پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹
 |  21/ اردیبهشت/ 1396 - 4:09
  |   نظرات: بدون نظر
299 بازدید
گزارش؛

جمال احمدی بفروئی (کد نامزد:۱۵) داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بفروئیه

مصاحبه پایگاه خبری بفرو با جمال احمدی بفروئی داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بفروئیه

به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ متن مصاحبه خبرنگار پایگاه خبری بفرو با جمال احمدی بفروئی داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بفروئیه به شرح زیر می‌باشد؛

تذکر سؤالات تمامی داوطلبان یکسان می‌باشد.

نام و نام خانوادگی:

جمال احمدی بفروئی

سال تولد:

هزار و سیصد و پنجاه و سه

شغل:

مهندس عمران و آزاد

تحصیلات:

لیسانس عمران

۱– چه ویژگی یا برجستگی شخصی، شمارا ترغیب به کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر بفروئیه نمود؟

رشته تحصیلی و تخصصی من عمران بوده و ازآن‌جهت که اکثر موضوعات در شورا و شهرداری مرتبط به عمران می‌باشد ترجیح دادم حضورداشته باشم.

حدود ۱/۵ سال دهیار  بفروئیه بودم و به مشکلات و چالش‌های آن  آگاهم و از همه مهم‌تر آنکه وقتی بزرگان سرشناسان محل احساس  مسئولیت نکنند و به میدان نیایند افرادی چون من کاندید خواهند شد.

۲– وضعیت موجود شهر بفروئیه را چگونه توصیف می‌کنید؟

درگذشته نه چندان دور زنگ خطر برای بفروئیه به صدا درآمد و با شهر شدن بفروئیه بسیار رساتر آهنگ به گوش نشست و طنین‌انداز شد و بیش‌ازپیش نیاز خود را به خِرَد و تجربه بزرگان شهر و نخبگان آن نشان داد، اما کجایند آن بزرگان و آن نخبگان؟ آنان که  به ما مسئولیت‌پذیری آموختند  و در این زمان  از زیر بار آن شانه به درکردند و صد افسوس به کسانی که از آنها بهره‌ای نبردند و موجبات کناره‌گیری آنها را فراهم نموده است

همه می‌دانیم که در چند سال اول ابلاغ  شهر و   احداث شهرداری دولت کمک‌هایی را جهت توسعه پایدار در آمدزائی و رفع مشکلات اولیه تخصیص می‌دهد در حال حاضر نیز با کمک‌های اولیه و ارائه‌شده گوشه‌ای از نیاز روزمرگی بفرو برطرف شده و در زیباسازی شهر هزینه گردیده است اما در  سال‌های آتی  چه؟  آیا هیچ هدفی برای آینده  شهر  تعیین  گردیده؟ هزینه‌های آتی شهر از کجا تأمین خواهد شد؟

شهر ما هنوز آسفالت معابر،  احداث معابر، فضای ورزشی، پارک و فضای سبز، آتش‌نشانی و غیره  نیاز دارد  و همه این موارد خود نیاز به بودجه دارد اما برای دستیابی به آن به هر طرف که نگاه کنی و حرکت نمایی به مشکل و چالشی روبرو خواهی شد  مثلاً گردشگری چالشی فرهنگی و کمبود بودجه – صنعت و شهرک صنعتی، کمبود یا نبود محدوده  و عدم همکاری در جذب سرمایه – کشاورزی، کمبود آب و منابع آبی و غیره.

از طرفی اکثر اهالی محترم شهر  به دلیل عدم شفافیت و صداقت در کلام و امور اجرایی از طرف شورا و شهرداری به عدم پاسخگویی مسئولین، به آنها بی‌اعتماد شده  و وضعیت حساس و پیچیده‌ای را به وجود آورده است  بنابراین برای حل مشکلات شورا و شهرداری به‌تنهایی قادر به حل آن نخواهند بود و برای غلبه بر مشکلات به هم‌فکری و خِرَد جمعی، اتحاد، برنامه‌ریزی مدرن، تعهد و تخصص، جسارت و در کل به عزم عمومی نیاز است.

۳آسیب‌های جدی مدنظر شما در فضای فعلی شهر؟

علاوه بر مسائلی که دربند دوم بیان شد می‌توان به موارد دیگری اشاره نمود.

۱– تعریض خیابان اصلی بفروئیه با روش فعلی در حال اجرا یکی از اشتباهات اساسی بوده و مشکلات و آسیب‌های آن در آینده‌ای نه چندان دور شاهد و مشخص خواهد شد.

۲– مرزهایی که در اطراف شهر بفروئیه ترسیم‌شده مغایر با طرح هادی بوده و این مرز کمترین میزان درآمدزایی را برای شهر به وجود آورده  و خواهد  آورد.

۴– راهبردها و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضع موجود؟

توسعه  مشاغل خانگی، پیگیری محدوده‌ای  جهت احداث شهرک صنعتی کنترل مدیریت آب ایجاد زمینه‌هایی برای ورود گردشگر و صنعتگران و جذب سرمایه.

۵– اولویت‌های کاری و موضوعات پراهمیت شواری شهر در صورت ورود شما؟

یکی از مشکلاتی که اهالی با آن روبرو هستند هزینه‌هایی است که شهرداری از مردم دریافت می‌کند با توجه به اینکه هنوز امکانات شهری مطابق با شهرهای توسعه‌یافته وجود ندارد پس عادلانه نیست که هزینه‌های دریافتی این‌چنین باشد هرچند که قسمتی از آن قانونی و قسمتی دیگر با مصوبات شورا دریافت می‌گردد و این امر باید با شیب ملایم‌تر انجام‌گرفته و مطابق با توسعه شهری باشد و برای افزایش درآمد شهرداری باید روش دیگری را جایگزین آن نمود  که باید بررسی گردد.

مشارکت بزرگان و نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت شهر، بررسی و پیگیری هرچه سریع‌تر طرح جامعه شهری و پیگیری و ادامه مواردی که در زمان تصدی دهیاری شروع نموده بودم ولی به دلیل خروج از دهیاری به‌صورت مسکوت باقی‌مانده است  همانند ادامه پیگیری قرار گرفتن بفروئیه جز روستاهای هدف گردشگری، بازگرداندن محدوده‌های جداشده از بفروئیه چون بلوار رسالت  مزارع ضلع غربی بفروئیه و …

احداث مسیرها و گذرهایی جهت کاهش بار ترافیکی در خیابان اصلی

کشف استعدادهای نهفته در کودکان و دانش آموزان و تلاش جهت شکوفایی آنها

۶– راهکارهای افزایش مشارکت مردم در تصمیم سازی، اجرا و نظارت بر امور؟

سازمان‌های مردم نهادی چون اندیشه پویای بفروئیه، بنیاد رشد و توسعه، بسیج و غیره باید ساز کار  مناسب‌تری یافته و در جلسات مختلف متناسب در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت نموده و بازوی قدرتمندو اتاق فکری برای شورا باشد این مشارکت خود زمینه‌ساز نظارت و اجرای نیز خواهد بود در این مسیر ارتقا سطح کیفی و کمی بهترین سایت‌های خبری را شاهد خواهیم بود و وظایف خبرنگاران در اطلاع‌رسانی صحیح افزایش خواهد یافت.

۷– نقد وضع موجود و شورای فعلی و قبلی؟

هر ظرفی یک گنجایشی دارد و  ضعف و عملکرد شورا و شهرداری در همین حد است که در این چند سال شاهد آن بودیم درحالی‌که ظرفیت نیازهای شهر،  کمبودها نقص‌های  آن بسیار فراتر از آن است ادامه کار با این شورا تأیید همین سیاست‌ها خواهد بود و مطمئناً به همین شیوه و روش ادامه خواهد یافت بنابراین در صورت نیاز  به تغییر این سیاست و روش باید نفرات تغییر یابند یا به خِرَد بزرگان اطمینان کرد و از آن بهره بگیرند.

۸– نظر شما در مورد شهردار و مجموعه شهرداری فعلی؟

عملکرد شهرداری به سه دسته تقسیم می‌گردد:

۱- آن قسمت که به‌صورت قانونی اعمال می‌شود که جای حرفی نیست.

۲– آنکه های از طرف شورا به وی ابلاغ می‌گردد و به سیاست‌های شورا مرتبط می‌شود.

۳آنچه که ناشی از مدیریت شهردار می‌باشد باید در جای خود تمام زوایای آن مورد قرارگرفته و بعد اظهارنظر کرد اما آنچه مشخص است در  ظرف بزرگ مشکلات بفروئیه آنچه انجام‌شده کافی نبوده و بعضاً اشکالات فراوانی نیز داشته است که موجبات نارضایتی عموم را فراهم نموده بنده با شهردار ارتباط نداشته‌ام  اما از فعالیت‌های انجام‌گرفته کم‌تجربگی را در مجموعه می‌توان مشاهده نمود.

۹– تا چه حد به پاسخ‌گویی به مردم و خبرنگاران اهمیت می‌دهید؟

جامعه پیشرفته به مدرن خواهد شد که قانون سر منشه تمام تحولات آن قرار گیرد و قانون وقتی اجرای خواهد شد که نظارت بر آن حاکم شود بنابراین در محدوده بحث نظارت بر شورا از طرف مرد و پاسخگویی از طرف شورا باید وجود داشته باشد انتقاد از اصولی‌ترین حق مردم بوده و باید به آن احترام گذاشت اما باید سعی کرد فرهنگ  صحیح انتقاد را در جامعه حاکم نمود و  مطالبه و تحقق آن درگرو اهمیت به خبرنگاران بوده و جز در سایه همت و از  خود گذشتگی قشر خبرنگاران رشد و تجلی نخواهد یافت.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات