جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴
سرویس: اجتماعی
 |  29/ اردیبهشت/ 1393 - 8:22
  |   نظرات: بدون نظر
284 بازدید

جواب رد “مالکوم” به پیشنهادات وهابیون/ طرح دولت آمریکا برای تخریب چهره آزادی‌خواهان مسلمان

دو تن از دوستان شهید “مالکوم شباز” و خبرنگار “پرس تی وی” در مراسمی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، از حقایقی درباره این شهید پرده برداشتند.

مراسم پاسداشت اولین سالگرد شهادت “مالکوم لطیف شباز” نوه “مالکوم ایکس” که به دست سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به شهادت رسید، به همت معاونت روابط بین‌الملل “بسیج جهانی مستضعفین” امروز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

“محمد حسن گلزاری” یکی از نزدیکان شهید “مالکوم لطیف شباز” در این مراسم اظهار داشت: در تابستان 2010 در میامی در برنامه‌هایی که برای شیعیان برگزار می‌شد با این شهید والامقام آشنا شدم.

وی افزود: در اواخر سال 2010 شهید “مالکوم شباز” برای انجام فریضه حج راهی عربستان شد و بعد از بازگشت به دبی آمد و درباره سفر معنوی‌اش به عربستان صحبت‌های بسیاری کرد.

 

“گلزاری” تصریح کرد: شهید مالکوم در مورد دولت عربستان می‌گفت وقتی فهمیدند که من وارد عربستان شدم بسیار مرا تحویل گرفتند و برای جلسات مختلف مرا دعوت کردند. آن‌ها حاضر بودند هر آنچه که می‌خواستم را در اختیارم قرار دهند تا در کشورشان برای وهابیت تبلیغ کنم ولی نمی‌دانستند که من یک مسلمان شیعه هستم.

وی گفت: وقتی مالکوم به دبی آمد به همراه خود یک چمدان بزرگ و یک کوله پشتی کوچک داشت که در چمدان بزرگ تعداد زیادی کتاب و در چمدان کوچک لباس و لوازم  شخصی را همراه داشت.

گلزاری افزود: آن چیزی که من در این مدت متوجه آن شدم این بود که شهید مالکوم بسیار جلوتر از سنش بوده و همواره در برابر مشکلات جهان اسلام از دید وسیعی برخوردار بود.

وی اظهار داشت: شهید دو هفته قبل از شهادتش گفته بود که دولت آمریکا مرا تحت تعقیب قرار داده و بسیار آزار و اذیت می‌کند.

گلزاری با اشاره به مشکوک بودن نحوه کشته شدن این شهید تصریح کرد: یکی از دوستان مالکوم بنام میگوئل، شهید مالکوم را به مکزیک دعوت کرده بود که برای مکزیکی‌هایی که در آمریکا هستند تبلیغ کند که این موضوع می‌تواند یکی از نظریه‌های منجر به شهادت مالکوم شباز به‌واسطه همین جوان مکزیکی باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان مالکوم هدفشان ابتدا بردن آبروی وی و سپس کشتنش بود، گفت: مالکوم دو هفته قبل از شهادتش در فیس بوک خود اعلام کرده بود کسانی‌که قصد جانش را دارند اول می‌خواهند آبرویش را ببرند و سپس او را بکشند تا مردم او را به‌عنوان شهید نشناسند که البته به همین شکل هم شد و شایعات زیادی در خصوص نحوه فوت مالکوم به‌وجود آمد.

گلزاری با اشاره به اینکه با شهادت مالکوم، بسیار طول کشید تا جسدش را دفن کنند، تصریح کرد: در ابتدا قرار بود جسد مالکوم در کالیفرنیا دفن شود ولی مادرش توانست جسد فرزندش را به نیویورک یعنی همان جایی‌که پدر و مادر بزرگ مالکوم دفن شده بودند بیاورد و دقیقاً هفت روز پس از شهادت دفن شد.

در ادامه، “رضا هاشمی” یکی دیگر از دوستان شهید مالکوم شباز درباره آشنایی خود با این شهید اظهار داشت: آشنایی من با مالکوم به سال 2010 برمی‌گردد که یکی از دوستانم باعث آشنایی ما شد و زمانی‌که من در قم درس می‌خواندم مالکوم به بنده می‌گفت که علاقه زیادی دارد که به قم بیاید.

وی با بیان اینکه مالکوم شخصیتی بسیار انسانی و آزادی طلب بود، افزود: سزای کسانی‌که در آمریکا با دیدگاه مقاومت زندگی می‌کنند “مرگ” است.

هاشمی تصریح کرد: من دو سال پیش که مالکوم را دیدم بسیار اندوهگین و ناراحت بود و با وجود تمام مشکلاتی که داشت با تمام وجود ایستادگی می‌کرد.

وی درباره رابطه مالکوم شباز با خانواده خود گفت: مالکوم عاشق خانواده‌اش بود و از لحاظ مادی نیز بسیار تحت فشار بودند.

هاشمی با بیان اینکه مالکوم شخص بسیار مهم و خطرناک برای آمریکایی‌ها بود، خاطر نشان کرد: آن‌ها سعی بر نابودی این شهید کردند و بسیار هم  او را مورد آزار و اذیت قرار دادند تا جایی‌که توانستند این شائبه را به وجود آورند که آیا واقعاً مالکوم انسان مؤمنی بود یا خیر؟!

در ادامه مراسم، “مرضیه هاشمی” خبرنگار آمریکایی “پرس تی وی” اظهار داشت: شهید مالکوم را با ترفندهای مختلف به مکزیک کشاندند و در آن‌جا به شهادت رساندند، زیرا با توجه به سابقه خانوادگی او مردم نسبت به این اقدام مشکوک می‌شدند.

وی افزود: در آن‌جا همه گروه‌هایی‌ که سعی می ‌نند علیه آمریکا اقداماتی انجام دهند محکوم به مرگ هستند.

مرضیه هاشمی با بیان اینکه کسانی‌که در یک خانواده انقلابی بزرگ می‌شوند مورد آزار و اذیت دشمنان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ریشه خانوادگی مالکوم، دیدگاه عدالت و آزادی داشت و آمریکایی‌ها هم می‌دانستند که مالکوم چون در خانواده انقلابی بزرگ شده بود قطعاً به ضرر آن‌ها عمل می‌کرد و دشمنانش به خوبی این موضوع را درک کرده بودند.

وی افزود: مالکوم با تمام سختی‌ها پیشنهادات مختلف خود از طرف وهابیون را رد می‌کرد با وجود اینکه می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، زیرا مالکوم درآن زمان با دیدگاه اهل بیت(ع) آشنا شده بود.

مرضیه هاشمی با تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان جهان تصریح کرد: دشمنان سعی بر جدا کردن مسلمانان از یکدیگر دارند و مالکوم تنها شهید نیست، ما شهیدان بسیاری را  داده‌ایم.

خبرنگار “پرس تی وی” با اشاره به خوشحالی مادر شهید مالکوم و تشکر وی از ایرانی‌ها، خاطرنشان کرد: مادر مالکوم از فرزندان ایران تشکر کرد و خیلی خوشحال بود که برای ایران تا این حد فرزندش مهم است که برایش در خیابان‌های ایران بیلبورد نصب می‌کنند.

“علی عباس‌زاده اصل” دبیر کنگره شهدای جهان اسلام و بین‌الملل نیز در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت “مالکوم شباز” اظهار داشت: شهید مالکوم شباز یکی از اسوه‌های مقاومت و ایثار در مقابل دنیای استکبار است.

وی شهید مالکوم شباز را هم‌ردیف شهدای جهان اسلام برشمرد و افزود: ما تلاش‌های بسیاری کردیم تا از طریق فضای رسانه‌ای شخصیت کاذبی را که آمریکایی‌ها برای این شهید عزیز درست کرده بودند از بین برده و واقعیت را به منصه ظهور برسانیم.

معاون فرهنگی- اجتماعی معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: برداشت ما از شهادت مالکوم شباز این است که این شهید در جهان کفر غریب مانده است؛ بنابراین کنگره شهدای جهان اسلام با برگزاری مراسمی نسبت به شناساندن تصویر واقعی شهدای جهان اسلام، بویژه مالکوم شباز در سطح دنیا اقدام کرده است.

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم مقام شهدا را به دنیا معرفی و افکار عمومی دنیا را نسبت به الگوهای صحیح اسلامی آشنا کنیم.

گفتنی است که قرار بود در این مراسم، سردار “نقدی” و “حسن عباسی” نیز حضور یابند که این امر میسر نشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات