شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰
سرویس: سیاسی
 |  19/ تیر/ 1393 - 12:35
  |   نظرات: بدون نظر
217 بازدید

جلوگیری از اهداف سیاسی قشر خاص در دانشگاه وظیفه اساتید و دانشجویان است

مسئول بصیرتی سازمان بسیج اساتید گفت: فضای کلی دانشگاه‌های کشورمان فضای سالمی است که وظیفه اصلی ما پاسداری از این فضا و جلوگیری از اهداف سیاسی قشر خاص است که مانع پیشرفت عملی کشورمان است.

“ابوذر یاسری” ، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در رابطه با سیاسی شدن دانشگاه دو موضوع مطرح است، یکی بینش سیاسی دانشجویان و دیگری سیاسی شدن فضای دانشگاه و محیط آموزشی است. 
  
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاسی بودن دانشگاه یکی از الزامات انقلاب اسلامی است، چرا که منشاء انقلاب اسلامی این است که عموم مردم را نسبت به سرنوشتشان در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی  آگاه کند تا با شناخت کامل مسیرشان را انتخاب کنند. 
  
مسئول بصیرتی سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: اگر کسی مقابل بینش سیاسی دانشجویان بایستد، در مقابل اهداف انقلاب ایستاده است، کما اینکه در بین گروه‌های سیاسی کسانی خواستار این بودند که دانشجو وارد عرصه نقد و تحلیل نشود. 
  
یاسری افزود: در این رابطه رهبر معظم انقلاب در طول سالیان مختلف تذکرات متعددی را مطرح نمودند و خواستار این بودند که دانشجویان قدرت تحلیل سیاسی پیدا کنند و این قدرت را نسبت به مسائل جامعه جهانی و تاثیرات آن بر عرصه داخلی کشورمان به تحلیل رسانند. 
  
وی ادامه داد: متاسفانه برخی گروه‌های سیاسی به دنبال این هستند که فضای دانشگاه‌ها را در جهت اهداف خودشان پیش ببرند، البته این گرو‌ه‌ها قواره حزبی ندارند و تمایل دارند به فضای دانشگاه و اساتید نقدی وارد نشود متاسفانه در ادوار مختلف دولت کمابیش این معضل را داشتیم، اما این مسئله مختص کشور ما نیست، اینگونه معضلات در تمامی کشورها وجود دارد. 
  
یاسری با اشاره به اینکه دولت باید تابعی از اهداف انقلاب باشد، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید در مسیر انقلاب حرکت کند و دچار انحراف نشود، چرا که رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص به مسئولان هشدار لازم را داده‌اند. برای رسیدن به این هدف نیازمند فضایی هستیم که دانشجو در آن اعمال سلیقه و نظر کند و همچنین نقد و تحلیل داشته باشد، به خصوص اساتید کشورمان، چرا که نقد کارشناسانه‌ آنها می‌تواند در جهت بهبود عملکرد دولت باشد. 
  
مسئول بصیرتی سازمان بسیج اساتید تاکید کرد: ضرورت این امر برای رهبر معظم انقلاب تا جایی بود که ایشان اعلام کردند، اگر جایی نسبت به عملکرد شخص رهبری نقدی بود، می‌توانید این را مطرح کنید و با اولویت بقیه مسئولان را نیز می‌توانید به نقد بکشید ذات انقلاب اسلامی یک ذات نقدپذیر و رو به جلو است، اما متاسفانه وقتی فضایی فراهم می‌شود تا دانشجویان عملکرد مسئولان را نقد کنند نظر مسئولان بر این است که نقد به عملکرد ما به معنی نقد نظام و مخالف نظر رهبر معظم انقلاب است، لذا فضای دانشگاه در اختیار جریان سیاسی‌ای است که می‌خواهند تفکرات اساتید و دانشجویان را به تصرف درآورند. 
  
وی با اشاره به اینکه اساتید کشورمان سنگربانان استقلال کشور هستند، ادامه داد: اگر تذکری از سوی اساتید می‌شود به دلیل جهت‌گیری سیاسی نیست، بلکه به خاطر دلسوزی نسبت به کشور است و ما معتقدیم همه دولت‌ها باید نسبت به اصل مهم انقلاب اسلامی حساس و احساس مسئولیت کنند. 
  
مسئول بصیرتی سازمان بسیج اساتید در پایان خاطرنشان کرد: همواره شاهد هستیم که همه اساتید و دانشجویان بر حفظ اساس آزادی و استقلال کشور از جمله آزادی داخلی و عرصه بین‌الملل پایبند هستند، این نشان‌دهنده این است که فضای کلی دانشگاه‌های کشور فضای سالمی است و وظیفه اصلی ما پاسداری از این فضا و جلوگیری از اهداف سیاسی قشر خاص است که مانع پیشرفت عملی کشورمان است. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات