پلیس ویژه جام‌جهانی برزیل 
برزیل در آستانه جام‌جهانی همچنان با شورش‌های خیابانی و اعتراضات مردمی مواجه است. در حالی که نزدیک به بیست روز تا جام‌جهانی فرصت باقیست پلیس این کشور کار سختی برای برقراری آرامش در ایام جام‌جهانی دارد و این به بزرگترین تهدید برای حضور توریست‌ها در این کشور بدل شده است. 

تابناک نوشت: پلیس برزیل روز گذشته از پوشش جدید پلیس‌های برزیل رونمایی کرد که چیزی شبیه پوشش روبات‌ها در فیلم‌های علمی تخیلی است.


تصویر ویلای 16 میلیارد تومانی سفیر ایران در نروژ از جیب بیت المال! 
نشریه Dagens Næringsliv چاپ نروژ نوشت: ویلایی خارج از اسلو به قیمت 29 میلیون و 350 هزار کرون معادل 165 میلیارد ریال به سفارت ایران فروخته شده است.


به گزارش انتخاب، این خانه مجلل که در سال 1919 ساخته شده، به مساحت ۷۰۰ متر مربع در محله “هولت کیل” واقع در منطقه “با اوروم” قرار دارد. “ادوارد چپسنگ” مشاور املاک می‌گوید که سفارت مرا مامور یافتن اقامتگاهی “در شان سفیر” کرد که بشود در آن پذیرایی کرد، همچنین شخصا چندین بار با صاحب خانه وارد مذاکره شدم و سرانجام بر روی قیمت توافق کردیم.  این ویلا، عظیم، نادر، زیبا، فوق‌العاده و در محلی پنهان از انظار توصیف شده است.


گفتنی است، مجید نیلی سفیر ایران در نروژ است و در دولت “احمدی‌نژاد” در تاریخ  ۱۳۹۲/۳/۴ استوارنامه خود را تقدیم دولت نروژ کرده و هنوز ماموریت وی به اتمام نرسیده است.

بارگاه صحابه پیامبر اسلام (ص) قبل و پس از حمله تکفیری‌ها
انتشار تصاویر جدید بارگاه “اویس قرنی” صحابه جلیل‌القدر پیامبر گرامی اسلام (ص) حکایت از تخریب شدید آن توسط گروه تروریستی داعش دارد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، این تصاویر شرایط قبل و بعد از حمله گروه تروریستی داعش به بارگاه اویس قرنی در استان “الرقه” را نشان می‌دهد. تروریست‌ها که اخیرا شکست‌های متعددی در نبرد با ارتش سوریه داشته و مجبور به فرار از برخی نقاط مهم و استراتژیک شده‌اند، انتقام خود را از اماکن مقدس ادیان الهی می‌گیرند.

دختری که کنار احمدی‌نژاد ایستاده کیست؟ 

یک سایت خبری داخلی عکسی از یک دختر که کنار احمدی‌نژاد و مشایی منتشر کرد و مدعی شد وی نوه مشترک رئیس جمهور سابق و یار غار او است.

بسیاری از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم این خبر را بازنشر کردند. حتی  ساعتی پیش صدای آمریکا هم با انتشار این عکس به بازنشر خبر پرداخت.

گفتنی است،‌ تلویزیون گروهک تروریستی منافقین از مخاطبان خود خواست این دختر را در مدرسه‌اش شناسایی کنند.

حال نکته جالب اینجا است که این دختر نوه رئیس جمهور سابق و مشایی نیست.

ثروت علی دایی به روایت تصویر
به گزارش جام، “علی دایی” به عنوان مربی شناخته می‌شود که بسیار مغرور است و زیر بار حرف کسی نرفته و انتقادپذیر نیست، اما علی دایی در زندگی شخصی خود انعطاف بیشتری دارد و بسیار خوش اخلاق است. اوج خوش اخلاق بودن علی دایی را می توان در برابر دختر سه ساله‌اش نورا دید.

علی دایی که تا یک سال پس از تولد دخترش اجازه نمی داد، کسی عکس دخترش را در رسانه‌ها منتشر کند، اکنون ابایی از منتشر شدن عکس “نورا” در رسانه‌های مختلف ندارد. علی دایی در زیر جدیدترین عکسی که از دخترش در صفحات اجتماعی منتشر شده نوشته: نورا گل همیشه بهار من است. در برابر هر کس فرمانده باشم در برابر او فقط یک فرمانبرم و بس. فرشته کوچولویم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.


نخستین جشنواره ملی گل گاو زبان
نخستین جشنواره ملی گل گاو زبان جمعه در روستای جنت رودبار رامسر برگزار شد.


پشت پرده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان
طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی از سوی چند نفر از نمایندگان مجلس مطرح شد که شنیده‌ها حاکی از آن است که این مساله ریشه در تامین نشدن نظر یکی از نمایندگان درباره ساختار مدیریتی یکی از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در استان تابعه وی دارد. 
 
به گزارش افق، شنیده‌ها حاکی از آن است که به طور مشخص نماینده محترم یکی از استان‌ها، که یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان در آن استان مستقر است، نظراتی درباره ساختار مدیریتی شرکت مذکور و به ویژه مدیرعامل آن داشته و بارها از کانال‌های مختلف آن را به گوش مدیران ارشد موسسه رسانده است اما ظاهرا از هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخ مثبتی دریافت نکرده است. 

حاشیه‌سازی برای نهادی که بیش از ۷۶۰ هزار معلم کشور عضو آن هستند، به بهانه اینکه نظر یک فرد در باره ترکیب مدیریتی یکی از شرکت‌های تابعه آن تامین نشده، اجحاف در حق فرهنگیان کشور است. موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یک مجموعه وابسته به وزارت آموزش و پرورش و زیر نظر شخص وزیر است که فلسفه وجودی تشکیل آن، ارتقای معیشت فرهنگیان عضو صندوق و اندوختن پشتوانه‌ای برای زمان بازنشستگی ایشان است، لذا انتظار می‌رود گروه‌ها و افراد مختلف به حساسیت این موضوع واقف بوده و به دنبال سهم‌خواهی از امانت فرهنگیان نباشند. 
 
علاوه بر آن، ساختار مدیریتی یک مجموعه اقتصادی تخصصی نباید بر اساس نظرات افراد مختلف تشکیل شود چرا که انسجام سازمانی و مدیریتی بهم ریخته و منافع صندوق ذخیره فرهنگیان و در نهایت منافع تک تک اعضای صندوق به عنوان سهامداران این موسسه، در خطر می‌افتد. اگرچه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در طول نزدیک به ۲۰ سال فعالیت، عملکرد شفافی داشته و تلاش خود را برای ارتقاء معیشت فرهنگیان عضو صندوق بکار بسته و به نظر می‌رسد منافع معلمان را به منافع جناحی و فردی ترجیح داده است اما مدیران جدید این مجموعه نیز باید خطیر بودن وظیفه‌ای که نسبت به امانت معلمان دارند را درک کنند.

حاج محمدرضا طاهری بر مزار عماد مغنیه 
“حاج محمدرضا طاهری” که در ایام شهادت حضرت زینب (سلام‌الله علیها) به سوریه سفر کرده بود، بر سر مزار شهید عماد مغنیه (حاج رضوان) در لبنان نیز حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.


زندگی آیت‌الله بهجت(ره) به روایت تصویر 
حضرت آیت الله بهجت (ره) در سال ۱۲۹۴ در شهر فومن گیلان چشم به جان گشود و در غروب یکشنبه، بیست وهفتم اردیبهشت سال 1388 به دلیل عارضه قلبی به دیار حق شتافت. 


بی‌رحمی سربازان اسرائیلی
عصر امروز نوشت: برخورد وحشیانه سربازان رژیم صهیونیستی با یک زن فلسطینی، که قصد تخلیه تخریب خانه او را دارند.


لغو ممنوع الخروجی رضا ضراب از ترکیه
فارس به نقل از حریت، در ارتباط با حکم ممنوع الخروجی “رضا ضراب” نوشت: این شهروند ایرانی‌الاصل ترکیه، پس از حدود دو ماه بازداشت در 28 فوریه سال جاری از زندان آزاد شده بود، توسط دادگاهی در ترکیه لغو شد.


به گزارش پلیس ترکیه، تنها در یک مورد رضا ضراب، ساعت سفارشی ساخت سوییس را به ارزش معادل 300 هزار دلار به عنوان رشوه به وزیر اقتصاد اسبق ترکیه اهدا کرده است.
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، پیشتر اتهامات وارده به مقامات این کشور توسط نظام قضایی ترکیه را بی‌اساس دانست و این اقدامات را توطئه دشمنان این کشور عنوان کرده است.

مهندس ایرانی برنده جایزه رفع مشکل کمبود جا نیویورک شد
مدتی پیش مجله ی Metropolis با برگزاری مسابقه‌ای از خوانندگان خود خواست طرح‌هایی را برای مقابله با مشکل کمبود جا برای میهمانان جدید شهرهای بزرگ از جمله نیویورک ارائه دهند. این طرح‌ها باید دربردارنده ساختاری خلاقانه باشند که در آن استفاده از استیل در ساختار کلی، نقشی اساسی دارد.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی گیزمگ، اکنون برندگان این مسابقه انتخاب شدند و یکی از این طرح‌ها متعلق به “نینا محجوب” مهندس ایرانی مقیم آمریکا است. طرح منتخب وی از برج‌های متعددی تشکیل شده است که سیستم‌های حمل و نقل مختلف به آن دسترسی دارند و در کنار آن شاهد تعبیه واحدهای تجاری، مکان‌های تفریحی و مسکونی در کنار یکدیگر و با سهولت دسترسی به سایر مناطق شهر هستیم. هر یک از برندگان این مسابقه مبلغی برابر 10 هزار دلار دریافت کردند.

مرد ترکیه‌ای فرزندش را که حادثه انفجار معدن در شهر سوما زنده بیرون کشیده شده، می‌بوسد


وضعیت زنان کره‌ شمالی 
به گزارش جام، پس از آنکه طی سال‌های اخیر عکاسان مختلف توانستند از حصار ممنوعه کره شمالی عبور کنند و وارد این کشور شوند، تاکنون عکس‌های بسیاری از زندگی در این کشور رازآمیز منتشر شده است که مجموعه یک عکاس فرانسوی از جدیدترین آنها است. بنا به این گزارش “اریک لافرگ” عکاس مستند فرانسوی که پیش از این عکس‌های او از قبایل بدوی آفریقایی در رسانه‌های مختلف او را به شهرت رسانده بود، طی 7 سفر به کره شمالی عکس‌های با ارزشی از زندگی روزمره در این کشور تهیه کرد.

 


عكسی كه موجب عصبانیت ساواك شد

به گزارش جهان، در سال ۱۳۳۸ مجله امید ایران كه مسوول آن “على ‏اكبر صفى‌پور” از حقوق ‏بگیران ساواك بود و در این راستا، خدمات بسیارى انجام داد، عكسى را چاپ كرد كه چاپ آن، مورد حساسیت ساواك قرار گرفت. پس از گذشت چهار سال از شهادت این سید بزرگوار، معلوم نیست به چه دلیل، این نوكر سرسپرده اجنبى و ساواك، در صفحه سرگرمی‌ها!!! ضمن چاپ عكس او سوالات ذیل را مطرح مى ‏كرد:

۱ـ صاحب عكس كیست؟ ۲ـ در چه روز و ماه و سالى تیرباران شد؟ ۳ـ رهبر كدام جمعیت بود؟

ساواك با مشاهده این برگ در مجله امید ایران به مسوول بخش جراید كه فردى به نام كیانى بود، چنین دستور داد: آقاى كیانى، بگویید پدرسوخته [!] به تو چه مربوط است، حقوقش را هم قطع كنید. ۲۰/۳/۳۸ و در بالاى این سند آمده است :محترما دستور داده شد كه این عكس را بردارند.


رسوایی اردوغان در مراسم تشییع 
به گزارش شبکه العالم، در مراسم خاکسپاری قربانیان سانحه معدن شهر “سوما” هزاران معترض کناره‌گیری “رجب طیب اردوغان” را خواستار شدند. خانواده این قربانیان، دولت ترکیه را به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی برای کارگران معدن، در این سانحه مقصر می‌دانند. انتشار تصاویری از حمله‌ “یوسف یرکل” از مشاوران اردوغان به یک تظاهرکننده در محل سانحه، سبب واکنش‌های شدیدی در ترکیه شده است. 

اما اردوغان به جای جبران این اشتباه بزرگ مشاورش، در جریان مراسم خاکسپاری، با سخنانی بسیار تند در پاسخ به انتقادها و اعتراض‌های یکی از شهروندان، به او حمله کرد. سخنانی که هیچ کدام از شهروندان ترکیه انتظار نداشتند آن را از زبان نخست‌وزیر خودشان بشنوند. روزنامه ترکیه‌ای “سوزجو” نیز تصاویری را از کتک خوردن یک جوان به دست اردوغان در یک سوپرماکت منتشر کرد. این روزنامه تأکید کرد که اردوغان از خشم و اعتراض‌های مردم شهر سوما به این سوپرمارکت پناه برده بود که در آنجا با آن جوان مواجه شد.

تصویر شیخ حسین انصاریان در۲۰ سالگی
به گزارش عقیق، عکسی قدیمی از استاد شیخ حسین انصاریان در سن بیست سالگی و اوایل طلبگی منتشر شده است؛ “شیخ حسین انصاریان” واعظ و منبری شناخته شده که ارتباط خوبی با جوانان دارد، عکسی از جوانیش منتشر شده است.


هواپیمای اختصاصی جدید بارسلونا 
این بوئینگ غول پیکر هواپیمای اختصاصی بارسلونا خواهد بود که به آرم این باشگاه مزین شده و رنگ آن نیز ابی و اناری می باشد. به گزارش مشرق، روز چهارشنبه بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا همراه با رئیس این باشگاه آقای “جوزپ بارتومئو” مدیر اقتصادی این باشگاه آقای خاویر فائوس و مدیر اجرایی بارسلونا اقای آنتونی روسیچ در مراسم خوش‌آمدگویی به بوئینگ 777 هواپیمای جدید قطر ایرویز اسپانسر باشگاه بارسلونا حضور یافتند.

این بوئینگ غول پیکر هواپیمای اختصاصی بارسلونا خواهد بود که به آرم این باشگاه مزین شده و رنگ آن نیز آبی و اناری است. در این مراسم که در فرودگاه ال پرات بارسلونا جایی که هواپیمای اختصاصی جدید بارسا به زمین نشست برگزار شد، به جز کادر مربیگری فعلی بارسلونا و ویکتو والدس مابقی بازیکنان و اعضا حضور داشتند. کاپیتان هواپیما و مهندسین و مهمانداران این هواپیما این فرصت را پیدا کردند تا با بازیکنان بارسا عکس‌های یادگاری بگیرند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات