جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
 |  7/ مهر/ 1395 - 9:26
  |   نظرات: بدون نظر
663 بازدید

حاشیه‌ساز شدن برگزاری نمایشگاه مبلمان و لوستر در میبد

برگزاری نمایشگاه مبلمان و لوستر در مصلی میبد خود به تنهایی باعث به وجود آمد حواشی زیادی در سطح شهرستان شده است، از سوی دیگر مسئولین و رسانه‌های شهرستان با جبهه‌گیری مختلف باعث افزایش این حواشی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بفرو از اوایل مهرماه 95 بنرهای تبلیغاتی زیادی در سطح شهرستان میبد نصب گردید که خبر از برگزاری نمایشگاه مبلمان و لوستر در مصلی آیت‌الله اعرافی می‌داد، در همان ابتدا، نصب بنرها در سطح شهر باعث نارضایتی‌های زیادی برای شهروندان شد و دلیل آن نیز عدم استفاده از محل‌های تعیین‌شده برای نصب بنر تبلیغاتی بود.

درهرصورت نمایشگاه فعالیت خود را شروع کرد در همان ابتدا یکی از رسانه‌های شهرستان (میبد ما) با درج مطلبی انتقاد خود را از برگزاری نمایشگاه در محل مصلی و با دلیل مذهبی بودن این مکان مطرح نمود.

در ادامه تیتری بر روی خروجی رسانه‌های شهرستان قرار گرفت با عنوان «نزاع دسته‌جمعی شدید و بی‌سابقه در نمایشگاه مبلمان و لوستر میبد» و در همین راستا اداره صنعت؛ معدن و تجارت شهرستان میبد جوابیه‌ای صادر نمود که در ادامه، متن کامل خبر و جوابیه‌ها به‌صورت کامل قرار داده می‌شود:

متن خبر نزاع دست‌جمعی شدید و بی‌سابقه در نمایشگاه مبلمان و لوستر میبد:

مطابق با گزارش‌های رسیده، شب گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه مبلمان و لوستر در مصلای میبد درگیری فیزیکی بی‌سابقه‌ای بین برخی غرفه‌داران غیربومی به وقوع پیوست.

به گزارش “میبدما”، در این نزاع دست‌جمعی تعداد زیادی از غرفه‌داران با حمله به یکدیگر بوسیله سلاح سرد و لوله‌های داربست به شدت همدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در جریان این درگیری که با فحاشی‌های مکرر و بسیار زشتی همراه بود، رعب و وحشت شدیدی در میان بازدیدکنندگان و خصوصا بانوان حاضر ایجاد شد.

این درگیری با حضور پلیس و دستگیری تعدادی از این افراد و متواری شدن عده‌ای دیگر از آنان به پایان رسید و مطابق با گزارشات رسیده علیرغم درگیری سنگین، این نزاع تلفاتی نداشته است.

چنین اتفاقات شوم و بی‌سابقه‌ای در مکانی چون مصلای میبد باعث وهن به این مکان مقدس است و لازم است متولیان مصلا هرچه زودتر جلوی این بساط مفتضح را که از ابتدا هم برگزاریش در مصلای میبد اشتباه بود، بگیرند.

گفتنی است قانونگذار در ماده ۶۱۵ قانون مجازات اسلامی برای شرکت کنندگان در منازعه دستجمعی حداقل سه ماه تا یکسال حبس مقرر کرده است.

 

 

جوابیه اداره صنعت ؛معدن وتجارت شهرستان میبد در پی درج خبر فوق در سایت های شهرستان:

“درپی درج خبری مغرضانه در بعضی از سایتهای خبری که به نقل از میبدما عنوان شده است لازم است توضیحاتی در رد این موارد اعلام گردد.

اولا این نمایشگاه بر اساس مصوبه کمیته برگزاری نمایشگاههای شهرستان وبا نظر مسئولین شهرستان ونیز مجوز نهایی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد در محل مصلی برپا شده است.

ثانیا خبری که تحت عنوان نزاع دسته جمعی شدید در نمایشگاه مبلمان ولوستر میبد منتشرشده کذب می باشد وبدون ملاحظات عقلانی ومنطقی به آن پرداخته شده است چراکه طبق شواهد وقرائن وعوامل نیروی انتظامی مستقر در نمایشگاه در ساعت برگزاری نمایشگاه هیچ درگیری صورت نگرفته است بلکه بنا به گفته فرمانده نیروی انتظامی در گیری بین عده ای در ساعت ۱۱:۳۰تا۱۲ در خارج از محل برپایی نمایشگاه بوده است.

ثالثا همه می دانند که یکی از دلایل حاشیه های برپاشده به دلیل مخالفت با برگزاری نمایشگاه در محل مصلی است که این برادران دلیل فرهنگی ومقدس بودن مصلی وعدم برگزاری نمایشگاه را مد نظرقرار داده اند حال آن که در بسیاری از شهرها حتی  درتهران نمایشگاههای مختلف در محل مصلی و در ساعات نبود مراسم مذهبی برپا می گردد.

بنابراین بهتر است به جای پرداختن به حاشیه ها به  بهره وری هرچه بیشتر وبهره برداری مصرف کنندگان توجه شود ووقت این دوستان برای توجه به انتقادات کمی وکیفی وفنی نمایشگاه صرف شود.

اداره صنعت ؛معدن وتجارت شهرستان میبد”

 

 

توضیحات میبدما در رابطه با ارسال جوابیه اداره صنعت ؛معدن وتجارت شهرستان میبد:

۱٫ در بند اول نویسنده جوابیه تلاش کرده این نمایشگاه را قانونی جلوه دهد. این کار ایرادی ندارد اما سوال اینجاست که این موضوع چه ربطی به مطلب میبدما دارد؟ مگر ما گفتیم این نمایشگاه غیرقانونی است؟ ما نه مدعی غیرقانونی بودن این نمایشگاه هستیم نه مدعی قانونی بودنش. البته خوب بود در این جوابیه اشاره ای به تبلیغات عجیب و انبوه این نمایشگاه بوسیله داربست فلزی آن هم در کنار استندهای خالی شهرداری می‌شد! و اینکه آیا این رفتار قانونی بود؟ و اگر قانونی بود چرا شهرداری محترم به سایرین اجازه چنین کاری نمی‌دهد؟ تفسیرش بماند با مخاطب.

۲٫ نوشته‌اید خبری که ما منتشر کرده‌ایم «کذب» است. شما خیلی خوب -و شاید بهتر از همه- می‌دانید که این خبر صحیح است و در نگارش آن کاملا ملاحظات عقلانی و منطقی درنظر گرفته شده و اتفاقا صادرکنندگان این جوابیه باید روشن کنند با کدامیک از این ملاحظات چنین جوابیه نازلی را به رشته تحریر درآورده‌اند. درگیری شدید در همان ساعت گفته شده، با شدت بی‌سابقه، در محوطه داخلی مصلی (چند قدمی غرفه‌ها)، توسط جمعی از غرفه داران و به دلایل مرتبط با برگزاری این نمایشگاه و هنگام حضور جمعی از بازدیدکنندگان اعم از زن و مرد صورت گرفته است. شما چه چیزی را تکذیب می‌کنید؟!

۳٫ در سراسر متن مبادرت به نیت‌خوانی کرده‌اید، که به لحاظ منطقی، ارزش چندانی برای پاسخگویی ندارد البته معتقدیم برگزاری نمایشگاههای تجاری و سوداگرانه در مصلای میبد کاری است اشتباه و اتفاقا مثالی که آورده‌اید (یعنی مصلای تهران) بزرگترین دلیل اثبات مدعای ماست چرا که برگزاری نمایشگاه در آن مکان مقدس باعث شده تا این مکان که بایستی یکی از مراکز اصلی امور فرهنگی تهران باشد، تبدیل به محل برگزاری دائمی نمایشگاههای رنگارنگ شود و مصلای میبد با ادامه این روند مطمئنا به همان سرنوشت دچار خواهد شد و با این اوضاع و دگرگونی ماموریتها لابد پس فردا ما باید در اداره صنعت، معدن و تجارت را تبدیل به قرارگاه فرهنگی کنیم!

۴٫ پاراگراف آخر این متن هم ایرادات ویرایشی متعددی دارد که به نظر می‌رسد پس از اصلاح و صحیح‌نویسی می‌توان به آن پاسخ داد.

۵٫ فرصت پاسخ به این جوابیه را مغتنم می‌شماریم و ضمن تشکر از مسئولان و دست‌اندرکاران، این نکته را خاطرنشان می‌سازیم که برخلاف برداشت عده‌ای از افراد، انتقاد از نهادی چون مصلی به‌هیچ وجه و خدای ناکرده به منزله تخریب امام جمعه معزز و فرهیخته شهر نیست و واضح است که این دو هیچ ملازمه‌ای با هم ندارد (همانگونه که انتقاد از دستگاههای زیرمجموعه رهبری مانند صداوسیما به معنای تخریب معظم له نیست). ضمن آن‌که متولیان مصلی غالبا نیروهای انقلابی و بسیار محترم شهرستان هستند که بدینوسیله از زحمات تمامی آنان قدردانی می‌نماییم و امیدواریم این انتقادات که در راستای تعالی این مجموعه بیان شده، موجبات رنجش خاطر این عزیزان را ایجاد نکرده باشد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات