چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹
 |  26/ بهمن/ 1394 - 6:16
  |   نظرات: بدون نظر
223 بازدید

جمهوری اسلامی پرچم‌دار تمدن اسلامی در دنیای امروز است

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه کشورمان در منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار تمدن اسلامی در دنیای امروز است و ما هوشمندی و حکمت مردم ایران را برآمده از انقلاب اسلامی می‌دانیم.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در برنامه تلویزیونی خود در شبکه تهران گفت: هم افزایی حوزه و دانشگاه در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: در ملاقات با سفیران و مقامات بزرگ علمی جهان دیده‌ام که آنها به روح بلند جمهوری اسلامی معتقد هستند.

اعرافی تاکید کرد: جمهوری اسلامی پرچم دار تمدن اسلامی در دنیای امروز است و ما هوشمندی و حکمت مردم ایران را برآمده از انقلاب اسلامی می‌دانیم؛ البته این انقلابی‌گری برگرفته از اندیشه امام، ریشه در تحجر گرایی ندارد.

وی افزود: به فضل الهی امروز شاهد این هستیم که علی‌رغم همه توطئه‌ها، عظمت ملت ایران در جهان حفظ شده و زنجیره بین‌المللی اسلامی شکل‌ یافته است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه من بارها در کشورهای اسلامی منطقه تجلی روح تمدنی انقلاب اسلامی را مشاهده کرده‌ام، خاطرنشان کرد: در ملاقات‌های گوناگون با شخصیت‌های بزرگ اسلامی، این را مشاهده کرده‌ام که چگونه در برابر مقامات ایران اسلامی و ملت ایران فروتن هستند و به شکل‌گیری زنجیره بین‌المللی اسلام، معتقدند.

وی در همین زمینه افزود: زنجیره بین‌المللی اسلامی، یعنی نفی التقاط و نفی هرگونه تحجر.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه عقلانیت در کنار انقلابی بودن شکل گرفت، اظهار داشت: عقلانیت ملت ایران را برآمده از اندیشه اسلام و امام می‌دانیم و آن عقلانیتی است که معتقد به مبارزه با آمریکاست و ریشه در منطق دارد، نه در جمود.

نامزد مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل دیگر پرهیز از تجمع در مقامات است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، راه عدالت‌خواهی را نشان داده است و مردم نیز این را باید از مسئولان بخواهند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه بارها در گفت‌وگو با مقامات علمی جهان، آمار و ارقام تحولات علمی را در ایران عرضه کرده‌ام، اظهار داشت: بارها شاهد این بوده‌ام، به این قضیه اذعان می‌کنم که علی‌رغم تحریم‌ها، دانشگاه و جوانان ما در مسیر توسعه پیش رفته‌اند.

وی افزود: ما در تولید علم و مقالات علمی در منطقه رتبه یک را داریم. همچنین در انرژی هسته‌ای به لطف دانشمندان‌مان پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم که این پیشرفت باید بر اساس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت باشد.

نامزد مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل دیگر در انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی که پس از انقلاب اسلامی در ایران راه‌اندازی شد، همان چیزی است که در نظام‌های کشورهای منطقه وجود ندارد. انتخابات گوناگون و نقش مردم در ارکان قدرت، نمود این مسئله است و اوج آن در انتخابات نمایان است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه، اصلی مترقی و ضامن صیانت از ارزش‌ها و جمهوریت است و این دو از هم جداپذیر نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه به جوانان این مژده را می‌دهم که در منطقه جبهه نخبگانی متأثر از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است، اظهار داشت: این جبهه معطوف به عقلانیت و اراده ملت‌هاست.

نامزد مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر در برجام قدرت‌ها در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود می‌آورند، به دلیل شکل‌گیری جریان مقاومت در جهان است و باید این را بدانیم، ما ملت بزرگی هستیم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ملت ایران با زعامت ولی‌فقیه دین خود را صیانت کرده است، خاطرنشان کرد: در اکثر شاخص‌های توسعه پیشرفت کرده‌ایم و درعین‌حال از آرمان‌های انقلاب گامی عقب‌تر نرفته‌ایم. قدرت ما در سایه ولایت‌فقیه شکل گرفته است.

وی افزود: در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب، گام‌های بزرگی در حوزه پیشرفت در جبهه‌های مختلف انقلاب برداشته‌ایم و جبهه انقلاب در حال پیشرفت است و این به معنای این نیست که هراس از انقلاب ترویج می‌شود.

آیت‌الله اعرافی در همین راستا خاطرنشان کرد: علی‌رغم تهدیدها و ضعف‌ها، توان شما ملت در سایه قانون اساسی و ولی‌فقیه عادل و شجاع، می‌تواند بیش‌تر نیز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از راهپیمایی ۲۲ بهمن با عظمت و شکوه عبور کردیم، اظهار داشت: در انتخابات پیش رو نیز شرکت خواهیم کرد که این انتخابات نماد بصیرت ملی ملت ایران خواهد بود.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه در این روزهای همدلی و همزبانی، امیدواریم بتوانیم حماسه‌ای دیگر شکل دهیم، خاطرنشان کرد: من در سفرهایی که به خارج داشته‌ام، بارها شنیده‌ام که به پیشرفت مقاومت و عظمت و شکوه ملت ایران تأکید داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هستیم و شما و حضور در ۷ اسفند در پای صندوق‌های رأی که همراه با بصیرت و آگاهی ملت ایران خواهد بود.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات