پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
 |  28/ تیر/ 1393 - 10:26
  |   نظرات: بدون نظر
303 بازدید

جهانی شدن اینترنت پرسرعت با سیستم ماهواره‌ای جدید

یک موشک روسی سایوز از مرکز فضایی گویان فرانسه در آمریکای جنوبی، به همراه ۴ ماهواره برای سیستم O3b با موفقیت به فضا پرتاب شد.

کارشناسان می گویند این ۴ ماهواره، بخشی از پروژه‌ای است که قرار است از طریق آن حدود ۱۵۰ کشور در حال رشد به اینترت پرسرعت دسترسی پیدا کنند، کشورهایی که تاکنون می‌باید با اینترنت کم‌سرعت دست و پنجه نرم کنند.

به گفته ی محققان، میلیاردها انسان در جهان هنوز به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. اکنون قرار است یک شبکه ماهواره‌ای تازه، زمینه تکنولوژیک برای ارائه اینترنت با پهنای باند بیشتر در کشورهای در حال رشد را فراهم کند.
به گفته مقامات مرکز فضایی گویان، ترکیب پایه‌ای این پروژه از طریق ماهواره‌های چهارگانه به زودی کامل و آماده راه‌اندازی می‌شود.

قرار است این شبکه‌ی ماهواره‌ای جدید در کشورهای قاره آفریقا، کشورهای شرق آسیا و آمریکای لاتین، اینترنت پرسرعت با قیمتی مناسب فراهم کند.

این تکنولوژی جدید می‌تواند به حدود ۳ میلیارد نفر کمک کند که تاکنون به اینترنت با پهنای باند گسترده دسترسی نداشتند. حتی از نام مردمی که دارای اینترنت پرسرعت نیستند در این پروژه یاد شده است. نام این پروژه O3b است، مخفف “Other 3 billion” یعنی “سه میلیارد نفر دیگر” است.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات