پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶
 |  24/ خرداد/ 1394 - 8:58
  |   نظرات: بدون نظر
318 بازدید

ته سیگار یک گردشگر 2 هكتار از مراتع طزرجان را به باد فنا داد

رييس اداره منابع طبيعي تفت گفت: حريقي که روز گذشته در مسير برفخانه طزرجان شهرستان تفت آغاز شده بود با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و کمک‌های مردمی مهار شد .

به گزارش پایگاه خبری بفرو ،رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفت اظهار داشت: با حضور ماموران يگان حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفت و اعزام ماموران از اداره كل عمليات اطفاي حريق تا ساعت 20 ديروز جمعه ادامه داشت.

«غلامرضا درخشان» افزود: در اين آتش‌سوزي بيش از دو هكتار از مراتع كه عموماً در مناطق شيب‌دار، كوهستاني  و صعب العبور قرار دارند، طعمه حريق شده است.

وی ادامه داد: علت شروع آتش سوزي در حال بررسي است، اما طبق تحقيقات اوليه احتمال شروع آتش ناشي از ته سيگار توسط گردشگران دور از ذهن نيست.

درخشان عنوان كرد: در عمليات اطفاي حريق فرماندار شهرستان تفت و مديركل منابع طبيعي استان موضوع را پيگيري كردند و تعدادي از كوهنوردان به همراه نيروهاي هلال احمر و تعدادي از مردم محلي نيز در عمليات خاموش كردن آتش حضور داشتند.

رييس اداره منابع و آبخيزداري شهرستان تفت گفت: گرماي هوا و خشكيدگي مراتع شرايط مناسبي را براي ايجاد و گسترش سريع آتش بوجود آورده است و متاسفانه وزش باد به دامن زدن به آتش كمك مي‌كند.

درخشان افزود: مراتع آسيب ديده عمدتاً داراي گونه‌هاي درمنه، گون و چوبك و با پوشش حدود 20 درصد گزارش شده است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط فعلي مراتع ، روشن نمودن آتش در اين عرصه ها خطرناك بوده و ممنوع است.

اين مسئول در پايان افزود: در شرايط كنوني حتي يك ته سيگار هم مي‌تواند به ايجاد حريق بزرگ در منطقه منجر شود، از اين رو لازم است هوشياري و مراقبت لازم در اين خصوص به عمل آيد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات